dames we zijn hier nu druk bezig met de laatste voorbereidingen. Aankomende week nog 3 dagen werken en dat zit het erop, gaan we met verlof! Maar nu ben ik even bezig met wat verstandig is voor op het matras. Wij hebben een redelijk groot matras van 220 lang en de waterdichte moltons hiervoor zijn voor eventjes vrij prijzig vind ik. We kregen als tip om te kijken bij action maar deze zijn helaas te klein. Wat gebruiken jullie??
Ik had een eenpersoons liggen.die hadden we professorisch aan mijn kant van het bed vastgemaakt want wat een zweetdingen zeg! Uiteindelijk had ik hem niet nodig, vliezen zijn op het toilet gescheurd. Je hebt bij kruidvat ook matjes die je onder je laken kunt leggen, maar ik denk dat die te klein zijn als je opeens veel vruchtwater verliest. Ze zijn meer bedoeld voor het nachtzindelijk maken
Ja daar had ik ook aan zitten denken die matjes. Maar als het wel allemaal in 1 x komt denk ik ook niet dat het veel tegenhoud. Hoe hem je hem vast gemaakt dan?? Volgens mij is de kans ook maar 10 % ofzo dat het begint met vliezen breken, maar ja beter even voorbereid dan matras vies haha.
We hebben een halstertouw met musketonhaak aan de hoeken in het midden geklikt en die onder de matras doorgehaald. Niet ideaal, maar het werkte wel om de molton op de plek te houden. Ik denk alleen niet dat je 2 halstertouwen in huis hebt
HAHA dat klopt Ook geen flauw idee wat het überhaupt is. Misschien kan mijn schoonmoeder een soort elastiek maken voor rondom het matras.
halstertouwen zijn voor aan het halster van een paard. wij hadden heel handig handdoeken onder het hoeslaken gelegd met de matjes uit het kraampakket, lag voor geen meter haha. volgende keer toch echt anders doen dus. mijn vliezen zijn thuis doorgeprikt voor we naar het ziekenhuis gingen, maar hebben op dat moment echt 4 van die matjes nodig gehad haha!
Bij de Ikea kan je de grotere maat voor niet veel geld kopen. Ik heb het in de standaard maat gekocht en vond het fijner werken dan zulke kraampakket matjes die alle kanten opschuiven en niet onder je blijven liggen.
Wij hebben de Ikea Gökärt gebruikt! Ideaal en echt niet duur. Ons bed is 210 lang, daar paste hij prima om heen.
Ik heb er altijd eentje van ikea op bed om matras te beschermen, bij dochter en bij ons. Daarover gewoon hoeslaken. Ze zijn alleen niet meer zo watervast na aantal keer wassen. Straks gaat er een extra over. Ik verwacht dat ik laatste weken niet thuis ben, maar mss gewoon een zeiltje over de molton
Wij hebben een 2 persoons topper. Dus ook lastig. Dan kun je zeggen dan haal je topper er even af maar dat ligt niet zo lekker haha. Dus nog bedenken hoe ik dat ga doenm
Vruchtwater komt niet uit je tenen Dus het lijkt me niet erg als hij iets korter is. Voor de zekerheid kan je er een laag bad handdoeken overheen doen. Om te voorkomen dat het doorstroomd. die matrasbeschermers uit de kraampakketten zijn ook niet zo lang.
Wij hebben een matrasbeschermer van Ikea die niet zo duur is en die we evt konden vervangen als die niet meer schoon te wassen zou zijn. verder niet gewerkt met zeiltjes of speciale moltons etc, vind het maar stomme zweetdingen. En ik verloor ook echt niet ineens een emmer vruchtwater ofzo Het liep er geleidelijk uit.
Aan alleen een matje had ik echt niet genoeg gehad Moest blijven liggen tot de vk er was maar was echt van mn oksels tot mn knieën nat. Zeiltje uit kraampakket vond ik vreselijk ding. Bij de tweede waterdichte molton bij de action gehaald en die ligt nu na 4,5jaar nog standaard op bed dus heeft zn geld al ruimschoots opgebracht. Als het op 10/20cm aan het voeteneind gaat zou ik toch een molton kopen en niet gaan liggen tobben met zeiltjes en matjes
Misschien kun je het uiteinde wel vastzetten met elastiek of touw.. Zodat een tekorte van de action of ikea wel blijft zitten.. Ons bed is overigens 210 maar de waterdichte molton 200 .. Hij rekt nog wel stukje mee en past dus toch op ons bed..
Anders bij de hoeken open knippen zodat hij daar recht is. Goed straktrekken, gewoon laken eroverheen en als je niet extreem draait, blijft dat echt wel zitten
Ik heb er ook eentje van de Ikea op een matras van 220 lang. De molton is iets korter, maar hij blijft prima op zn plek liggen, ook zonder elastiek en touwen enzo! Hier hebben we hem gewoon onder de gewone molton en hoeslaken gelegd, dan schuift hij dus niet. Bij een tweepersoons topper zou je ook twee Ikea matrasbeschermers naast elkaar kunnen leggen, dan ben je ook klaar. Ze zijn niet heel glad, dus gaan ook niet zomaar schuiven. En als je vliezen eenmaal gebroken zijn en het blijft stromen, dan kun je op dat moment ook vuilniszakken/zeil neerleggen, in combi met matjes uit je kraampakket. Die matrasbeschermer is volgens mij vooral voor als de vliezen onverwacht breken, daarna kun je altijd nog extra maatregelen nemen als het moet.