Ik vroeg mij af wanneer jullie zijn begonnen met babyzwemmen en hoeveel weken en gewicht (ongecorrigeerd) van jullie kindje was
Met 3 maanden..geen prematuur hoor alleen dysmatuur, gewicht zou ik ff op moeten zoeken. Is al weer 5.5 jaar geleden.
Hai Zwap, Ik zie dat mijn zoontje precies evenveel woog als jouw kindje en precies even groot was bij de geboorte Wij hebben de eerste keer gezwommen met hem toen hij een kleine 6 maanden was. Hij woog toen ongeveer 5kg. Het water was echt koud (24 graden, buitenzwembad) maar het was buiten wel 36 graden. Ik was nogal in paniek omdat mijn vriend met hem in dat koude water ging maar dat was blijkbaar niet nodig. Hij vond het heerlijk! Na een minuut of 7 heb ik hem eruit gehaald en dat was niet naar zijn zin! Hij wou nog 'zwemmen'. Hij had het wel koud toen hij net uit het water kwam maar heeft er nooit iets aan overgehouden. Wij zwommen vanaf dat moment 2 à 3 keer per week met hem en hij heeft zijn eerste verkoudheid/oorontsteking pas op 1 jaar gehad.
Onze zoon werd met 31.2 geboren en woog 1400 gram. Wij zijn voor het eerst gaan zwemmen toen hij bijna 6 maanden was, gecorrigeerd dus 4. In een warm bad thuis vond hij altijd erg lekker, maar hier waren geen tropische zwembaden in de buurt voor ons koukleumpje
Onze zoon was alleen dysmatuur van 2350 gram, en we zijn gaan zwemmen met 3 maanden (na zn eerste prikken). Hij was toen 5210 gram en 59 cm. Wel in een subtropisch zwemparadijs met het warm pierenbadje en warm bubbelbad, de rest was te koud voor hem. En meteen na het zwemmen lekker inpakken en een fles warme melk geven, zodat de kleine weer opwarmt van binnen en buiten. Hier nooit geen problemen gehad met zwemmen. Hij had ook wel een goede weerstand moet ik zeggen en was tot dan nooit ziek geweest. Daar moet je ook wel een beetje naar kijken denk ik, als je besluit te gaan zwemmen. Geniet ervan...
Hallo meiden, Bedankt voor jullie reacties ! Ik lees inderdaad veel verschillende verhalen over het zwemmen met een kleintje! Gelukkig is haar weerstand goed en heeft ze het niet snel koud. Het zwembad hier wordt ook opgewarmd tot 32 graden dus dat is al lekker. Ben haar badje al aan het minderen qua temp en regelmatig mee onder de douche. Ze is inmiddels 10 weken en 3400 gram. Hebben jullie geen babyzwemmen gedaan?
Hier lekker gaan zwemmen na de eerste twee prikjes, dat raadde ze hier bij cb aan. Gewicht en grootte weet ik niet meer. Nu gaan we eigenlijk niet zo vaak meer, ze heeft elke keer wel wat.... Goed om te lezen dat je dochter goed gegroeid in de afgelopen periode! Heerlijk!
Hier met 5,5 maand, ze heeft ondanks haar gewicht wel de prikken op tijd gekregen en ze raadde ons aan om te wachten tot na de 3e keer (dus 4 maanden), maar we hebben nog even langer gewacht omdat ze toen ook begon met virusjes op pakken en ze was steeds behoorlijk verkouden. We zwemmen nu vrij regelmatig, is soms de enige manier om haar te laten ontspannen... maar ze pakt wel steeds een verkoudheid op en een nare hoest.... de laatste keer is het goed gegaan *afkloppen*
Ik heb geen babyzwemmen gedaan omdat dit hier doordeweeks is en ik heb (helaas) hulp nodig met tillen. Ik loop zelf erg wankel en vind het dus doodeng om met baby in armen door het zwembad te lopen. Dus we zwemmen altijd met zn drieen in het weekend.
Dat babyzwemmen is misschien wel leuk omdat je baby dan andere kindjes ziet en zo maar ik vind het niet nodig. Gewoon lekker samen in het water gaan. Misschien is het wel een aanrader als je een kindje hebt die snel bang is.
Mij lijkt het juist fijn om te beginnen met babyzwemmen ivm de drukte die normaal in het zwembad is! Ze lijkt absoluut niet bang voor water en spettert er al fijn op los in bad ... Ik heb haar ook de prikken op tijd laten geven ze was principe ook gewoon 8 weken dus niet anders dan een normale baby..
onze dochters eerste ervaring was op vakantie met n bijna leeg zwembad en ze vind t zo geweldig dat de drujte haar niks uitmaakt..... vind ze juist wel leuk nu. je zou t natuurlijk kunnen proberen of babyzwemmen je bevalt
Hier geen babyzwemmen, we gaan regelmatig zelf zwemmen. Het maakt hem niet uit hoe rustig of hoe druk het is. Mij wel, vind rustig wel fijn dus gaan we vaak op de rustige tijdstippen.