snurken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MI87, 8 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    De laatste twee nachten klaagt mijn man dat ik snurk! Ikke? Neuh dat doe ik niet hoor!
    En hij dreigt het op te nemen. Ach ja, weet je ook eens hoe vervelend het is.

Weet al hoe het komt tijdens de zwangerschap maar hadden jullie hier ook last van? Ik ben 27 weken, ik dacht juist dat het meer iets was voor de laatste maand ofzo. Wanneer begon het bij jullie? En was het na de bevalling snel weer over?

2. annamar

annamar Niet meer actief

ik schijn ook weer te snurken sinds een week hahaha
    maar na de zwangerschap is dat meestal gelijk weer over ;) tenminste hier wel!

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Greenpeace zal er niet blij mee zijn, al die bomen die worden omgezaagd.

4. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Hier ook last van word er vooral zelf wakker van!
    Ben benieuwd of het inderdaad weer over gaat.

5. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snurk om eerlijk te zijn altijd wel, maar nu word ik er ook zelf wakker van ;).

Gelukkig slaap ik de laatste tijd heel slecht, dus valt het daarom wel mee met het snurken.. zucht..

6. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Ik snurk al weken! Verschrikkelijk, hopelijk is het idd na de bevalling snel weg

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ik zie dat jullie allemaal al veel verder zijn! Haha dat word wat dan...
    Ik kwam een artikel tegen ook over dat wanneer je snurkt tijdens zwangerschap je meer kans hebt op complicaties zoals pre-eclampsie, hoge bloeddruk, zw. suiker... Klinkt mij als bangmakerij in de oren maar goed.

Maar dat je er zelf van wakker word hahaha

8. S87

S87 Actief lid

15 aug 2013
    249
    0
    0
    creabea
    in het noorden
    :$O maar ik snurk ook al 2 weken hoor:D! ik ben dus blijkbaar vroeg, en ik schrik er soms wakker van hihi dus ook niet zachtjes denk ik
    :p

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Komt doordat je tijdens je zwangerschap wat meer vocht vasthoudt, dat beïnvloedt je slijmvliezen in je neus ook en daardoor ga je dus snurken. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook, en als ik niet snurkte, dan hoorde mijn man telkens een soort 'tik' als ik rustig ademde, hij werd er gek van :D

Vocht vasthouden kan inderdaad een teken zijn dat er meer aan de hand is, maar een beetje meer vocht vasthouden is heel normaal tijdens de zwangerschap; snurken op zich is dus niet alarmerend.

10. bananarama

bananarama Actief lid

16 apr 2014
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou.. ik kan me wel voorstellen dat er een verband is! Er is namelijk ook een verband tussen snurken en bijvoorbeeld overgewicht, en mensen/vrouwen met overgewicht hebben weer een verhoogde kans op de dingen die je benoemt - dus via die weg zou er best een 'verband' kunnen zijn.

Bij mij klopt dat in ieder geval wel hoor! Tenminste.. ik snurk (check!), heb overgewicht (check!) en volgens combinatietest een verhoogde kans op pre-eclampsie (check!) en daarnaast heb ik van nature een bloeddruk die wat hoger dan de gemiddelde draadnagel ligt (check!). En vanwege bmi ben ik ook al gestest op suiker.

Gelukkig héb ik geen p-e, suiker of een te hoge bloeddruk, maar ik lig wel degelijk binnen de risico-groep.

11. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Yep heel herkenbaar :D

Vriendlief slaapt regelmatig op de bank

12. Disneyfan

Disneyfan Fanatiek lid

14 okt 2013
    1.036
    158
    63
    Ik heb hoge bloeddruk!

13. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Ik snurk ook, al weken, man is er ook niet zo blij mee, maar idd, weet hij ook is wat het is:D want hij kan er zelf ook wat van!
    Bloeddruk is bij mij niet te hoog, is nu voor t eerst iets opgelopen(130/78)

14. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Maar is snurken dan niet gewoon een gevolg van die problemen? En niet andersom. Dat je juist die problemen krijgt door te snurken?

Ik zie het gewoon als iets wat er nu eenmaal bij kan horen. En alsje die dingen dan hebt ga je inderdaad sneller snurken. Maar niet andersom. Als je ernstig slaap apneu hebt ook buiten zwangerschap om is dat natuurlijk wat anders. Ik ken iemand en daar hebben ze dat ontdekt en de gevolgen zijn niet mals.

15. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hier een lage bloeddruk, geen suiker, geen extreem vocht etc. Gewoon snurken als een ouwe beer. Zelfs ons zoontje maakt er opmerkingen over. En echt al snel hoor. Ik denk rond de 20 weken. Mijn neus zit elke ochtend dicht dus dat zal er mee te maken hebben, en ook die 12 kilo op mijn buik zal hard meehelpen :)

16. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Ik snurk niet.
    Heb wel een man die af en toe snurkt en ook echt zwaar ademt.
    Ook heel irritant, al kan hij dat niks aan doen.

17. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Hahaha.. ben dus niet de enige :D.. ik snurk volgens manlief ook al weken.. heb t ook weken keihard ontkend.. maar laatste dagen word ik van mezelf wakker :D..

Enne qua risico's.. had voor de zwangerschap wel een iets te hoge bloeddruk..maar sinds de zwangerschap is die echt super netjes.. verder geen risico geval ;)

18. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha als een oude beer. Hier moest ik ff om lachen

19. Patruusje

Patruusje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.282
    0
    0
    Noord holland
    Volgens VL snurk ik ook, voorlopig blijf ik erbij dat het gewoon een gevalletje zwaar ademen is :D Ik geloof het pas als ik er zelf wakker van wordt... Maar ergens kan ik me wel voorstellen dat ik snurk want ook ik heb elke ochtend last van een snotneus!

20. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Ik snurk nu ook meer. Wordt er zelf wakker van als ik op de bank in slaap val. Schijnt erbij te horen

Deel Deze Pagina