Beknelde nier?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Emmaxkus, 16 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Hallo dames,

Een week terug had ik een topic geopend over een pijnlijke rug en slijmverlies. Het slijmverlies is gestopt, maar de pijn in mn rug blijft en doet steeds meer zeer. Heb het niet continue, maar wel vaak en in de avond 9 van de 10 keer. Nu is het weer zover.

Was toen ik de vorige keer zo'n pijn had naar de behandelunit gegaan en daar heb ik een CTG gehad en een korte echo. Alles blijkt oke te zijn, maar de rugpijn blijkt te verklaren te zijn door een drukkende baarmoeder op de urineleiders van mn nieren. Dit veroorzaakt een kleine verstopping, en hierdoor kan de nier een beetje opzwellen en dus zeer gaan doen. Dit lijkt me logisch, zo voelt het ook. Wel moet ik erbij zeggen dat als ik ga plassen, ik het gevoel heb alsof er iets dichtgedrukt word en dus lang plas terwijl er niet veel uitkomt.

De gyn zei dat ik me geen zorgen hoef te maken, maar soms is de pijn ondragelijk, net als nu.

Hebben jullie tips of advies? Wil niet weer gaan bellen namelijk...

Groetjes Emma

2. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dat gevoel ook bij plassen, alsof het verstopt zit en je Door een vernauwde urineleider plast...De fysio zei dat ik rechtop moest zitten en niet voorover bij het plassen, daardoor sluit je hem af...en goed ontspannen bij het plassen. Er gewoon ff lekker voor gaan zitten..

3. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0

Dat is het probleem, ik neem de tijd met plassen. Zit soms minuten op de pot. Als ik op de bank zit en de pijn komt opzetten, dan weet ik niet hoe ik moet zitten of liggen. Word er superonrustig van, dat gevoel is echt vreselijk :(

4. Cee

Cee Lid

26 mrt 2013
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei dat is balen! Ik heb het ook en soms is de pijn niet te harden, ik ben al 2x opgenomen geweest en heb buscopan via het infuus gekregen. Inmiddels 38 weken en met continu pijnstilling echt de tijd aan het uitzitten.
    Gelukkig deze zwangerschap geen drains in m'n nieren, trek optijd aan de bel ook om nier schade bij jezelf te voorkomen.

5. First time mAma

20 jan 2016
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb dit ook gehad, ik wist toen ook niet waar ik het zoeken moest met die pijn. Heb toen buscopan pilletjes gekregen maar die hielpen niks. Toen buscopan zetpillen in combinatie met 1000 Mg paracetamol en zo werd de pijn wel wat minder gelukkig.
    Na een aantal weken is mijn baarmoeder waarschijnlijk wat verschoven, want de pijn werd minder en is nu gelukkig al een aantal weken helemaal weg. Dus ik hoop voor je dat dat bij jou ook gebeurd!!

6. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Afgelopen nacht naar de huisartsenpost geweest, urine was schoon gelukkig. Dus weer naar huis, ze konden niks zeiden ze. Wel werd ik vanmorgen wakker met krampen in mn onderbuik, daar schrok ik aardig van! Gelukkig ook weer weggetrokken, maar heb het gevoel alsof er op mn rug is gestompt en mn buik voelt beurs aan. :(

7. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend :(
    Ik weet er helaas alles van (zie mijn topic over nierstenen)
    Bij mij is dinsdag een nierdrain geplaatst en het gaat nu qua pijnaanvallen stukken beter. Het was ook echt niet te houden.
    Maar het plaatsen van de drain was ook echt een ware hel. Dus of ik het opnieuw zou doen?
    Het plassen heeft er alleen weinig mee te maken, want als de urineleiders dichtgedrukt worden komt de urine niet goed naar de blaas. Je gaat pas plassen als je blaas vol is (of er drukt de baby op waardoor je voelt dat je moet) en die plas gaat door de plasbuis niet de urineleider.

8. Emmaxkus

Emmaxkus Actief lid

11 dec 2015
    371
    0
    0
    Heb weer erge last van mn rug, en er is nu diarree bijgekomen... Hoop dat dit gauw zakt, voel me echt belabberd :(

Deel Deze Pagina