Wiegmatras laten maken: bultex of polyether?

Discussion in 'De babyuitzet' started by zogelukkig, Feb 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik twijfel; de 1 zegt dit, de ander dat, maar wat is nou beter?

Ik kan beide op maat laten maken in de buurt.

Bultex is een hoogwaardig schuim met honingraatstructuur.

De eigenschappen polyetherschuim zijn niet echt hoog te noemen. Polyether heeft een gesloten celstructuur waardoor deze niet goed vocht opneemt en relatief warm aanvoelt. Ook vormt polyether snel "ligkuilen".

2. zogelukkig

Goh, ik had toch echt gedacht dat er meer dames een wiegmatrasje op maat hadden laten maken? :(

3. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Wij hebben er destijds eentje op maat laten maken, gewoon bij de Prenatal. Maar ik zou echt niet (meer) weten waar deze van gemaakt is...

4. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Bij ons in de winkel laten we ze ook op maat maken, maar hebben we alleen polyether matrasjes voor wiegjes. Als je kijkt naar de wiegjes die in de winkel staan waar een matrasje in zit, zijn het maar hele dunne matrasjes. Eigelijk het zelfde idee als in de kinderwagen. Dat matrasje is ook maar heel dun en de kinderwagen wordt ook vaak gebruikt als wiegje.

5. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Ik heb destijds ook een matrasje laten maken, volgens mij is het van polyether. Het is wel dikker dan het matrasje van de kinderwagen, een cm of 7 a 8 denk ik. Er zit een badstof tijk omheen, met rits, zodat je deze in de wasmachine kan wassen.

Volgens mij heb ik het bij de Prenatal laten maken, maar dat weet ik niet meer zeker... (het is ook al ruim 10 jaar geleden....

6. Moo

Moo Bekend lid

Jun 21, 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Het op maat gemaakte matrasje wat wij hier hebben is ook niet zo'n dun ding als die van de wandelwagen hoor. Deze is idd een cm of 8 dik.

7. jewe

jewe VIP lid

Feb 16, 2009
    9,544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Als je ze op maat laat maken dan zijn ze dikker inderdaad, maar vaak zit er in het wiegje al een bijgeleverd matrasje en die zijn vaak maar heel dun, maar dik genoeg voor de eerste maandjes.

8. zogelukkig

Het gaat hier om een heeeeel oude wieg, dus geen matrasje, vandaar dat ik er 1 wil laten maken! ;)

9. Angelie

Angelie Bekend lid

Oct 21, 2008
    607
    0
    0
    Dat was bij ons ook het geval. Ik heb er zelf nog in gelegen, het is 38 jaar oud. Daarom wilde ik ook een nieuw matrasje hebben, wel zo fris!

Zeker ook omdat mijn jongere zusje er ook in had liggen meuren... ;)

10. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    Als ik je eigen tekst lees zou ik voor bultex gaan.

Je wilt niet hebben dat je kleintje t te warm gaat krijgen (wiegedood) en je beeb ligt in de zomertijd in t wiegje..
    Ook wil je niet hebben dat je beeb in n ligkuil gaat liggen, zeker zijn hoofd niet (afgeplat hoofdje), en dat de matras weinig vocht opneemt is ook niet bevordelijk als t buiten 30 graden is.

Overigens is ons (standaardmaat) matrasje niet dun hoor, daar heb je ook dikke van, onze is 8 a 9 cm dik. (ik doe er ook nog zo'n aerosleep ding omheen)

11. zogelukkig

Heb idd een bedrijfje gevonden waar ze een matrasje van koudschuim op maat maken!

12. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
  13. zogelukkig

Jep en ik heb ze gemaild en ze maken zowel matrasjes van polyether als van koudschuim op maat, maar heb nu gewoon een stoffeerder om de hoek gevonden, wel zo makkelijk! ;)

14. crisje

crisje Fanatiek lid

Aug 5, 2006
    2,974
    1
    0
    brabant
    tuurlijk is dat makkelijer, en je hebt dan ook geen verzendkosten en mocht er iets niet goed zijn dan ben je zo bij de stoffeerder.
    Dit is dus 1 van de redenen waarom ik eigenlijk nooit wat in t buitenland koop, ook al scheelt dt soms honderden euro's. Tis mij het eventuele gezeik niet waard.

Share This Page