Geboortekaartjes ziekenhuis/artsen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Gezond, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gezond

Gezond Niet meer actief

Even een dilemma...

Met het versturen van de kaartjes...

1. fertiliteitsarts ziekenhuis
    Hier was ik 4 en half jaar onder behandeling. Aantoonbaar 2 miskramen gehad hier, 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap die operatief verwijderd is en waarschijnlijk nog miskraam gehad...
    Dit is echt een heeeeel erg aardige vrouw die ontzettend meeleeft en waar ik een heeeeel goede band mee had...

2. nu behandelend gynaecoloog

3. echoscopist (heeft ook allemaal geboortekaartjes aan de muur hangen)

4. afdeling (hangen ook aan de muur allemaal geboortekaartjes)

Trouwens... de fert.arts, behandelend gyn en de echoscopist zitten op dezelfde afdeling, zelfde gang practisch (gang loopt rond)...

Wat zouden jullie doen?

Al deze mensen een geboortekaartje doen? Of er maar een paar van en zo ja welke...?
    Of helemaal niet ;)

2. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    als je veel kaartjes over hebt zou ik het wel doen, maar ik zou er niet extra voor bestellen.

3. Gezond

Gezond Niet meer actief

@pinkpuma - Ik heb ze er nu al wel extra bij besteld omdat ik vandaag de bestelling moest doorgeven... maar ik kan ze misschien ook nog wel voor iemand anders beter gebruiken...

Maar het is niet raar ofzo om het allemaal apart te doen? Wordt dat wel meer gedaan?

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad als je genoeg kaartjes hebt op naam en anders 1 kaartje voor de hele afdeling.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Desnoods kun je er nog een brief bij doen waarin je iedereen bij naam bedankt... Dat is ook altijd leuk!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Lijkt mij dat 1 en 2 genoeg is. Die van de gyn komt waarschijnlijk toch al automatisch op het bord van de afdeling.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wij hebben een geboortekaartje gestuurd naar de fertiliteitsafdeling, waar we jarenlang onder behandeling zijn geweest. De gyn die we tijdens de zwangerschap hadden, is ook onze IVF-arts geweest. Ons kaartje was voor iedereen daar bedoeld: de verschillende gyn's, de fertiliteitsarts, de assistentes, enz. Een geboortekaartje naar een echoscopiste sturen vind ik persoonlijk wat overdreven, dan blijf je aan de gang. Ook de kraamafdeling hebben we er geen gestuurd. Ik vind een geboortekaartje meer iets persoonlijks. Op de kraamafdeling ben je één van de zovelen. Een geboortekaartje sturen heeft voor mij dan geen meerwaarde. Ik stuur die alleen naar mensen waar ik een persoonlijke band mee heb.

8. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Doen waar jij je goed bij voelt!

Ik heb begin dit jaar een zware operatie gehad n.a.v een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De gynaecoloog die mij toen geopereerd heeft, heeft mij ook in het begin van deze zwangerschap begeleid. Deze man doet zijn werk erg goed, maar verder heb ik er niks mee. Die krijgt niet persoonlijk een kaartje.

Het ziekenhuis waar ik lag heeft een pijnbestrijdingsteam. Omdat mijn pijnstilling niet goed aansloeg heb ik hier veel mee te maken gehad na de operatie. Eén iemand stak er voor mij met kop en schouders boven uit. Die deed niet alleen zijn werk goed, maar voegde nog iets extra's toe. Die persoon kom ik ook tegen bij het boodschappen doen en dan maken we altijd een praatje. Laatst heb ik zijn adres gevraagt zodat ik hem persoonlijk een kaartje kan sturen.

9. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    ik heb tijdje bij ferti arts gelopen maar ben dan tijdens huwelijksreis op natuurlijke wijze zwanger geworden... en toch ben ik van plan om ferti arts ook kaartje te sturen... ze was toch zo blij voor ons toen we zwanger bleken én zij heeft bij ons de eerste echo (met 6 weken) gedaan en ons daarna doorverwezen naar een andere gyn

xx

10. Gezond

Gezond Niet meer actief

Ik zie dat er hier eigenlijk uitkomt dat de mensen die veel voor je betekent hebben ook een kaartje krijgen...

Als ik hier kijk... een klein ziekenhuis waar ik zoooo lang heb gelopen... en waar mijn oudste dochter ook al is geboren en van haar ben ik in dit ziekenhuis zwanger geworden en als ik dan kijk naar de band die ik met deze artsen heb... tja dan twijfel ik toch nog steeds...

de fert.arts die meehuilde als ik huilde.... de echoscopist die gewoon steeds weer vraagt hoe het is en zooo behulpzaam is... (kon met 13 weken mij het geslacht vertellen)...
    Van de afdeling dacht ik dat het gebruikelijk is en de gyn zal hem waarschijnlijk in mijn dossier doen...

Zucht...

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben alleen te maken met een gynaecoloog, de huisarts en met de afdeling waar ik straks beval en misschien een dagje oid moet blijven (maar dat hoop ik niet)!

De gyn krijgt sowieso een kaartje, de huisarts ook, en de afdeling wacht ik even mee, eerst kijken of ik daar moet blijven of na de bevalling meteen weg mag! Moet ik blijven dan denk ik dat ik wel een kaartje doe, maar anders niet.

Maar oke daar ging het niet over. Meid als ik jou was zou ik ze gewoon alle 4 een kaartje sturen/geven. Wat ze ermee doen moeten ze zelf maar weten, maar dat zou ik gewoon voor mezelf doen zodat ik voor mezelf weet dat ik niemand te kort doe ofzo zegmaar. Maarja das dus gewoon mijn gevoel ;)! Niet dat die mensen teleurgesteld zouden zijn ofzo wanneer ze geen kaartje krijgen hoor, maar toch omdat je er zo lang bij geweest bent zegmaar en ze toch veel voor je gedaan hebben (begrijp ik tenminste ;)).

Succes met beslissen!

12. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik heb rekening gehouden om eentje aan mijn o zo meelevende gynaecologe te geven en eentje op de kraamafdeling, en eentje voor aan de deur in het ziekenhuis.

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik stuur een kaartje naar de poli in het algemeen, op de afdeling word ik 4 dagen opgenomen ivm KS dus ook daar laat ik een kaartje achter. Verder geen medische molen gehad dus geen dilemma. Vond het meer een dilemma wie van de neven, nichten, kennissen, buurtgenoten enz allemaal een kaart moet krijgen en wie je nu wel en niet vraagt op het kraamfeest. Daar heb ik me echt mijn hoofd over gebroken!

Deel Deze Pagina