Geboortepakje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MWL, 8 dec 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MWL

    MWL Nieuw lid

    9 sep 2023
    4
    0
    1
    Hoi!

    Hebben jullie tips voor een geboortepakje? Wat trek je je baby aan gelijk na de bevalling, wat is handig?
     
  2. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.880
    3.678
    113
    Iets wat jij leuk vind!

    Ik had bij de jongste 2 een pakje van marmar. Bij de tweede een van BESS en bij de oudste van feetje.

    Maar de een zweert bij overslag rompers en pakje, de ander niet. (ik vind het echt onmogelijke dingen), dus ik had gewoon een romper, broekje, truitje of romper + pakje en sokjes.
     
  3. WWJD

    WWJD Niet meer actief

    Ik vond in het begin een overslagromper en pakje het meest makkelijk, als soort van pijama, ze slapen nl veel. Als je wel liever trui en broek doet, dan zou ik aanraden stoffen zachte broek te gebruiken (joggingachtig).
     
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.051
    14.320
    113
    Bij mini's overslag romper en zo min mogelijk over dat hoofdje ff even rust. (Al vind ik ze zelf super irritant)
     
  5. Manderijntje

    Manderijntje Fanatiek lid

    23 jan 2014
    1.163
    1.330
    113
    Hier altijd een pakje gehad die niet over het hoofd heen moest. Dit keer ook weer, heb nu zelfs op de stof gelet en veel in wol gekocht voor de eerste weken. Die zijn ook niet zo dik en dat leek me ook wel fijn voor begin april.
     
  6. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    6.032
    5.753
    113
    Vrouw
    Pakje met voetjes. Die sokjes glijden telkens af.
     
  7. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.811
    3.201
    113
    Vrouw
    Als verloskundige zijnde vind ik overslagrompers het fijnste bij zo mini's.
    En een los broekje en shirtje, vind ik persoonlijk veel gemakkelijker qua verpamperen omdat je een broekje veel gemakkelijker uit kan doen. Minder gedoe aan zo een klein lijfje. Of een pakje waar de drukknopjes op tactische plaatsen zitten en niet op de rug bijvoorbeeld.
    Ben zelf ook niet zo dan van de pakjes met voetjes eraan, heb al net iets te vaak baby's geweten die dan toch ietsje groter waren dan verwacht en er helemaal opgepropt in zitten en hun beentjes niet kunnen strekken.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  8. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.240
    368
    83
    Omslagromper
    Shirtje
    En een broekje.

    Heb persoonlijk echt een hekel aan die 1 delige pakjes en helemaal als er ook nog voetjes bij aan zitten :oops:
     
  9. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.034
    7.383
    113
    Vrouw
    Ik ben juist groooooot fan van de eendelige pakjes met voetjes. En omslag rompers inderdaad.
     
  10. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Geen pakje met voetmjes! Ik had een dochter met lange benen. 4 pakjes konden ongebruikt in de kledingzak.

    Hier vnl broekjes en shirtje en overslagromper. Of pakjes zonder voetjes.

    Ik had een setje van noppies en hema. Ik had maat 50 en 56 bij mij. Ieder in een zipzakje met briefje maat en tekst eerste pakje erop. Dat was zo handig. Keizersnede en kon niks daarna. Dus de verpleging kon het zo pakken.
     
  11. Splitijsje

    Splitijsje Fanatiek lid

    21 nov 2020
    3.002
    3.076
    113
    Vrouw
    Hier ook net als @Cobon groot fan van onesies mét voetjes en omslagrompers. Lekker makkelijk.
     
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.975
    7.157
    113
    Vrouw
    Hier vaak boxpakjes, maar wel zonder voetjes.
    Voor nu heb ik een broekje en shirt.
     
  13. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.282
    6.818
    113
    Vrouw
    Ik had drie keer een setje en de laatste keer een boxpakje. Gewoon doen wat jij mooi vindt, met dan de opmerkingen van @artie in acht genomen :cool:
     
    artie vindt dit leuk.
  14. Basilicum

    Basilicum Fanatiek lid

    9 nov 2022
    2.841
    2.662
    113
    Vrouw
    Ja dit inderdaad, die zakjes waren echt een uitkomst. Ik had drie pakjes per maat (50 en 56) en ze ook nog eens per dag genummerd:roflmao:. Achteraf heel blij mee, want hier inderdaad ook een spoedkeizersnede en het was voor iedereen duidelijk wat de bedoeling was de eerste drie dagen :rolleyes:
     
  15. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.533
    3.035
    113
    Vrouw
    Hier hebben we twee klaarliggen:
    - maat 50: mutsje en broekje in dezelfde stof met zo goed als bijpassende kleur truitje/t-shirt en sokjes.
    - maat 55: tweedelig pakje basic kleur met mutsje en sokjes in ongeveer dezelfde kleur.

    En onder beide doe ik dan een rompertje en dan zeer waarschijnlijk overslag.
    En over beide doe ik nog zo'n pakje voor als ze mee naar huis mag.
     
  16. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.531
    1.754
    113
    Overslag rompers zijn fijn. Pakje uit 1 stuk of broekje en shirtje kan allebei. Is wat jij mooi vindt.

    Hou ook rekening met de maat! Dochter was veel kleiner en smaller dan geschat en droeg de 1ste dagen broekjes die ze vast plakten omdat zij ze anders verloor. Ik had alleen maat 50/56 en 56. Familie heeft wat meegenomen in maat 50. Maar eigenlijk had ze nog een kleinere maat. neef paste meteen in 62. Dus dan heb je aan maat 56 ook niks.
     

Deel Deze Pagina