ziekenhuisopname tijdens zwangerschap wel vergoed?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lovelittlebaby, 9 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    ik was mij aan het verdiepen in aanvullende verzekering en toen kwam ik op een website waar stond dat:
    Ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties NIET onder het eigen risico valt. website hier

een paar weken geleden ben ik twee keer opgenomen geweest omdat ik uitgedroogd was door de misselijkheid. ik hield niks meer binnen.
    ik zat al te wachten op de volle 375,- eigen risico rekening maar die komt nu dus niet? (behalve 35,- voor medicatie van de blaasontsteking afgelopen februari)

op deze website stonden alle complicaties tijdens de zwangerschap
    zo ook HG. (uitdroging

klopt dit allemaal? ik kan als ik inlog op mijn zorgverzekering (De friesland) nog geen lijstje vinden met de hulp en vergoedingen die ik heb gehad. alleen die van de blaasontsteking.

2. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Je geeft het antwoordt zelf al ;)
    Wat NIET onder het eigen risico valt, hoef je dus ook niet te betalen.
    Vandaar dat je ook geen rekening hiervan hebt ontvangen.

3. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    vorig jaar oktober lag ik met erge buikpijn in het ziekenhuis. die rekening kwam ook pas in december. Vandaar dat ik het niet snapte :)

4. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap 6 dagen in het ziekenhuis gelegen rn heb rond de 80 euro zelf moeten betalen

5. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Heb 5 weken in het ziekenhuis gelegen tijdens mijn zwangerschap en nooit niks hoeven te betalen...
    En heb basisverzekering...

6. Danty88

Danty88 Fanatiek lid

27 jul 2011
    2.899
    584
    113
    huismus
    Ik heb met de 1e
    9x in het ziekenhuis gelegen vanwege HG en nooit een rekening gehad :)

7. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Ik heb een top verzekering en alles wordt vergoed, (is nu m'n 4e week Zh opname) alleen de suiker meet spulletjes zouden van het eigen risico af gaan, maar dat is al op.
    Ook de ambulance rit wordt gelukkig vergoed. Ben heel blij dat het vergoed wordt want ik geloof dat het per dag zelfs al heel duur is?

8. anglca

anglca Actief lid

14 okt 2015
    175
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Heerlen
    Ik durf het niet met 100 % zekerheid te zeggen. Ik zou je zorgverzekering zelf even bellen. Ziekenhuizen declareren trouwens maar 2 keer per jaar bij de zorgverzekering. Dus het kan best zijn dat je over een jaar pas de rekening ziet.

9. Myself82

Myself82 Actief lid

27 feb 2012
    336
    0
    0
    Ik heb ook ivm HG in het zkh gelegen maar gaat idd niet van je eigen risico af. Maar houd er wel rekening mee dat de medicijnen die je bij de apotheek haalt er wel vanaf gaan. Ik ben daardoor dus wel door mijn eigen risico heen.

10. Mango393

Mango393 Bekend lid

4 mei 2015
    602
    101
    43
    Ik heb voor HG ook in t ziekenhuis gelegen en ben aanvullend verzekerd. Ik heb alleen wat medicatie moeten betalen. De rest werd vergoed.

11. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Hier drie keer zwanger geweest en heel vaak bij alledrie de zwangerschappen in het ziekenhuis gelegen.
    Nog nooit een rekening gezien.

Deel Deze Pagina