De laatste twee nachten klaagt mijn man dat ik snurk! Ikke? Neuh dat doe ik niet hoor! En hij dreigt het op te nemen. Ach ja, weet je ook eens hoe vervelend het is. Weet al hoe het komt tijdens de zwangerschap maar hadden jullie hier ook last van? Ik ben 27 weken, ik dacht juist dat het meer iets was voor de laatste maand ofzo. Wanneer begon het bij jullie? En was het na de bevalling snel weer over?
ik schijn ook weer te snurken sinds een week hahaha maar na de zwangerschap is dat meestal gelijk weer over tenminste hier wel!
Ik snurk om eerlijk te zijn altijd wel, maar nu word ik er ook zelf wakker van . Gelukkig slaap ik de laatste tijd heel slecht, dus valt het daarom wel mee met het snurken.. zucht..
Ik zie dat jullie allemaal al veel verder zijn! Haha dat word wat dan... Ik kwam een artikel tegen ook over dat wanneer je snurkt tijdens zwangerschap je meer kans hebt op complicaties zoals pre-eclampsie, hoge bloeddruk, zw. suiker... Klinkt mij als bangmakerij in de oren maar goed. Maar dat je er zelf van wakker word hahaha
O maar ik snurk ook al 2 weken hoor! ik ben dus blijkbaar vroeg, en ik schrik er soms wakker van hihi dus ook niet zachtjes denk ik
Komt doordat je tijdens je zwangerschap wat meer vocht vasthoudt, dat beïnvloedt je slijmvliezen in je neus ook en daardoor ga je dus snurken. Ik had het bij mijn eerste zwangerschap ook, en als ik niet snurkte, dan hoorde mijn man telkens een soort 'tik' als ik rustig ademde, hij werd er gek van Vocht vasthouden kan inderdaad een teken zijn dat er meer aan de hand is, maar een beetje meer vocht vasthouden is heel normaal tijdens de zwangerschap; snurken op zich is dus niet alarmerend.
Nou.. ik kan me wel voorstellen dat er een verband is! Er is namelijk ook een verband tussen snurken en bijvoorbeeld overgewicht, en mensen/vrouwen met overgewicht hebben weer een verhoogde kans op de dingen die je benoemt - dus via die weg zou er best een 'verband' kunnen zijn. Bij mij klopt dat in ieder geval wel hoor! Tenminste.. ik snurk (check!), heb overgewicht (check!) en volgens combinatietest een verhoogde kans op pre-eclampsie (check!) en daarnaast heb ik van nature een bloeddruk die wat hoger dan de gemiddelde draadnagel ligt (check!). En vanwege bmi ben ik ook al gestest op suiker. Gelukkig héb ik geen p-e, suiker of een te hoge bloeddruk, maar ik lig wel degelijk binnen de risico-groep.
Ik snurk ook, al weken, man is er ook niet zo blij mee, maar idd, weet hij ook is wat het is want hij kan er zelf ook wat van! Bloeddruk is bij mij niet te hoog, is nu voor t eerst iets opgelopen(130/78)
Maar is snurken dan niet gewoon een gevolg van die problemen? En niet andersom. Dat je juist die problemen krijgt door te snurken? Ik zie het gewoon als iets wat er nu eenmaal bij kan horen. En alsje die dingen dan hebt ga je inderdaad sneller snurken. Maar niet andersom. Als je ernstig slaap apneu hebt ook buiten zwangerschap om is dat natuurlijk wat anders. Ik ken iemand en daar hebben ze dat ontdekt en de gevolgen zijn niet mals.
Hier een lage bloeddruk, geen suiker, geen extreem vocht etc. Gewoon snurken als een ouwe beer. Zelfs ons zoontje maakt er opmerkingen over. En echt al snel hoor. Ik denk rond de 20 weken. Mijn neus zit elke ochtend dicht dus dat zal er mee te maken hebben, en ook die 12 kilo op mijn buik zal hard meehelpen
Ik snurk niet. Heb wel een man die af en toe snurkt en ook echt zwaar ademt. Ook heel irritant, al kan hij dat niks aan doen.
Hahaha.. ben dus niet de enige .. ik snurk volgens manlief ook al weken.. heb t ook weken keihard ontkend.. maar laatste dagen word ik van mezelf wakker .. Enne qua risico's.. had voor de zwangerschap wel een iets te hoge bloeddruk..maar sinds de zwangerschap is die echt super netjes.. verder geen risico geval
Volgens VL snurk ik ook, voorlopig blijf ik erbij dat het gewoon een gevalletje zwaar ademen is Ik geloof het pas als ik er zelf wakker van wordt... Maar ergens kan ik me wel voorstellen dat ik snurk want ook ik heb elke ochtend last van een snotneus!
Ik snurk nu ook meer. Wordt er zelf wakker van als ik op de bank in slaap val. Schijnt erbij te horen