kleertjes wassen en strijken?!?!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ellentje23, 5 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    hallo,

ik heb zoals het onderwerp al aangeeft een vraagje over de kleertjes van de kleine...
    als je die gewassen hebt mag je ze dan wel gewoon strijken?!?!
    zal vast een hele domme vraag zijn maar ik ben het gewoon even vergeten... :(
    waar moet ik verder nog meer op letten bij het wassen van de kleertjes?!?

dank je wel voor het antwoorden

groetjes,

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    bij het wassen schijn je te moeten letten op dat je geen wasverzachter gebruikt...ik geloof ivm met evt allergieen

en dat strijken :( geen idee
    heb het bij de eerste wel gedaan en die klaagt niet haha!

suc6

3. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    nee dat van de wasverzachter dat wist ik en hoor ook heel vaak dat de kleertjes ook niet in de droger mogen...en ook alle andere dingen zoals die hydrofiele luiers en zo maar dat lijkt me toch gewoon in de droger te mogen?!

4. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Je kunt de kleertjes prima strijken en waarom zou het niet in de droger mogen als het volgens het wasvoorschrift kan? Het zou wel kunnen dat hydrofielluiers dan wat minder vocht opnemen, om die reden heb ik dan ook alleen maar de randjes gestreken.

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ben ook bezig met wassen. de hydrofiele luiers heb ik wel gewoon in de droger gedaan hoor. even als de aankleedkussen hoezen.

kleertjes niet. als die uit de wasmachine komen zijn de meeste al een heel eind droog door het centrifugeren. paar uurtjes ophangen en droog!
    strijken heb ik alleen met de luiers gedaan en de lakens. kleertjes was helemaal niet nodig. ze zijn zo klein dat er haast geen kreukel in kan zitten. en als je ze netjes ophangt op een hangertje zijn ze helemaal kreukloos!
    althans bij mij. maar het mag wel hoor!

heb nu nog 1 wasje met lichte kleertjes en dan nog 1 witte was. had nog wat extra luiers gekocht. en dan de dekentjes en dan helemaal klaar!

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik heb de matrasovertrekken, waskussenhoes en ook de hydrofiele luiers gewoon in de droger gedaan, niks aan de hand. Kleertjes heb ik op fijnwasprogramma gewassen met Neutral en daarna gewoon gestreken. Ze zien er na de eerste wasbeurt nog hagelnieuw uit, zelfs de bedrukte tekstjes, dus ik was opgelucht dat het niet verwassen uit zag. Ik heb de hydrofiel luiers trouwens gestreken, staat zo mooi in de kast :(

7. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    oke en de lakentjes dan?!?!
    want op het etiket staat namelijk dat het niet in de droger mag :(
    ik heb nu net de eerste was in de droger zitten maar dat zijn alleen die luiers washandjes en matrashoesen...

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    als er op staat dat het niet mag zou ik het ook niet doen

9. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    En met de wasverzachter van Robijn, hypo allergeen ofzoiets?

10. heb je topic verplaatst naar het goede forumonderdeel.
    ;)

11. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Ik was alles met de gewone was, gebruik wasverzachter en de meeste spullen gaan ook in de droger... Alleen haar kleertjes niet. Niet omdat het niet goed is, maar omdat het anders misschien krimpt en ze groeien al zo snel uit kleertjes.

12. henkie24

henkie24 Niet meer actief

als het katoenen lakentjes zijn lijkt het me sterk dat het niet in de droger mag. katoen kan nl heel heet! de lakentjes die ik heb mogen zelfs op 95 graden gewassen worden zag ik.

bij mij zitten de lichte kleertjes nu in de was. heb net gewoon even zitten kijken hoe dat rond draait hahaha. is weer es wat anders als vieze werkkleding van mijn lief!

13. ellentje23

ellentje23 Bekend lid

30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    ja is zeker wat anders als je eigen kleren :D
    is ook wel een grappig gezicht al die kleine kleertjes...
    kan ook een stuk meer in de wasmachine :p

14. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Bij mij gaat alles in de droger. Behalve de kleertjes dan. Anders blijf je bezig met was ophangen en daar heb ik geen zin in. Kan die tijd beter aan de kleine man besteden.

15. muiz

muiz Actief lid

22 feb 2008
    287
    0
    0
    Hier hetzelfde, alleen "haar" vervangen door "zijn" :)

16. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ook! :)

17. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Hier alles gewassen op 40 graden met neutral en gewoon op strijkdroog in de droger gedaan. Ga ik zo direct ook gewoon doen dus waarom nu al niet? Daarna dus alles gestreken, dat was wel een werkje ja... ;). Dat ga ik
    Misschien later niet meer altijd doen, haha
    Lakens enzo ook gewoon in de droger. Geen probleem hoor.

18. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ik heb de eerste keer dezelfde tinten van kleuren in koud water gezet met azijn. tegen het krimpen en kleurvastheid.

daarna alles in machine gedaan op 40 graden
    daarna alles in de droger op wollen jurkje na

niets gekrompen of verkleurd, je hebt 1 keer wat meer werk maar je bent voor de rest gerust dat het niet meer uitloopt die kleuren.

daarna alles gestreken, is zo gebeurd
    inderdaad is het niet echt verkreukt maar de randjes enzo zien er toch niet fris gewassen uit zo.
    nu hangt alles lekker glad gestreken in de kast. ;)

19. Hier alles gewassen op 40 graden, met normaal wasmiddel en Sensitive wasverzachter, daarna in de droger op 'delicaat', daarna gestreken. Prima gegaan. Kleertjes, lakentjes e.d. zien er gewoon nog nieuw uit, en zijn lekker zacht. Overigens gebruik ik Sensitive wasverzachter omdat mijn zoontje nogal allergisch aangelegd is, hier heeft hij echter geen last van.

Deel Deze Pagina