Babyspullen met 32 a 33 weken zwangerschap binnen.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 6 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo dames,

Wij hebben alle babyspullen al besteld, en als leverdatm aangegeven de week dat ik 32 a 33 weken zwanger ben.
    Is dat eigenlijk niet veel te laat?
    Hoor overal dat nieuwe meubeltjes minimaal 2 maanden moeten luchten enzo.

Wat is jullie mening?

2. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    denk niet dat je je daar veel zorgen over hoeft te maken. ben zelf alleen wel altijd huiverig voor meubeltjes bestellen ivm eventuele vertragingen, maar wil je nu niet ergens bang voor maken!

het luchten komt wel goed denk ik, gewoon in elkaar zetten en raampje op een kiertje, 7 a 8 weken is een lange tijd om frisse lucht door te laten denk ik.

3. Twinkeltje

Twinkeltje Actief lid

4 jan 2008
    131
    0
    0
    Ik ben met 33 weken bevallen en had toen net alles voor elkaar. Ik zou iets ruimer aanhouden.

4. Niet meer actief

Nou waarschijnlijk zullen ze dan allang binnen zijn bij de babywinkel hoor.. Maar we hebben zelf gekozen voor een late levering..

Achteraf misschien iets te laat.

5. Niet meer actief

Ik heb wel heeeeel sterk het gevoel dat de baby eerder komt..
    Maar ja, kan je op je gevoel afgaan?

6. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik dacht ook heeeeeel sterk dat ik met een week of 37 wel zou bevallen, maar morgen ben ik toch echt 40 weken zwanger! Dus ik zou er niet teveel op vertrouwen... ;)

7. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ze raden aan om met 28 weken alles klaar te hebben ivm vroeggeboorte. maar als ze zo vroeg geboren worden mogen ze toch niet mee naar huis. dus ik heb zelf 37 weken aangehouden. dan komt je kleintje ook mee dus moet echt alles klaar wezen!

8. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik vind 37 weken zelf wat laat. als je met 34 weken bevalt en je kindje is goed sterk dan kun je al voor de 37 weken naar huis in sommige gevallen. je kamertje moet dan wel klaar staan.

maarrr..... bij de ikea hebben ze alles op voorraad, dus voor 75 euro heb je dan meteen een bedje en commode staan die je daarna weer op mp zou kunnen zetten. om maar een oplossing er tussen te gooien.

niet te druk over maken dus, komt vast allemaal ruimschoots op tijd goed!

9. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik had alles klaar met 20 weken.

met de 32 weken kan je ook al zo veel niet meer hoor meid, denk eraan dat alles nog moet luchten voor je aan de babywasjes kan beginnen ,
    e das ook nog veel werk. ;)

ook is er dikwijls iets beschadiigd of te kort aan de meubeltjes en dat weet je natuurlijk pas als ze in elkaar staan.
    dan moet je ook weer wachten tot het nieuwe geleverd word.
    ik heb bv mijn luieremmer dat bij het badje hoort al 15 weken geleden besteld, heb hem nog niet :(

hier is de kraamverzorgster voor de intake geweest toen ik 34 weken was, dus de kamer staat al meer dan 14 weken te luchten.
    we hebben niets moeten schilderen ofzo, en zij vond het allemaal nog stinken naar nieuw, :rolleyes: :evil:

10. Niet meer actief

Tja, maar kan je afgaan op een mening van een kraamverzorgster die na 14 weken luchten nog alles vind stinken? ;)

Wat betreft als er dingen kapot zijn of niet compleet, maak ik me wel een beetje zorgen over hoe verder.

In principe hoeven we niet te verven, dus zodra het geleverd wordt kan alles er gelijk in gezet worden.
    En ik hoef dat niet te doen (aangezien ik dan waarschijnlijk niet veel meer kan ;) ) want vriendlief zet alles in elkaar.
    Ik geef welliswaar de instructies want meneer is niet zo handig ;) .

Het enige waar ik mij druk om maak is dus als er iets kapot is of niet compleet.

11. lollifant84

lollifant84 Actief lid

12 aug 2008
    131
    0
    0
    Mijn spullen komen 6 weken voor de uitgerekende datum binnen. Ook ik heb voor een late levering gekozen. We hebben al wel een wiegje voor naast ons bed dus mocht ik eerder bevallen en het kamertje is nog niet klaar kan het lekker in onze kamer blijven tot de kamer vand e baby klaar is

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Waarom zou je met 32 weken al 'niet veel meer kunnen'? Denk dat het gros van de zwangeren nog zat kunnen op die termijn. Babywasjes kun je best eerder doen als je ze opgevouwen wegzet in een afgesloten zak.

Hier kwam het kamertje pas met 38 weken (was trouwens niet de planning, maar goed) en heb hem grotendeels nog zelf in elkaar gezet.

Maak je niet te druk, 32-33 weken is echt wel op tijd.

13. Niet meer actief

Ik heb zo'n vermoeden omdat ik nu al bekkenklachten heb..
    Hoop dat ze niet doorzetten, maar kan er zo niet vanuit gaan.

Tevens krijgen wij onze wieg ook met 32 a 33 weken dus daar kan het babytje zo in.. In het ledikantje gaat hij pas na een paar maanden.

14. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    ik ben nu 32,5 weken en ik doe ook alles nog.
    wel vaak last van mn rug en mn billen.
    maar doe alle wasjes + strijken nog.
    stofzuigen.
    alles doe ik nog.
    merk af en toe wel dat ik wat teveel doe maar ja.

15. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Bekkenklachten zeggen niets, ik heb vanaf de 12de week BI gehad, de laatste 10 weken heel heftig (ja en toch nog alles zelf gedaan) en ik ben pas op 41+6 bevallen.

16. Niet meer actief

Oh dat ging niet over het vermoeden vroeg te bevallen, maar ze vroegen waarom ik dacht dat ik misschien niet meer zo veel zou kunnen na de 30 weken..
    Met beginnende BI al een aantal weken... Hoop dat het nog minder wordt, maar betwijfel het.

17. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik kon niet veel meer hoor rond die tijd en nu nog steeds niet.
    mag het ook niet meer,
    zit bijna om de 2 dagen in het ziekenhuis voor ctg enz....
    en moet nog 4 weken :(
    ik mag in de voormiddag eens een afwasje doen en dan terug naar bed.
    anders komt het niet goed.
    moet je eens voorstellen dat je dan alles nog moet doen.
    ook merk ik aan mezelf dat die laatste weken je alles nog een keer aan kant wil hebben.
    hier was het ook niet vuil ofzo maar je doet het toch gewoon.
    kwestie van gedachte

Deel Deze Pagina