voordat ik zwanger raakte kwamen mij vriend en ik onafhankelijk van elkaar op een jongens en meisjes naam. Heel vreemd dat we zo apart van elkaar op dezelfde namen uitkwamen.. maar nu zag ik een lijst van populaire babynamen en daar staan ze hoog op de lijst. En nu twijfel ik.. de namen passen bij ons, maar orgineel dus niet echt.. misschien moet ik het een tijdje laten rusten, maar baal wel een beetje. Laten jullie jezelf leiden door zulke lijsten? groetjes
Ik zou gewoon voor de namen gaan die jullie onafhankelijk van elkaar gekozen hebben. Het zijn namen die bij jullie passen en daarbij hebben jullie beide dezelfde gekozen. Uiteindelijk komt iedere naam wel een keer voor, de een meer als de ander. Stel je hebt een naam, die niet in de top 10 staat, maar die misschien wel in jouw woonplaats veel voorkomt, dat kan ook nog. Of juist dat hij in de top 10 staat maar in jouw woonplaats weinig tot niet voorkomt. Je moet de naam kiezen die jij mooi vind en die je bij jullie vind passen!
ik laat me er niet door leiden de naam die wij voor onze uk hadden als het een meisje was geweest die ston tot 3 maand terug in de top 10 en nu staat hij niet eens meer in de top 20 zo snel kan het gaan dus ja ik zou gewoon de naam pakken die jij mooi vind
ik laat me daar niet door beinvloeden. Ik vind een naam mooi of niet en had heel veel moeite met het vinden van de perfecte naam voor mijn zoontje en heb heel internet ervoor afgezocht naar ene mooie niet lange maar ook niet veel voorkomende jongens naam! We konden niet echt iets vinden wat er bij ons paste maar ineens vond ik een naam die ik heel erg mooi vond en mijn man was er ook direct helemaal weg van en we zeiden gelijk tegen elkaar die word het! En idd die is het ook geworden!
wij wilden geen naam uit een lijst en waren er snel over eens om de letters van onze namen samen te voegen en dan kijken wat er uit komt dus roy + an = roan En voor het volgende kindje zijn we er ook al uit
Nee, ik laat me niet leiden door zo'n namenlijst. Wij hebben ook niet bepaald een originele naam volgens die lijst, maar: wij hebben meer gekeken naar of we mensen kennen met die naam. En dat was niet zo... En bovendien: als je de naam mooi vindt en het past bij jullie, why not?
Wij laten ons niet echt leiden door een lijst, maar we hebben wel afgesproken dat het geen naam uit de top 20 word... Dat zijn namen die echt zoveel voorkomen, dat is niet leuk... (vinden wij dan hè?)
Ik kijk er wel een beetje naar, maar kijk ook naar hoe het spelbaar en uitspraakbaar is, of je het een beetje makkelijk kan schrijven. EN NATUURLIJK of het een persoonlijk verhaal voor ons heeft (DAT vind ik belangrijker dan wat andere ervan vinden) (of in welke lijst die dan ook staat) maar vind een veelvoorkomende naam gewoon niet zo bij ons passen...
Ik vind de namen uit de lijsten vaak redelijk leuk, maar nu ik zelf ga bevallen heb ik in mijn woonplaats eens opgelet. De afgelopen maanden zijn er maar liefst 3 Lieke's geboren...en dan te bedenken dat die over een paar jaar allemaal samen in de klas zitten. Buiten dat ik het niet meer origineel vindt, lijkt het me ook niet leuk. Wij hebben gekozen voor een naam die goed bij de achternaam past en die goed bij onze eigen namen past. Maar je moet doen wat jij het leukst vindt, ook al is dat een naam uit de top 10!