Bij een volgende bevalling last van de litekens van de vorige bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door trotsema, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bijna een totaal reptuur, hij schuurde naast mijn anus uit. Ik heb nog steeds last van de litekens en ben benieuwd wat de ervaring hiermee is bij een volgende bevalling. Ga je die litekens voelen?

2. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ikzelf heb er geen last van gehad.

Na bevalling nr 1 was er naar littekenweefsel ontstaan waar ik dagelijks last van had. Tijdens mijn tweede bevalling heb ik er geen moment aan gedacht. Naderhand moest ik wel gehecht worden vlak langs het oude littekenweefsel. De verloskundige heeft er even goed over nagedacht wat het handigste was, en het heel netjes gemaakt! Sindsdien heb ik ook nooit meer last gehad van het littekenweefsel van bevalling nr 1 :)

Hopelijk valt het bij jou ook mee straks!

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik had bij de eerste een totaal-ruptuur. bij de 2e ben ik op de oude littekens uitgescheurd. net geen totaal ruptuur.
    overigens geen last van gehad. genezing ging veel sneller dan bij de eerste en heb er nauwelijks tot geen last van gehad.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De eerste hier ook totaal ruptuur. Eerst een knip over de ene zijde, en daarna volledig uitgescheurd over de andere zijde.. Mooi puzzelwerkje voor de gyn op de OK..

Ik had er niet veel last van. Wel af en toe van zware bekkenbodem. Soms een litteken dat een beetje jeukte. Of stug voelde waardoor het irriteerde.

Bij de tweede bevalling (medium risk in ziekenhuis) ben ik preventief geknipt. Dat was ook de enige schade die ik opgelopen heb daar. Het hechten was even naar, omdat de verdovingsvloeistof niet goed overal kon komen. Dat was even op de tanden bijten.

Inmiddels durf ik te zeggen dat ik sinds de tweede bevalling een stuk minder last heb van mijn bekkenbodem, eigenlijk niet meer. En mijn hechtingen doen ook niet meer gek. Alsof de tweede bevalling iets recht heeft gezet..

5. trotsema

trotsema Bekend lid

3 jan 2015
    869
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik hoop dat het bij mij dan ook zo gaat. Ik dacht het zal het wel erger maken maar jullie is het beter geworden:)

Deel Deze Pagina