Ben vandaag naar de drukkerij geweest om boeken te halen voor geboortekaartjes. Ik kreeg 15 (!) boeken mee. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Het is erg moeilijk kiezen. Vond ik de vorige keren ook. Weet het even niet meer. Gelukkig hebben mijn man en ik wel dezelfde smaak. Ik heb de boeken eerst doorgekeken en daarna mijn man. Hij vond (bijna) steeds dezelfde kaartjes uit als ik. Maar ik vind het zo moeilijk om te kiezen. Hebben jullie dat nou ook? Gina
wij hadden dat niet, maar wij hebben ook nooit zoo'n zin om te spitten. Als we beiden 1 ehct super gaaf vinden, stoppen we gewoon met zoeken. Ik heb 2 jr geleden met zoeken wel een hele gave gezien wat meer voor een knul was. Als het ee knul wordt, dan wordt het zeker dat kaartje!
Ja, dat vind ik ook jammer. Soms zie ik een heel leuk typisch jongens- of meisjeskaartje, maar ik weet het geslacht van ons kindje niet. Dus die vallen al af. Soms erg jammer. Gina
@Gupsie, heb je gekeken of dat kaartje nog te bestellen is?? het kaartje dat wij voor ons zoontje hadden is niet meer te krijgen dus ik zou het voor de zekerheid even nakijken als ik jou was!
Wij vonden het ook erg moeilijk. Uiteindelijk hebben we alleen een leeg kaartje met enveloppe besteld. Mijn vriend is ontwerper en zal zelf dus het kaartje ontwerpen. Al waren we er snel uit dat het een foto van ons kindje zal worden die op de voorkant komt. Het maakt wel dat de kaartjes iets later klaar zullen zijn, maar dan hebben we wel wat we echt willen.
Wij hadden maar 2 boeken meegenomen met kaarten die ons het leukst leken en de rest daar gelaten. Met 2 boeken vond ik het al moeilijk kiezen. Ik heb 5 kaartjes of zo uitgezocht en mijn man heeft daar toen weer van gezegd welke hij het mooist vond. Toen bleven er 2 over en 1 kon niet met relief aan de binnenkant, omdat wij daar n gedichtje wilde. Dus toen was de keus snel gemaakt!
Vantevoren had ik al op internet gekeken maar zag daar niet echt iets moois. We zijn toen naar de plaatselijke tussenpersoon gegaan, hebben daar in wat boeken gekeken en er was 1 kaart die er meteen uitsprong. Kaart was in het roze en in het groen beschikbaar. Wij wisten al dat we een dochter gingen krijgen en hebben voor de roze gekozen. Het grappige is dat een kennis van een collega van mijn man een paar dagen later dan ons ook een dochter met de naam Charlotte heeft gekregen, zij hadden hetzelfde kaartje uitgekozen maar dan in de kleur groen..
Wij hadden er op internet eentje uitgezocht, maar toen we bij de drukker nog even in de boeken keken vonden we een andere veel mooier
Hoi Gina, Ik ga maandag de boeken halen, dan is de drukker terug van vakantie. Het is inderdaad moeilijk om het uit te zoeken. Dat vonden wij al bij de trouwkaarten. Nou hebben wij voor het geboortekaartje al eens op Internet gekeken en bepaald welke stijl we graag willen. We vinden vele kaartjes van "Intercard" erg leuk, dus die boeken wil ik in ieder geval meenemen, en boeken met kaartjes die vergelijkbaar zijn. Dan vallen ook meteen een heleboel andere boeken af ! Succes en veel plezier ermee ! Groetjes, Nikki F
Wij hebben de boeken in de drukkerij doorgenomen losjes om te zien of de kaartjes erin in onze smaak vielen, als dat het geval leek, namen we ze mee naar huis. Thuis heb ik mijn favorieten opgeschreven en hij, en daaruit hebben we zitten filteren en vergelijken tot we er 3 over hielden... daar uiteindelijk weer 1 uitgekozen... maar inderdaad, het is erg moeilijk Succes!
Wij moeten eind sep al de kaarten hebben besteld ivm met de aankomende drukte rond de kerst kaarten. Ik ga ze begin sep wel halen dan zullen we eens goed gaan kijken. We willen wel wat met een foto doen. Weet iemand wat een gemiddelde kaart kost?
@Gina Ik heb vandaag de kaartjes ook besteld, alleen heb maar 2 boeken mee genomen om te bekijken. Wilde alles niet mee, want dan weet je het inderdaad niet meer. Raden ze meestal ook aan, om hooguit 2 of 3 boeken mee te nemen, snap niet dat ze jou alle 15 boeken meegegeven hebben.. : Groetjes Kalush
Wij hebben gewoon even een digi foto gemaakt van de kaartjes die wij leuk vonden. Daaronder berekend hoeveel het kaartje (per stuk) zou gaan kosten inlc. drukken. En toen heel langzaam steeds kaartjes 'weggegooid' totdat er 1 overbleef. De prijs hebben we ook wel iets laten mee tellen. Er was 1 kaartje dat we allebei heel erg leuk vonden, het was een kartonnen kaartje dat je kon vouwen tot een muisjes doosje, voorop kwam dan de naam te staan en op de zijkant de ingrediënten (gewicht enz) maar als je dan de druk kosten erbij op telde + de kosten van het kaartje zelf kwam je uit op (ik geloof) iets van 3,- per kaartje, dat vonden wij allebei toch iets te veel van het goede. Groetjes
Heel veel keuze, maar toch zo weinig kaartjes waarvan je zegt......dat is het. Ik ben alleen naar de drukker geweest, werdt aan de thee en 20 boeken gezet Maar na 4 boeken had ik zoiets van tjaaa bij ieder boek wordt het moeilijker, heb toen mijn keuze gemaakt. Mijn man is meegeweest voor de proefdruk en vond het ook OK. Het is een leuk kaartje, maar om nu te zeggen woww wat prachtig, niet echt. Wat ik in mijn hoofd had is er niet, en ben zelf geen goede frutselmuts dus is goed. Gelukkig alle adressen bij elkaar gevonden en reeds geschreven. gr. cassandra
Even een vraagje aan jullie allemaal: Hebben jullie twee kaartjes uitgekozen, een voor een meid en een voor een jongen ? Ik vraag me af of dat nodig is, is wellicht ook afhankelijk van welk kaartje je kiest ... Groetjes, Nikki F
wij hebben 2 boeken meegenomen het ene boek vonden we allebei niks in staan en in het andere had ik er een paar opgeschreven. mijn mannetje is toen gaan kijken en welke hijleuk vond en we zijn gaan schrappen hij vond er een erg leuk die ik ook had staan. toen hebben we besloten om het hierbij te houden en niet nog meer boeken te gaan bekijken. het is al zo moeilijk en we waren dik tevreden over het kaartje.
HET IS GELUKT!! We hebben een selectie gemaakt van 5 kaarten en ze alle 5 op tafel gelegd. Zodat telkens als we er langs kwamen even konden kijken. We hebben ook nog even aan de kinderen gevraagd wat zij ervan vonden maar die wezen steeds een andere kaart aan. 10 minuten geleden hebben wij onze definitieve keuze gemaakt en zijn daar heel BLIJ mee!! Voor degene die nog moet kiezen...........heel veel succes! Gina
ik heb de kaart van Caitlin zelf ontworpen met behulp van mijn zwagertje die een drukkerij heeft dus erg moeilijk was het niet had hem al helemaal in me hoofd het kaartje kon zowel voor een meisje als een jongen staat namelijk een foto van toen ze net geboren was op als postzegel