Geboortekaartjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door cvwinkoop, 19 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Ik heb een vraagje, zetten jullie in het geboortekaartje ook een kadotip? Ik ben namelijk bang dat iedereen met kleertjes e.d. aankomt waar ik er al genoeg van heb, en dan is het ook nog zo dat ik niet alles mooi vind wat anderen mooi vinden.
    Dus zou het raar zijn om erin te zetten kadotip: envelopje? Dan kunnen we het geld op de spaarrekening van ons zoontje zetten.

Liefs, Christianne

2. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

hoi christianne,

neehoor ik vind dat zelf niet vreemd. ik heb namelijk hetzelfde idee ;) en ik heb zelf ook weleens kaartjes binnen gekregen waar cadeautips op stonden.

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik ben het niet gewend en vind het raar als iemand dat op een geboortekaartje zou zetten. Ik zou zelfs als het er op stond ook geen geld geven maar een bon.

4. kuzzkim

kuzzkim Actief lid

3 okt 2007
    167
    0
    0
    intercedent
    deventer
    sorry maar ik heb ooit een paar jaar geleden een geboorte kaartje gekregen met daarop kadeautip envalop.

IK vond dit zo raar dat ik toen echt heel raar en lang tegen deze mensen heb aangekeken!
    en uiteraard geen envalop gegeven!

Sorry.....

5. music4life

music4life Niet meer actief

nee vind het ook een beetje vreemd,,ik bedoel das net als met een verjaardag,,niet iedereen geeft geld,,je gaat ook niet iedereen een kaartje sturen ,,ik ben jarig ,graag wil ik geld,,hahahaha nee komt verkeerd over ik zou het niet doen,,een cadaeu bon is wat anders ,dan kan je lekker zelf uitzoeken voor je kleine wat je wilt,,e wat is er nu nog leuker dan baby spullentjes kopen

6. ookmama

ookmama Lid

15 aug 2008
    49
    18
    8
    wij wilden graag een fietskar en hebben op het kaartje gezet dat we daar voor spaarden. De meeste mensen kwamen wel met geld. En waren vaak ook blij dat ze op die manier konden helpen en niet hoefden te gaan zoeken naar een kado.

Wie er graag iets anders wil geven doet dat toch wel.

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Wij zetten er iets op als:
    als je me iets wilt schenken, laat mijn papa en mama dan iets bedenken
    of kijk snel op www.lijstje.nl (daar staat een kraamkadolijstje op).

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou denk ik duidelijk maken dat je het wilt besteden aan een groter iets.
    Dat vinden de meeste mensen denk ik alleen maar logisch.

9. Niet meer actief

Ik zet ook op het geboortekaartjes dat de kleine kleertejs in overvloed heeft en mocht het dus zo zijn dat mensen wat willen geven een cadeaubon of kleine bijdrage voor in de spaarpot meer dan welkom is...

ik vind het persoonlijk helemaal niet raar.. maar ik zou er geen envelopje op zetten, maar dan een gedichtje op maken :)

10. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    bij ons (in bels) hebben ze weer wat nieuws uitgevonden... een Pamperrekening. hier kunnen de mensen geld opstorten en deze rekening word enkel en alleen gebruikt voor spulletjes voor de baby. dat kan gaan van voeding, tot pampers of tot grotere aankopen zoals bv een fietskar zoals hier boven al gezegd werd. ik heb het zelf maar niet gedaan... maar mensen weten wel dat we al best veel kleertjes hebben en dat we niet zo blij zijn met knuffeltjes ed. benieuwd wat wij krijgen :)

11. melloncollie

ik snap ook niet waarom het raar is. ik wil graag een rekening openen voor mijn dochter, alle babyzooi heb ik zelf al voor een groot deel in huis dus waarom zou ik dan niet vragen om centjes voor haar spaarpot? van een deel van die centjes kunnen we ook een kinderstoel kopen bijvoorbeeld. die hebben we nog niet.
    ik vind het zelf een symbolisch gebaar. de mensen die iets geven voor haar spaarpot geven een stukje liefde voor haar, die spaarpot is namelijk voor haar toekomst. met dat geld kan ze mooie dingen gaan doen zoals een reis maken of studeren. ik vind het zelf een heel tof idee als haar ooms/tantes/neven/nichten daar een bijdrage aan hebben geleverd. het hoeft helemaal niet veel te zijn.

12. Mamak

Mamak Fanatiek lid

8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    Wij hebben het ook... hierbij (nogmaals) ons zelf gemaakte gedichtje:

Ik zou het leuk vinden als je me komt bekijken,
    Zodat je me kunt vertellen op wie ik ga lijken.
    Je moet wel even bellen van te voren,
    Wanneer je langs kunt komen krijg je dan te horen.

Kleertjes, speelgoed en beren heb ik in overvloed,
    Als je me iets wilt geven dan is een cadeaubon of een bijdrage voor in mijn spaarpot altijd goed.

13. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik ga er niets niets op zetten hoor... ik verwacht ook niet superveel kado's.. want ik heb behoorlijk wat gekregen in de zwangerschap.

Sommige mensen sturen een kaartje terug en die komen misschien niet eens langs om wat te geven

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ga ook iets van gedichtje bedenken omdat ik alles al zoveel heb.ik heb tot maat 80 in iedere maat wel 10 setjes puur omdat ik een van de jongste ben in de familie dus een hoop kids.ik probeer dus ook al tegen de meeste te zeggen dat ik gewoon het liefste bonnen wil hebben van de kruitvat hema ofzo iets zodat ik daar wat mee kan doen.en daarbij doe ik dus ook een gedichtje van dat er al genoeg is en als ze willen weten wat we willen hebben dat ze dan even moeten bellen voor suggesties

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is je eigen keuze om het er niet mee eens te zijn, maar ik vind het wel behoorlijk onvolwassen dat je "raar tegen die mensen aan gaat kijken".

Ik vind het zelf wel een lastig dilemma. Ik weet nu al dat de helft van de spullen die ik zal krijgen, direct naar de prullenbak gaat (naja, misschien eerst voor de vorm nog ergens onderin de kast maar het komt op hetzelfde neer). En dat is eigenlijk hartstikke zonde. Maar ik vind het ook zo sneu om alleen maar geld te vragen aangezien ik weet dat de meeste mensen het juist leuk vinden om wat te kopen (dat is wat ze tenminste nu al tegen me hebben gezegd).

16. rolia

rolia Actief lid

25 jan 2008
    440
    0
    0
    groningen
    Maar waarom dan meteen naar de prullenbak, geef het dan aan het leger des heils, doe het in een schoenendoos voor Roemenië of ander project. Dan maak je er toch nog weer iemand blij mee, waarschijnlijk.

17. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Wij hebben op ons kaartje gewoon het adres gezet waar onze geboortelijst staat :) Ik wilde eerst ook nog haar pamperrekening erop zetten, maar ik heb liever gewoon een cadeautje en als mensen geld willen geven mag dat ook. Hier in België doen ze er niet zo moeilijk over ;)

18. Niet meer actief

Merle zal het vast ook niet direct in de vuilnisbak gooien, gaat om aan te geven wat je van die cadeaus vindt... ik ben ook zo hoor, heb een heel uitgesproken smaak en ik weet nu al, als ik de cadeaus gewoon laat komen dat ik 2/3 weg kan doen en dat lijkt me ook niet de bedoeling!

19. melloncollie

Haha ik dus ook! Ik ben zo langzamerhand een hele campagne aan het opzetten om Nijntje te boycotten ;) Oke laat ik het er op houden dat ik nijntje spulletjes echt niet leuk vind.
    Kleertjes heb ik al zoveel, wat moet ik met nog meer? Kleertjes in grotere maten kopen doe ik liever zelf, vind ik veel te leuk! :D

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

en ik ook hoor.ik heb zelfs al een shirt van de heideroosjes hier hangen en daar zou dat een winny de pooh naast komen te hangen no way dat ik die kleine dat aan trek ik weet nu al dat als ik niet vraag om bonnen ofzo dat ik dan nog van dat spul krijg en dat ben ik ook zo eerlijk om te zeggen dat ik het niets vind als ze er naar vragen

Deel Deze Pagina