De titel zegt het al... Heb ik voor ons januari kindje rompertjes nodig met korte of met lange mauw? Of is het verstandig om van allebei aan te schaffen? En hoeveel heb ik er ongeveer nodig?
Ik zou ze allebei aanschaffen... En minimaal een stuk of 10 van allebei.. Houd rekening met spugen e.d
Ik had beide... bij een warm vest korte mouw, bij een dunnere longsleeve lange mouw. Lange mouw is wel een gekriel om de armpjes goed door de kleding te krijgen zonder dat de mouw opstroopt... maar daar krijg je wel handigheid in
Allebei. Lange mouw voor als het heel koud is, temp niet goed kan houden bv. Korte mouw voor gewoon normaal. Of zelfs zonder mouwen dat is ook fijn.
Lange mouwen vind ik heel irri als ze nog zo klein zijn en niet zelf meewerken met aankleden. Ik verwacht ons kindje in feb. en ik gebruik dan alleen korte mouwen rompertjes.
Oudste en middelste zijn geboren in november en december en wij hebben zowel lange als ook korte mouwen gebruikt. Voor de jongste hebben we ook weer alle twee in huis gehaald. Voor de eerste tijd na de bevalling vind ik ook altijd die overslagrompertjes ideaal vooral die met lange mouwen dan is het niet zo heel erg moeilijk met aankleden
Hallo, Mijn kleine wordt eind januari geboren. Heb ik dan ook echt 10 rompertjes met lange en korte mouwen nodig.. En hoeveel van maat 50 en 56 denken jullie? En hoeveel setjes in maatje 50 hebben jullie als ik vragen mag?
Mijn manneke wordt half januari geboren en ik heb ook gemixt, van alles wat en in allerlei maten. Volgens mij kun je noooooit rompertjes genoeg hebben. Wel even eraan denken dat je ook effen rompertjes koopt, dit vooral ivm het evt. doorschijnen van drukke prints !
Ik vond de korte mouwen het fijnst in gebruik bij mijn zoontje. Heb er ook een paar met lange mouwen deze keer, daar doe ik dan een vestje over. Maar zou er meer met korte mouw of mouwloos aanschaffen.
Ik heb 6 witte mouwloze 50/65 en 6 in maat 62/68 Lijkt mij een stuk makkelijker om onder de pakjes aan te doen. Waren vorige week in de aanbieding bij babydump, 3 voor 4,95 ofzo Voor de rest ook nog een aantal met lange mouwen en korte mouwen
Ik vind het zelf geen probleem om lange mouwen onder kleertjes aan te doen, kwestie van je vingers door het shirtje heen steken, mouwtje en handje pakken en de mouw er overheen te geleiden. Mn zoontje draagt nu ook lang over lang. Maar ik ben ook wel wat gewend qua aankleden (werk in de zorg ) Qua hoeveelheden, ik had wel veel rompers maat 50/56. Een stuk of 18, had al veel van mn dochter. Ik heb snel mn favoriet qua kleding en pak dat zodra 't uit de was is weer, er zijn dus bepaalde rompertjes nooit gebruikt. Overslag rompertjes vind ik erg fijn, en mouwloos ook. Ik denk dat je aan 3 lange mouw en 5 tot 8 (10?) korte mouw/mouwloos genoeg hebt in 50/56. Hoeveelheid setjes: Ik had 2 setjes maat 50 en toen na de geboorte nog 2 setjes bij laten halen. Maat 56 hebben we een stuk of 8 setjes van gehad denk ik. Ik was dan liever net wat vaker als dat ik 15 setjes heb waar hij binnen 3 weken uit gegroeid is.
Hier een zoon van 2 Jan. Het vroor hierna echt goed afgelopen jaar,was dus heel blij met m'n lange mouw rompers. Aandoen was hier geen probleem.. Ik had in 50/56 4xlange mouw, 6xkorte mouw, 1zonder mouw. Hier de lange mouw t meest aangehad! Die heb ik zelfs nog 2 bijgehaald na geboorte.. Totaal dus 6van gebruikt.. Heb ze nu weer gekocht voor onder de dunnere longsleeves.. Kleertjes had ik 2x 50, 2x 50/56, 4x 56 klaarliggen. Na geboorte nog veel gehad in 56,68 en 74. Heb wel nog veel bijgekocht maar niet omdat het 'nodig' was.. 50 was mijn zoon zo uit met z'n 8 pond bij geboorte..
Lemmy is van 21 dec, koud dus! Maar altijd rompers zonder mouw en korte mouw. De kachel staan op een aangename temp, het grootste gedeelte vd dag lag hij te pitten in een warme slaapzak & hij kon zich al meteen goed warm houden.
Ons manneke wordt begin november verwacht en ik heb beide, alhoewel meer kort kort dan lang. Lijkt me wel fijn als het heel koud is dat de armpjes lekker bedekt zijn.
Ik zou ze allebij aanschaffen, het is bij mij namelijk afhankelijk van wat ik aantrek. Bij een shirtje met korte mouwen trek ik een lange romper eronder aan en bij kou kunje er dan nog een vestje overheen doen. Als ik een shirtje heb met lange mouwen doe ik er een romper met korte mouwen onder omdat ik het zelf ook niet lekker vind zitten om twee mouwen aan te hebben hhaha. en je kan er weer altijd een vestje overheen aantrekken.
Ik vind korte mouwen rompers echt verschrikkelijk, als ik er een longsleeve over doe gaan die mouwtjes altijd dubbel zitten enzo. Maargoed, voor onze nieuwe dame in huis koop ik 4 zonder mouw en 5 met lange mouw. Vind ik wel zat hoor.
Ja, wij hebben genoeg in lange mouwen gekocht nu! Zowel maat 50 als maat 56... Leek ons toch ook wel erg prettig! Of de hoeveelheid goed is durf ik niet te zeggen, dat is toch beetje gokken bij een eerste kindje!