Het lijkt misschien wel wat vroeg, maar ik wil nu al gaan nadenken over in welk ziekenhuis ik wil gaan bevallen. Dat doe ik bewust omdat ik het toch even een moeilijke keuze vind en er goed over na wil denken. Daarnaast kan er eventueel nog een hoop bij komen kijken, dus ik wil ook niet te laat ermee zijn. Even ook nog handig om gelijk te zeggen: ik wil echt in het ziekenhuis bevallen, thuis is geen optie en dat heb ik ook liever niet. Ik zit heel erg te twijfelen, want het dichtstbijzijnde ziekenhuis hier is het Ruwaard van Puttenziekenhuis in Spijkenisse. Wil ik naar een ander ziekenhuis, moet ik er een stuk voorbij en kom ik waarschijnlijk terecht in Rotterdam. Ik heb al nooit echt een fijn gevoel gehad over het RvP ziekenhuis, ik weet niet echt waarom. Dat gevoel is absoluut niet verminderd sinds ik zwanger ben en al helemaal niet als ik er over lees in de media. Goed, wat in de media staat is een totaal andere richting, maar dat geeft wel het totaalplaatje in mijn hoofd even een schop naar beneden. Daarnaast heb ik gelezen dat er een hoop personeel ontslagen wordt en dat er zelfs gekeken wordt om de verloskundige-afdeling uit het ziekenhuis te halen (weet niet in hoeverre je die nodig heb, weet nu alleen dat je dan al helemaal niet meer thuis kan bevallen, wat dus niet van toepassing is) Maar dat verbeterd mijn hele idee over het ziekenhuis ook niet echt. De enige reden die ik me nu kan bedenken waarom ik in dat ziekenhuis zou kunnen bevallen, is enkel omdat die dichtbij is. Dat is nou dus niet echt waarvan je zegt: ik ben eruit, dat is mijn besluit. Ga ik voor een ander ziekenhuis, moet ik dus naar Rotterdam. Aller eerst heb ik geen eigen vervoer, dus ik ben wat dat betreft afhankelijk van m'n schoonvader (die overigens al heeft gezegd dat het hem helemaal niet uitmaakt waar ie heen moet). Als hij niet zou kunnen, dan zou de enige andere optie denk ik OV zijn en dat lijkt me nou ook geen pretje. Als ik het goed heb, wordt het dan Ikazia of Maasstad. Ik kan daar verder niet veel slechts over vinden en wat dat betreft heb ik dus nu nog niet echt het idee van: dat is een reden om hier niet te bevallen. Enige reden die dan dus in de weg zit even is de afstand. Nou zou je kunnen zeggen, ga naar de open dagen en zeg wat je dan fijner vind. Het probleem is dan dat ik de laatste van RvP gemist heb en de volgende pas in juni is. Als ik dan dus zeg dat het niets wordt, dan is het eigenlijk al best laat. Ik moet ook nog dingen regelen als een andere verloskundige als ik namelijk in Rotterdam wil bevallen, dus ik kan niet afwachten tot die open dag. In Rotterdam wil ik nu nog eventjes niet gaan tot ik voor mezelf op een rijtje gezet heb of het uberhaupt een optie is. Ik wil namelijk niet blij gemaakt worden met hoe fijn het daar dan zou zijn om vervolgens er toch maar nee tegen te zeggen omdat de afstand toch in de weg zit. Dan maak ik het alleen maar weer erger voor mezelf. Om ook maar even gelijk te zeggen; wisselen van vk maakt mij helemaal niets uit. Ik zit nu in een praktijk met meerdere vk's en heb nog geen enkele keer dezelfde gehad. Ik heb dus ook niet dat ik dan geen 'vertrouwde' vk om me heen heb of iets. En wisselen is nog wel mogelijk, want dat heb ik al gevraagd aan mijn vk. Dus dat zou ook geen reden zijn om te zeggen: liever niet. Ik weet dat het uiteindelijk helemaal mijn eigen keuze is, dat ik dan moet doen wat voor mij het fijnste voelt. Dus ik weet ook dat ik hier niet moet gaan vragen wat ik moet doen. Maar waar ik dan dus wel om wil vragen, is of er mensen zijn die een zelfde soort situatie hebben meegemaakt. En waar die voor gekozen hebben en waarom. En ik vraag me ook af wat andere zouden doen als ze in mijn situatie zouden zitten. En natuurlijk of je denkt dat de afstand echt nog uitmaakt. (even voor het idee, ik gok dat het zo'n half uurtje duurt voor we met de auto bij het andere ziekenhuis zijn) Ik wil namelijk even kijken hoe andere hier tegenover staan, want dat zou mij misschien weer kunnen helpen met een beslissing nemen. Nu tast ik alleen maar in het donker, ik heb geen flauw idee wat ik moet verwachten en kan dan voor mijn idee blijven denken en denken, maar verder komen doe ik dan niet. De verloskundige heeft mij al wel gezegd dat ze het RvP goed vind en dat ze zelfs haar hand in het vuur zou steken ervoor. Maar dat geeft het geen beter gevoel. En verdere hulp uit omgeving helpt me er ook niet echt bij, dus dat is ook geen optie. Vandaar dat ik dus besloten heb om het hier te plaatsen. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, want het is nogal even wat.
Hmm ik heb gelukkig een ziekenhuis in mijn omgeving die ik zelf prettig vind. Maar als dat geen optie was geweest dan had ik toch wel voor het dichtstbijzijnde ziekenhuis gegaan. Helemaal als je zelf geen vervoer het lijkt het mij alleen heel onpraktisch als je een stuk langer moet reizen. Ik zou toch op je verloskundige vertrouwen, zij doet daar waarschijnlijk wekelijks bevallingen die gewoon goed gaan.
Hoihoi, ik vraag me af waar je eigenlijk woont?Ik kom zelf namelijk uit Brielle en ga in Dirksland bevallen!Ik ben al eens bevallen in het Ruwaard en heb daar een nare ervaring gehad dus kies nu zelf voor een ander ziekenhuis!Ik ben in 20 minuten in Dirksland dus duurt echt niet langer dan naar Spijkenisse...Dirksland is een gemoedelijk klein en vooral huiselijk ziekenhuis en het personeel is uiterst vriendelijk en lief!Dat is heel belangrijk tijdens je bevalling vind ik!Succes iig en hoop dat je laat weten waar je zelf vandaan komt!
@Maira, weet je wat het is, ik wil niet volledig vertrouwen op de vk. Zij beleven het niet zoals de vrouwen die daar echt liggen en het moeten mee maken. Ik weet niet hoe lang ze erbij zijn, maar als ik daarnaast in ieder geval de verhalen op internet zie dan denk ik echt dat je niets heb aan hun woord. Zijn echt meer dan een handje vol die het er niet als prettig ervaren en heb zelfs eens gelezen dat een vrouw niet geholpen werd toen ze wou weten waar der kind lag en dan dus zelf moest gaan zoeken ernaar. Ik krijg van sommige verhalen zo de kriebels dat ik ook echt niet gerust erheen zou kunnen gaan, denk dat dat het er ook niet fijner op maakt. Vandaar dat ik eerst wil kijken of er misschien een andere optie is. @Babyzoe, ik kom uit Spijkenisse. Had nog niet gehoord van een ziekenhuis in Dirksland, maar denk ook niet dat dat een optie is aangezien we dan via hellevoetsluit moeten. Ik denk dat Rotterdam veel sneller te bereiken is dan.
De keuze heb je eigenlijk al gemaakt, het RvP ziekenhuis is geen optie, want daar voel je je niet prettig bij, dus ga je voor een ander zkh. Kies de daarna dichtstbijzijnde en ga daar voor. Realiseer je ook dat je nu niet weet hoe het gaat lopen... Misschien word je ingeleid of geplande keizersnee en dan kun je zeker op je gemak naar welk ziekenhuis dan ook, zonder weeën of haast. Misschien gaat je bevalling zó snel dat er geen andere optie meer is dan thuis. Kortom, je weet het vooraf niet, oriënteren is goed, maar laat het ook gewoon een beetje over je heen komen.
Ik ben in Dirksland bevallen. Geweldige ervaring mee. Super lieve en kundige mensen. Heel fijn ziekenhuis!
Ziekenhuizen organiseren vaak avonden om de verloskamer en de kraamafdeling te bezoeken. Misschien is er ook wel ruimte om vragen te stellen. Zo kan je als zwangere vrouw kijken of het je wat lijkt en of je er een goed gevoel bij hebt.
Daar heb je gelijk in Mausi. Ik heb even gekeken welke het dichtste bij is van die twee andere en dan ga ik gewoon die in gedachte houden. En als het anders gaat, dan gaat het maar anders. Maar ga dan in ieder geval naar beide open dagen even kijken. Moet alleen even kijken hoe, want ik kan nog maar bij één maar die is best wel laat. En dat ga ik nu ook doen Mamavan31984, alleen dat was eerst niet echt een goede optie omdat ik niet erheen wil gaan als het toch al hartstikke afgeraden wordt omdat het er 9 van de 10 keer toch niet van komt dat ik naar een verdere ziekenhuis kan. Maar niemand heeft er verder echt ervaring mee dan? Want ik zit nu wel met de verloskundige.. Als ik in die van Rotterdam wil gaan bevallen, moest ik een andere verloskundige gaan zoeken omdat ze zeggen dat het te lang duurt om daarheen te gaan en ze dat daarom niet doen. Dus dan moet ik een andere zoeken, maar wat nou als het dan toch blijkt dat ik in het ziekenhuis hier in de buurt moet zijn? Weet iemand dat hier toevallig? Neem aan dat ze bij de andere dan ook niet gaan zeggen dat zij wel hierheen komen..