Hoi hoi! Ik heb een vraag; ik sta al jaren bekend met hyperventilatie. Veelal in grote gebouwen. Nu zaten we gisteren in de kerk en had ik 's morgens en 's middags heel erg last van hyperventilatie. Toen ik thuis kwam werd ik opeens heel bang dat dit schadelijk voor m'n kindje kan zijn?! Je ademt dan nl. heel raar! Weten jullie of dit schadelijk is of niet? Hoe gingen jullie met hyperventilatie tijdens de zwangerschap om?
hoi ik denk niet dat het schadelijk is voor het kindje je ademt dan namelijk inderdaad verkeed ze noemen dit valse lucht maar het is gewoon zo dat je niet genoeg door ademt. je kunt het een beetje vergelijken met je adem inhouden. mijn schoonmoeder heeft er ook al jaren last van. maar eigenlijk is het iets wat eigenlijk tussen je oren zit. misschien kun je beter even langs de huisartst gaan die hebben mijn schoonmoeder ook rust gevende pilletjes gegeven zodat ze zich er niet zo druk om maakt. en dat helpt ook bij een goede ademhaling. succes ermee!
ik heb er ook regelmatig last van, echt heel vervelend!! vind het ook wel spannend w.b. de bevalling, ik volg nu 2 cursussen (o.a. yoga) waar het mede gaat over ademhaling, vind het aan de ene kant soms lastig om daar bewust mee bezig te zijn maar het kan ook helpen denk ik om daar wat mee te oefenen.. heb je wel eens therapie/oefeningen ervoor gehad? misschien is het goed voor je om hier hulp bij te krijgen tijdens je zwangerschap, je kan eens rondkijken wat er in je omgeving is (er bestaat ook individuele begeleiding hiervoor) en inderdaad langs je huisarts, die zal ook wat weten, al zou ik eerder voor oefeningen/begeleiding gaan dan (alleen) pilletjes want dat onderdrukt het tijdelijk maar lost de kern van het probleem niet op, en is wellicht een risico voor de ongeboren baby succes!