We hebben inmiddels de kinderwagen in huis! Jeee! Maar wat leg je allemaal op het standaard matrasje wat erin zit? Molton, laken, deken?
Hier zat er dus standaard een matrasje bij met hoesje en hier vouwde ik eigenlijk alleen een hydrofiele luier om het hoofdstukje zeg maar. Verder een omslagdoek en het dekentje wat erbij zat. Molton e.d. had ik alleen in bed en lakentje(+dunner dekentje) als het bijv. warm was.
In het lakentje? Snap ik even niet denk ik Als het zomers erg warm was (of bijv. vorig jaar april!) dan lag ze onder een gewoon lakentje en daar bijv. een katoenen deken overheen. Maar merendeel van de tijd heeft ze onder het dikke dekentje gelegen dat bij de kinderwagen geleverd werd.
Onder het matrasje had ik een katoenen dekentje gelegd, kou kan namelijk ook van onderen komen (en dan ligt je kindje wel warm bedekt, maar krijgt ie een koude rug) Dan om het matrasje een aankleedkussenhoes (past perfect!) en bij het hoofdje nog een hydrofieldoek. Dan had ik in het lakenhoesje wel een dekbedje zitten, maar mijn dochter is van november, dus nu niet nodig denk ik. Ik zou nu alleen een lakentje erover heen doen, of een dun dekentje...
Ik deed om het matrasje een wieg-hoeslakentje, daarop een wieg-lakentje en een lekker warm/dik dekentje. Als afsluiter zat er het afdek-ding van de kinderwagenbak die je dichtritst. Dochter lag er meestal in een lekker vest in met een muts op. 's Zomers ook wel alleen onder een dekentje want toen ze meer begon te bewegen liet ik het lakentje achterwege.
Om het matrasje een aankleedkussenhoes met daarop een hydrofiel, en dan een wiegdekentje en -lakentje eroverheen. En daaroverheen nog een deken toen het wel erg koud was buiten. Er hoorde een dekbedje bij, dat heb ik niet gebruikt omdat het me niet veilig leek.
Ik heb een moltonhoeslaken, dan hoeslaken. Er zit een 100% katoenen soort dekbedje bij met hoesje, mag dit wel gebruikt worden? Het is katoen dus dacht van wel.. We hebben een wiegje op onze slaapkamer voor de eerste tijd, dus de kinderwagenbak gebruiken we alleen in de woonkamer en voor het wandelen, dus als we erbij zijn. Vond het matrasje (Mutsy wagen) niet bar zacht trouwens..
Dekbedje zou ik niet doen, i.v.m. warmtestuwing. Gewoon een katoenen dekentje, of wrapper daar ben ik echt fan van. Geen geklooi meer met dekentjes en jasjes, meestal alleen een dun vestje of wat dikker. Oja en als je dat matrasje niet veel vind kan je ook evt. bij een matrassenwinkel een schuimrubber matrasje op maat laten maken. Is wat dikker en zachter. Maar dan ben je wel wat meer geld weer kwijt, dat moet je dan maar net willen. En normaal gesproken is het matrasje van de kinderwagen ook niet geschikt om je kindje een hele dag op te laten slapen, maar een paar uur is meestal geen probleem of als je even gaat wandelen.
Je baby!! ) Verder deed ik een moltononderlegger, wieghoeslaken, wieglakentje en een katoenen deken. Als het erg koud was had ik een dekbedje tussen het lakentje en de deken. Wat ik wel vaak ook deed was even een kruik in de bak voor we gingen wandelen.
Ik deed een aankleedkussenhoes om het matrasje en daar bovenop een hydrofiel luier voor het spugen. Mijn zoon is van juni dus die lag vrij snel gewoon alleen uin zn romper in de wagen. Toen het kouder werd deed ik een lakentje+dekentje (fleece) en toen het begon te sneeuwen deed ik het dekbedje erin wat erbij geleverd zat. Als het wat waaide of fris aanvoelde deed ik die afdekhoes over de bak heen ( die over de voetjes gaat zeg maar tegen de wind) En als het heel erg frisse wind stond ook de regenhoes. Overigens kan dat dekbedje weinig kwaad zolang je er maar bij blijft en je baby goed in de gaten houdt. xxx
Dekbedjes mag je in de kinderwagen wel gebruiken, onder toezicht. Dus niet je kind 3 uur lang in de gang of op de slaapkamer zetten onder een dekbedje, maar wel tijdens het wandelen en een dutje als je zelf ook in de huiskamer bent.