Het mooiste moment om de geboortekaarten te sturen is als jullie er aan toe zijn. Wij waren nog bezig met het uitzoeken van een kaartje toen ons zoontje plots geboren werd. Nadat ik thuis was gekomen hebben we onze uiteindelijke keuze gemaakt, kaartjes besteld en opgestuurd. Wij wilden er niet te veel inzetten over het ziekenhuis. Het kaartje wilden we vooral 'leuk' houden, ook voor later voor ons zoontje. Een los briefje zoals enkelen hebben gedaan vind ik een mooie oplossing overigens. Als tekst hadden wij: 'Hoezo te vroeg? Gewoon nieuwsgierig.' Eerlijk gejat van internet . Vrijwel iedereen begreep dat ze niet direct welkom waren en een paar keer oeps zo vroeg? Hier hadden we al een reeks kaarten (en cadeau's) binnen voordat we kaarten gestuurd hadden. De tamtam had zijn werk al gedaan.
WOOWW wat een sterke tekst!!! Deze blijft heel lang hangen.... Als je het niet erg vindt ga ik deze op de voorkant van de zkh-fotoalbum laten drukken....
Zo herkenbaar. Wij hebben erg lang getwijfeld of we de kaartjes al moesten versturen. Nadat ons dochtertje geboren was moesten we de kaartjes nog uitzoeken. Ik voelde me al schuldig dat het zo lang duurde voordat we de kaartjes hadden, maar toen de kaartjes binnen waren werd ze erg ziek (kantje boord) en hebben we alles laten liggen. Ook een beetje uit bijgeloof (denk ik) hebben we toch maar gewacht tot ze uit het ziekenhuis kwam. Daarna heb ik er zelf nog een blaadje bijgedaan waarin stond wanneer ze thuis was gekomen. Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt. Ik zou wel alvast beginnen met de kaartjes en teksten uit te zoeken, dan hoef je je daar niet meer druk om te maken en kun je ze zo bestellen wanneer je daar aan toe bent.
Wij hebben ze bij beide meteen verstuurd. Hadden wel zoiets van wat als het kindje dan overlijd maar ja wilde het graag delen. Je moet doen waar je je goed bij voelt. We hadden bij Wes: Mijn broertje is een 8 weekjes te vroeg, waardoor hij tot eind feb in het ziekenhuis blijven moet. Wilt u hem dan zien? Druk dan deze tien: telefoonnummer. En bij Britt: Iets van dat ze tot eind december blijven moest en bezoek in januari fijn vonden.
Ik had toevallig in de week voor hun geboorte de kaart uitgezocht. Toen dus onverwachts met 32+0 weken bevallen. Mijn vriend heeft een draadloos internet USBstick geregeld en vanuit het ziekenhuis heb ik toen de kaarten besteld. Ze zijn op maandag geboren en op vrijdag hadden we de kaarten. Volgens mij zijn ze of op zaterdag of op maandag verstuurd... Dat weet ik niet meer precies... De beste tip is gewoon om ze te versturen als jullie je er goed bij voelen. Is dat meteen, nou dan verstuur je ze al. Zegt je gevoel je te wachten, dan wacht je nog even. Helemaal aan jullie. Wij hebben niets over het ziekenhuis op de kaart gezet. Vonden we te negatief en we waren alleen maar blij. Alles ging ook goed, dat scheelt misschien. We waren al van plan er op te zetten dat bezoek vooraf moest bellen en dat hebben we ook gedaan. Dus geen verrassingen gehad met mensen die ineens aan ons bed stonden. Succes!!!
Ons kaartje werd getekend door een goede vriend. Hij was zo lief om als een razende aan de gang te gaan toen Quinn met 29 weken al kwam. Wij hebben de kaartjes 1 week na zijn geboorte verstuurd. Ook al was het toen allemaal nog erg spannend. Wij vonden:.....Hij is geboren, en dat mag iedereen weten. Wij hadden ook de text: " Bijna te klein om vast te houden, maar te groot voor woorden " Je moet ze gewoon versturen naar gevoel denk ik. Wij hebben toen ook aan de verpleging gevraagd wat gebruikelijk was, en zei zij ook dat dat ieder voor zich is.
Wij hebben binnen een paar dagen het kaartje verstuurd. Wel met de tekst dat ze 6 weken te vroeg geboren was en dat we hoopten dat ze gauw naar huis mocht (dus dat ze nog in het zh lag). Ik had er achteraf gezien ook nog op willen zetten dat we in het zh liever geen visite willen, pas als ze thuis is. Er waren een aantal vrienden/familieleden die om de 2 dagen belden of ze langs konden komen. Eh.. nee dus.. Valt me mee dat ze er niet zomaar stonden. Had misschien ook weinig uitgemaakt, binnen een dag stonden er al 8 mensen om mijn bed. Vreselijk vond ik dat.. Maar goed, die hadden het kaartje nog niet gekregen dus daar lag het niet aan
Mijn zoontje is met 32 weken geboren en we hebben de kaartjes pas verstuurd toen hij thuis was na 5 weken ziekenhuis. In het gedichtje hebben we laten weten dat hij nu thuis is.
Ik had daar van tevoren helemaal niet bij stilgestaan allemaal, maar ja: daar ga je dan natuurlijk ook niet van uit!