hebben mensen nou echt niks beters te doen dan mij elke dag bellen (soms wel vaker als 1x) om te vragen of het er al is of wildvreemden die vragen hoelang je nog moet....k word er echt niet goed van zo dat lucht op
Hoelang moet je eigenlijk nog? hihihi .. Nee flauw..kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent hoor! Liefs Jessy
Tjah, van veel hoor je zelfs dat ze niks meer horen op het einde....niemand durft te bellen. Ik zou het gewoon zeggen, tegen die personen of gewoon hele flauwe grapjes maken. Bij mij zeggen ze nu: Jeetje...nog niks? Jawel hoor! Zeg ik dan...ik loop met een kussen onder mijn jas, de baby ligt thuis in bed Succes meid! Elmo
Haha, die mensen zijn gewoon hartstikke benieuwd wanneer jouw beebje komt, misschien ook omdat je tegen het einde loopt. Ze willen gewoon niets van de spannende gebeurtenis missen. Kan me wel voorstellen dat je daar nu geen zin in hebt hoor. Laatst had ik het bij de supermarkt, had mijn MP3 speler keihard aan in mijn oren, staat er ineens een oud mensje naast me te schreeuwen: "KOMT HET BABYTJE AL BIJNA?!" Toen deed ik mn oordopjes uit, bleek dat ze het al 3x gevraagd had. Toen irriteerde ik me wel ff rot ja.
Mmmm...ja, daar heb ik me ook wel eens schuldig aan gemaakt moet ik bekennen. Een vriendin van me die bijna 2 weken over tijd ging heb ik wel een aantal keren gebeld en gemailt of er al iets gebeurde. Toen reageerde ze gewoon, maar achteraf liet ze toch wel merken dat ze onzettend opgefokt was geweest door al die telefoontjes van al die mensen (waarvan ik er dus 1 was). Had ik nooit bij stil gestaan op dat moment, de bedoelingen waren goed. Nu ik zelf zwanger ben kan ik het me beter voorstellen, zeker nu de eerste mensen gaan vragen of er al iets gebeurd! Voor jou erg irritant, maar ik denk dat de meeste mensen er niet aan denken dat zij niet de enige zijn die je bellen en dat je er dus gestoort van wordt! Misschien dat je op een subtiele manier duidelijk kan maken dat je er gestresst van wordt?
ik heb al 1001 keer gezegt dat ik ze gelijk zou bellen als er wat gebeurt en nog bellen ze iedere dag om het te vragen.......hoezo een bord voor je kop :s ik word er gewoon chaggie van :S
ik herken het hoor, ik was bijna 2 weken over de uitgerekende datum en de telefoon die ging maar. Een buurvrouw belde zelfs 2 maal per dag.... Ik liet me zelfs niet meer buiten zien en uiteindelijk pakte ik de telefoon niet meer op, ik legde hem er gewoon naast. Gek word je ervan.
Heel herkenbaar dit. Ik word er zelf ook helemaal gestoord van! Mijn vriend ook wel, maar ik heb er volgens mij nog meer last van. (Misschien hormonen, maar dat boeit me niet). Ben nu 41 wk + 4dg dus iedereen is "ongeduldig". Ja hallo! Alsof wij zelf niet lang genoeg wachten! Heb ook al velen verteld dat we het heel irritant vinden, maar het helpt niet echt. Ja mijn ouders en broers/zus hebben het wel door en die bellen ook niet. Maar mijn schoonmoeder lijkt nog zenuwachtiger voor de bevalling dan ikzelf en belt wél regelmatig (ondanks dat we gezegd hebben dat we die telefoontjes errug vervelend vinden). Of ze ons wil controleren ofzo. Het zal allemaal wel goed bedoelt zijn enzo, maar als ze gewoon stug blijft doorgaan met bellen dan gaat er bij mij een knop om. ](*,) We laten de telefoon dan ook regelmatig gewoon rinkelen. Ze kunnen me wat. Ze horen het vanzelf hoor. Soms heb ik zelfs het idee dat mensen bijna bang zijn om het nieuwste nieuwtje te missen en het te horen van iemand anders dan wijzelf. Zo heb ik ook even mijn hart gelucht.
Zo heb ik mijn voicemail ingsproken dat ik nog niet bevallen ben.... op een leuke manier dan. De mensen die inspreken laten dan ook weten dat ze hiervoor belden. Ik vind het een uitkomst. Voorlopig laat ik de boodschap er lekker opstaan. Kari
Misschien maar gewoon niet meer opnemen? Ik denk dat mensen het allemaal goed bedoelen en dat ze gewoon heel erg met je meeleven, maar ja, als je er zelf ook zo op zit te wachten kan het vast wel irritant zijn ja... Aan de andere kant: Ik denk dat ik het zelf ook niet leuk zou vinden als niemand meer durfde te bellen. Dan zou ik me wel heel alleen voelen, alsof niemand het iets kan schelen! Maar goed, nog eventjes volhouden en je baby'tje is er!
Die voicemail vind ik ook een goeie! Wat de mail betreft...niet reageren of zo'n standaard replay terug laten sturen. Met een beetje humor kun je denk ik best veel maken hoor Hier bellen ze niet om te checken of de baby er al is....maar bijv. om te vragen wat voor kleur sokken ik vandaag draag... Denken zeker echt dat ik gek ben whahahaha Ach, het lijkt lekker undercover! De familie heeft de auto afgetankt en de mobieltjes in de aanslag.......*het heeft ook wel wat allemaal*
Ik kan me goed voorstellen dat je er helemaal kriegel van wordt. Maar mensen leven natuurlijk allemaal enorm met je mee, en zijn net zo nieuwsgierig als jij zelf! Je wilt natuurlijk zelf niets liever dat je kleintje er is, en bent t wachten waarschijnlijk meer dan zat. Je wilt dan niet nog eens al die vragen beantwoorden. Ik hoop voor je dat je kleintje zich heel snel aandient! Groetjes Mayke Ps, die viocemail vind ik echt een goed idee!
Snap dat je helemaal ziek wordt van al die vragen... Maar jah mensen bedoeln het natuurlijk wel goed, maar hebben vaak niej egt door dat dezelfde vraag minstens 10 x voorbij komt op een dag... ik werk zelf dus in een kledingzaak en krijg ook de hele dag de zelfde vraag " HOEVER BEN JE EN WANNEER KOMT UT? " en wordt der af en toe helemaal gestoord van...
hel herkenbaar meid!Ben zelf ook pas met 42 weken precies bevallen.. en idd voicemail deed ik ook succes met de laatste loodjes!
Mijn familie heeft goed naar ons verzoek geluisterd en belde niet al te vaak (en ik belde zelf ook regelmatig naar hun toe). Mijn werkgever dacht er echter anders over, die belde elke dag om te informeren of de kleine er nog niet was. Toevallig was er ook een collega zwanger en die was een week later uitgeteld als mij. Mijn werkgever vond het dus ook nodig om elke keer te melden dat mijn collega al lang was bevallen (2 weken te vroeg) Lang leve de nummermelder want dan kon ik mijn werkgever er tussenuit filteren In de supermarkt werd er regelmatig naar gevraagd door verschillende mensen (meestal de oudjes uit het bejaardenhuis ) Erg leuk werd het in de laatste week, als ze vroegen hoe lang ik nog moest en ik ze vertelde dat ik al 18 dagen overtijd was Groetjes Anita
Ik heb een telefoonstoring vorige week gehad. De mensen hoorde mij wel maar ik hun niet. Ik zei dan door de telefoon dat ze mij mobiel moesten bellen. Er zijn maar iets van 5 mensen die mijn mobielnummer weten dus ik ben niet veel terug gebeld. Om te testen of ik een storing had had ik wat mensen in mijn directe omgeving opgebeld om te kijken of ik ze wel horen. Iedereen belde terug en raakte in paniek dat ik weer ophing. Ik hoorde immers niks. Mijn man was naar huis geraced en ook mijn ouders waren helemaal in paniek. Oeps Ik kan echt niemand meer bellen nu omdat ze dan denken dat ik bezig ben......
ppfff ik kan beter met zo een bord door de stad lopen met: nee het is er nog niet en ik ben al 5 dagen overtijd...al die vragen worden met de dag irritanter en jammergenoeg hebben wij geen voicemail
Ik was bij onze oudste ruim 2 weken overtijd en heb inderdaad ook zo'n leuke schoonmoeder die iedere dag langs ons huis liep om te kijken of er een vreemde auto voor de deur stond. Stond die er dan belde ze even later op om te vragen of het soms de auto van de verloskundige was. GRRR. Na die 2 weken heeft de gyn een datum geprikt waarop ik zou worden ingeleid, die datum heb ik overal rondbazuind, toen werd het rustig. Iedereen wist waar ie op kon rekenen en dezelfde avond ben ik bevallen. Na deze eerste keer heb ik ook nooit meer de uitgerekende datum verteld! Maar ja daar hebben jullie nu niks aan. Heel veel succes in deze spannende dagen. Trek de stekker eruit van de telefoon en doe de gordijnen dicht, laat iedereen maar denken dat 't zover is. Ik ben er nl. nog steeds van overtuigd dat het door alle spanningen de eerste keer zo lang op zich heeft laten wachten. Trouwens nog een aparte ervaring, mijn man werkt nogal een eind weg (1.5 uur) en ik heb altijd geroepen dat ik pas 's avonds of in het weekend ga bevallen. Bij alle drie is dat uitgekomen, ben benieuwd of deze zich daar tzt ook aan houdt! Succes meiden!