Wiegje opmaken in de zomer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juudje27, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juudje27

Juudje27 Bekend lid

14 mei 2007
    762
    0
    0
    Hoi,

Ons 1e kindje is geboren in de winter dus ik moest vooral dekens in huis hebben en een kruik etc...
    Nu komt onze 2e in de zomer... Hoe maak ik dan het bedje op?????
    Ook met een dekentje en laken? Of alleen een laken met kruik???

Groetjes, Judith.

2. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Ons dochtertje is in de zomer geboren en de eerste dagen had ze een dekentje met laken en een kruik. Ook al is het voor ons warm met bv. 27 graden, voor een baby is het nog steeds koud. Die is 37 graden gewend.;)
    Toen ze geen kruik meer nodig had had ze een dekentje met laken en soms alleen een romper aan als het warm was.

3. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mijn dochtertje is in juni geboren, en in het begin deden we ook laken + deken + kruik. Toen ze de kruik niet meer nodig had was het alleen deken + laken. En daarna was het afhankelijk of het warm was of niet anders had ze alleen een rompertje en dan deken + laken.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Mijn dochtertje had het ook erg koud, ik superwarm met 27 graden. Toch extra kleertjes, mutsje en een kruik nodig gehad.

5. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Beau is op afgelopen juli geboren en kon zichzelf direkt goed warm houden. Wij hebben dus nooit een kruik gebruikt. ;) (kraamverzorgster vond dat ook niet nodig)
    Wel had ik een laken en een deken en al vrij snel een slaapzak ivm weg trappelen van de deken.
    Het was een beetje afhankelijk van de temperatuur op de kamer en van Beau wat ik over hem neerlegde.

6. stephanie24

stephanie24 VIP lid

22 jul 2008
    5.375
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ook wij hebben maar een paar dagen de kruik gebruikt.
    Wel dekentje en lakentje, maar die werden heel snel vervangen door een slaapzakje of alleen een romper met een lakentje.

Dit keer koop ik gelijk een slaapzakje, maar maak het bedje gewoon op met lakentje/dekentje, kan er altijd weer af!

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Aiden is geboren toen het 30 graden was.. Gewoon 1 dekentje met een lakentje. Als de kleine het koud heeft, slaapzakje aan? En een kruik heb ik nog nooit gebruikt..

Deel Deze Pagina