missed abortion SPOED

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roos35, 11 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roos35

roos35 Lid

4 jun 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,
    Vanmorgen mn 9 weken echo gehad en helaas ziet het er niet goed uit. Morgen naar het ziekenhuis voor curettage gesprek. Nu lijkt het alsof ik mijn baarmoeder heel zachtjes wat begin te voelen, als in een golfbeweging. Wil de verloskundige nog niet bellen omdat ik twijfel maar mn vraag is... Kan dit gewoon thuis? Wanneer moet je eventueel een arts inschakelen? Vraag eigenlijk ervaringen. Thanks

2. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Je bent ' bang' er nog wel wat levens in je buik zit? Dan zou ik zeker 2 weken wachten en nog eens een echo laten maken voordat je stappen onderneemt. Of door een ander een echo laten maken. Je bent al 9 weken, dan lijkt me wel dat er goed wat te zien moet zijn.

3. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je bedoelt dat het doorzet? Wat je in dat geval moet doen? In principe kan dat gewoon thuis en hoef je de vk daar niet voor te bellen, behalve als de pijn ondragelijk wordt of je het gevoel hebt onwel te worden.

4. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Bij een curettage gesprek word er meestal nog in de baarmoeder gekeken, je kan het eventueel ook vragen of ze nog een extra echo voor je eigen gerustheid willen geven

5. mamaEl

mamaEl Fanatiek lid

4 feb 2011
    1.088
    221
    63
    Vrouw
    Volgens mij bedoelt TS dat ze denkt dat haar miskraam op gang komt?
    TS, allereerst veel sterkte gewenst! Wat naar dat het zo loopt meid.
    Een miskraam krijgen kan je inderdaad ook gewoon thuis en je hoeft niet perse een arts te bellen. Als je heel erg gaat bloeden en het stopt niet of je voelt je er naar van zou ik naar de vk bellen.
    Heel veel sterkte!

6. TheDoctor

TheDoctor Niet meer actief

Wat verdrietig. Heb het zelf ook meegemaakt. Je kan gewoon thuis blijven. Het kan best heftig zijn, ik kreeg echt weeën. Als je niet stopt met bloeden of je vertrouwt het niet, dan kun je wel de vk bellen. Als je morgen naar het zh moet kunnen ze eventueel meteen kijken of je baarmoeder schoon is.

Voor nu heel veel sterkte.

7. chillys

chillys Lid

13 mei 2012
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een vreselijk nieuws! Heftig dat je dit mee moet maken.
    Als het doorzet kan je inderdaad gewoon thuis blijven. Als het doorzet kan je Paracetemol nemen en een warme kruik dat helpt enigzins tegen de heftigste krampen.
    Heel veel sterkte morgen en de komende tijd!

8. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Bah, wat naar! Veel sterkte gewenst.

Een miskraam kan thuis op gang komen, maar dat gebeurt bij een missed abortion niet altijd zo snel. Bij pijn mag je inderdaad gewoon paracetamol nemen.

Een gynaecoloog maakt voor zover ik weet altijd eerst een echo om te checken of het echt om een missed abortion gaat. Gebeurde bij mij in elk geval wel.

9. IrisN

IrisN Niet meer actief

Wat naar zeg. Een miskraam krijgen kan gewoon thuis. Bij hevig en aanhoudend bloedverlies, wel contact opnemen met de verloskundige. Mijn miskraam (9 weken) kwam niet spontaan op gang, al voelde het dagenlang als een hevige menstruatiepijn. Alsnog daarna gekozen voor een curettage. Geestelijk natuurlijk wel pittig, maar lichamelijk een zeer kleine ingreep. Sterkte meid!

10. TheDoctor

Hoe gaat het?

11. Scarlett1985

Scarlett1985 Fanatiek lid

5 jul 2014
    1.420
    0
    36
    Ten eerste veel sterkte. Ik heb het ook gehad.

Je hoeft geen contact op te nemen met je verloskundige vooralsnog.
    Je kan het gewoon thuis afwachten. Mogelijk worden de krampen de komende uren zwaarder en ga je bloed verliezen. Dit kan behoorlijk heftig zijn, zowel de pijn als het bloedverlies. Zorg dat je niet alleen thuis bent mocht het echt gaan doorzetten.

Veel sterkte..

12. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wat een rare reactie?! Het laatste wat je wiot na de boodschap missed abortion is twee weken wachten en dan nog eens een echo laten maken. Hoe kom je erbij zeg.

Ontopic: als je wat golvends voelt kunnen dat inderdaad de krampen zijn waarmee straks het weefsel afgestoten wordt. Ik heb dat bij mijn eerste missed abortion ook gehad. Deed geen pijn, een beetje krampig maar niet pijnlijk. Al verschillen de ervaringen en kan het ook pijn doen, bijvoorbeeld ook door de stress die er bij kan komen kijken. Schrik ook niet van flink wat bloed en grote stolsels, dat kan erbij horen. (Mijn ervaring is dat het bloedverlies en de stolsels groter waren bij mijn missed abortions dan bij mijn bevallingen).

Houd wel in de gaten wat je verliest. Als het goed is kun je het vruchtzakje, al dan niet met de embryo erin, en een kleine placenta herkennen. Ben je dat kwijt dan moeten de krmapen stoppen en het blieedverlies moet dan verminderen. Als je lang veel bloed blijft verliezen is er een deel van het weefsel blijven zitten en dan word je alsnog eventueel gecurretteerd.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Sterkte in elk geval.

13. roos35

roos35 Lid

4 jun 2015
    68
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties. Ben in het zh geweest en word morgen geholpen. Doelde idd dat ik bang was dat de mk op gang zou komen gisteravond maar verder niets gebeurd. Leef op t moment in een roes... Eerst de curretage en daarna maar gaan beginnen met verwerken. Raar idee dat er morgen niets meer zit.

Wat ik me wel afvroeg en misschien heeft iemand dit ook meegemaakt. Rond 7 weken een echo gehad met kloppend hart, daarvoor helemaal geen klachten gehad van misselijkheid oid. Daarna moet het vruchtje snel zijn gaan stoppen met kloppen en toen werd ik dus ziek, abnormaal moe, misselijk etc. Weet dat het qua hcg juist contra zou moeten lopen maar vind het toch bijzonder. Alsof mn lichaam heel druk is geweest om het vruchtje te willen uitscheiden maar niet is gebeurd. Kan dit uberhaubt?
    Bedankt voor de lieve reactie, doet me erg goed!

14. TheDoctor

Ik weet niet of dat kan, maar volgens mij moet je wel altijd opletten dat je geen koorts krijgt. Misschien dat je lichaam wel heeft geprobeerd het af te scheiden en is dat inderdaad niet gelukt.

Wat erg dat je eerst een goede echo heb gehad en dat het daarna alsnog mis is gegaan. Ik ken je situatie niet, maar ik hoop dat je steun kunt vinden bij je partner of andere naasten. Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies.

15. Zoesje

Zoesje Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.241
    25
    38
    Vrouw
    Jeetje meid wat naar :(
    Ik heb het zelf ook gehad, weet enigszins hoe je je voelt.
    Wil je erg veel sterkte en kracht wensen <3

16. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Laten we elkaar in de waarde houden. De reactie was persoonlijk en uit eigen rugzak. Alleen goed bedoeld lijkt me. Misschien niet helemaal doordacht, of voor diegene is twee weken wachten wel een reëele optie..

OT: Ik heb een currettage gehad bij mijn MA. Ik heb toen geen kloppend hartje gezien. Ik wil je veel sterkte wensen. Het lijkt me erg moeilijk om eerst dat kloppende hartje te mogen zien en dan toch slecht nieuws:( Ik hoop dat je dit op een goede wijze achter je mag laten en snel een goede zwangerschap mag hebben.

17. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Zowel als in 2012 als in 2015 gecuretteerd van een tweeling , in 2012 waren ze gegroeid tot 10 weken bijna 11 ( kwamen we achter met 12 weken echo) en in 2015 waren ze tot 7 weken gegroeid waar we met 8 weken geen hartjes meer zagen .
    Ik wil je heel veel sterkte wensen voor de aankomende tijd

18. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Sterkte Ts ik weet hoe je je voelt. Heb in 2014 eerst ook een echo gehad met een kloppend hartje en een paar weken later begon ik te bloeden. Op de dag dat we de echo hadden met het slechte nieuws ben ik 's avonds het vruchtje verloren.

19. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik had ook rond de 7 weken een goede echo en hartactie en rond de 9 weken raakte ik ineens in paniek. Ik voelde me niet zwanger meer hoewel ik nog wel wat symptomen had.
    Met 9 weken mocht ik komen en was er geen hartactie meer te zien :(
    Hier kwam het vruchtje niet vanzelf. En wat je zegt met daarna ziek zijn en klachten etc, herken ik niet.
    Na een week besloten dat het goed was om los te laten en toen heen gegaan voor een currettage. Het schijnt dat het vruchtje weer wordt opgenomen door je lichaam. Dus dat het langzaam verdwijnt. Echter moet je lichaam nog wel doorkrijgen dat het niet goed is. En dit kan heel lang duren is mij toen door vk verteld in een nagesprek.

Heel veel sterkte de komende tijd :(

Deel Deze Pagina