ik was mij aan het verdiepen in aanvullende verzekering en toen kwam ik op een website waar stond dat: Ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties NIET onder het eigen risico valt. website hier een paar weken geleden ben ik twee keer opgenomen geweest omdat ik uitgedroogd was door de misselijkheid. ik hield niks meer binnen. ik zat al te wachten op de volle 375,- eigen risico rekening maar die komt nu dus niet? (behalve 35,- voor medicatie van de blaasontsteking afgelopen februari) op deze website stonden alle complicaties tijdens de zwangerschap zo ook HG. (uitdroging klopt dit allemaal? ik kan als ik inlog op mijn zorgverzekering (De friesland) nog geen lijstje vinden met de hulp en vergoedingen die ik heb gehad. alleen die van de blaasontsteking.
Je geeft het antwoordt zelf al Wat NIET onder het eigen risico valt, hoef je dus ook niet te betalen. Vandaar dat je ook geen rekening hiervan hebt ontvangen.
vorig jaar oktober lag ik met erge buikpijn in het ziekenhuis. die rekening kwam ook pas in december. Vandaar dat ik het niet snapte
Ik heb tijdens mijn zwangerschap 6 dagen in het ziekenhuis gelegen rn heb rond de 80 euro zelf moeten betalen
Heb 5 weken in het ziekenhuis gelegen tijdens mijn zwangerschap en nooit niks hoeven te betalen... En heb basisverzekering...
Ik heb een top verzekering en alles wordt vergoed, (is nu m'n 4e week Zh opname) alleen de suiker meet spulletjes zouden van het eigen risico af gaan, maar dat is al op. Ook de ambulance rit wordt gelukkig vergoed. Ben heel blij dat het vergoed wordt want ik geloof dat het per dag zelfs al heel duur is?
Ik durf het niet met 100 % zekerheid te zeggen. Ik zou je zorgverzekering zelf even bellen. Ziekenhuizen declareren trouwens maar 2 keer per jaar bij de zorgverzekering. Dus het kan best zijn dat je over een jaar pas de rekening ziet.
Ik heb ook ivm HG in het zkh gelegen maar gaat idd niet van je eigen risico af. Maar houd er wel rekening mee dat de medicijnen die je bij de apotheek haalt er wel vanaf gaan. Ik ben daardoor dus wel door mijn eigen risico heen.
Ik heb voor HG ook in t ziekenhuis gelegen en ben aanvullend verzekerd. Ik heb alleen wat medicatie moeten betalen. De rest werd vergoed.
Hier drie keer zwanger geweest en heel vaak bij alledrie de zwangerschappen in het ziekenhuis gelegen. Nog nooit een rekening gezien.