geboortekaartjes

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door sietsie, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wij betalen bijna 300 euro voor 75 kaartjes inc gekleurde enveloppen, ex postzegels. Prijzig ja, maar dit was voor ons nu eenmaal hét kaartje.

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Ik vind het wel meevallen. Was ongeveer hetzelfde kwijt voor minder kaartjes. Je moet gewoon het totaalbedrag delen door het aantal kaartjes: € 2,90 per kaartje wordt het dan. Vervolgens moet je je afvragen of je dat duur vindt voor een kaartje. Ik vond het een goede prijs, zeker als je bedenkt dat dit kaartje voor jou persoonlijk wordt ontworpen/gedrukt. Een Hallmark-kaartje is vaak net zo duur of zelfs duurder en dat is gewoon massa...

Zo heb ik het bedrag voor mezelf gerechtvaardigd ;) helpt het al? :D

3. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    100 kaartjes voor 290 valt best mee.

Wij hadden er 50 voor 130 euro (excl. postzegels). Je kunt goedkoper krijgen, maar dan zijn ze vaak wat minder leuk/speciaal (vonden wij).

4. Askim1974

Askim1974 Actief lid

7 apr 2013
    160
    0
    0
    Amsterdam
    Vanaf welke week zijn jullie gaan kijken voor kaartjes?

5. missmar20

missmar20 Actief lid

22 apr 2006
    115
    0
    0
    Wij betalen voor 80 kaartjes strakjes € 95,00 (incl. enveloppen) Postzegels komen hier dan nog bij. Maar daar zijn we er maar 50 van nodig, dat komt dan op € 27,00.
    Totaal zijn we dan dus € 122,00 kwijt.
    Het kaartje heb ik zelf ontworpen, en deze wordt door de drukker gedrukt.

6. sarah28

sarah28 Fanatiek lid

14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik heb vrijwel alles gedaan in het tweede trimester, ook de geboortekaartjes uitzoeken en bestellen.

7. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    *raapt haar onderkaak van de grond* Jeetje zeg, wat een bedragen!
    Hier van tevoren al bedacht dat het kaartje low-budget moest blijven (net als de rest trouwens), maar sowieso vind ik het zonde van het geld als ik bepaalde bedragen hier lees.

Wij hebben gekeken in tig boeken van de drukker, en ook op internet, maar ik kon niet eens kiezen... Zo veel keus! Uiteindelijk zelf een kaartje ontworpen en gecheckt wat dat kost bij de drukker, maar dat vond ik nog steeds behoorlijk duur. :O

Nu drukken en maken we ze zelf. Kost alleen de inkt en het karton/extra dik papier plus postzegels.

8. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Minstens de helft van de ontvangers van de kaartjes mikt hem na verloop van tijd toch in de papiercontainer, (of achter in een la waar ie nooit meer uitkomt) dus ik vind het echt een sneue investering wat dat betreft. ;)

9. Laust

Laust Niet meer actief

Wij betaalden €160,- voor 115 kaartjes. De enveloppen waren toen al betaald (€17,-)

Wij hebben ze besteld bij hipdesign. Niet duur, erg leuk en je kan ze zelf helemaal aanpassen. Wij waren erg tevreden!

10. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heb zon 50 euro uitgegeven denk ik voor 100 kaartjes , ( kan er meer maken )

maar maak ze helemaal zelf , Ben geen drukker ofzo ,
    maar met mooi papier een printer en wat creativiteit kom je een heel eind :p

we konden er maar niet uit komen in de boeken en op internet,
    en vaak wat ik mooi vond werd dan gelijk zo duur.. dat vond ik erg jammer

11. sietsie

sietsie Bekend lid

13 sep 2012
    615
    0
    0
    Voormalig kraamverzorgende, nu VIG-er op een PG af
    Ik denk dat het dan maar net aan de ontvangers ligt die je hebt, of ze hem weggooien of niet. Van zeker 90% van de mensen waar wij een kaartje naar sturen, weet ik dat ze hem niet weg zullen gooien.

Wij hebben ze ook via Hipdesign besteld. Het is wat duurder ivm het extra ontwerp dat ik graag wilde. Ik weet nu zeker dat niemand anders hetzelfde kaartje zal hebben.

Ik lees inderdaad heel verschillende prijzen. Zelf ontwerpen was een mogelijkheid geweest, we zijn creatief genoeg. Maar het vinden van een goede drukker die print met kwaliteit, is hier niet zo makkelijk.

Denk dat we de juiste keuze hebben gemaakt :).

Deel Deze Pagina