Badbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rammel, 23 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Halloo!

Ik ben van jongs af aan al een echte waterrat! Ik hou ontzettend van zwemmen en bij het kopen van ons huis werden alle huizen waar geen bad in kon gelijk afgekeurd.
    Dus ik zou dan ook heel erg graag een badbevalling willen als dat zou kunnen. Ik heb er al veel over gelezen en ben eigenlijk steeds enthousiaster geworden.
    Maar nou ben ik vorige week bij de verloskundige geweest en heb mijn wens aan haar verteld en ze zei dat het ziekenhuis in onze stad niks heeft geregeld voor badbevallingen. En ik wil sowieso niet thuis bevallen, dus het was een enorme domper. Ik kon wel naar een ander ziekenhuis hier in de buurt gaan, 30 km verderop, maar dan gaat mijn verloskundige niet mee en krijg ik dus iemand die ik helemaal niet ken.

Ik baal hier ontzettend van, want het lijkt mij zoooo mooi en ook (voor zover dat kan) redelijk ontspannend.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er meer mensen die graag een badbevalling willen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik wilde met Louise ook heel erg graag een badbevalling maar mijn vk deed hier niet aan. Uiteindelijk maar goed ook want Louise is met een ks gboren.

Je zou eens kunnen informeren naar een kraamhotel die wel badbevallingen doet of toch thuis een bevalbad opzetten. Het wordt dan een beetje een keuze van thuis in bad of in het ziekenhuis zonder bad anders... maar het schijnt helemaal geweldig te zijn.

3. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Bedankt voor je reactie!
    Thuis bevallen is voor mijn geen optie. Zelfs als daar een badbevalling tegenover staat. Wij wonen aan een drukke winkelstraat midden in de stad. Ik moet er niet aan denken dat ik bijvoorbeeld op een zaterdagmiddag met spoed naar het ziekenhuis zou moeten...

4. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ohnee, dat lijkt me dan ook niks. Maar dan zou je inderdaad kunnen informeren naar een kraamhotel in de buurt. Wellicht is dat dichterbij dan het andere ziekenhuis. En het eerste gedeelte van de bevalling gebeurt toch thuis dus dan kun je in ieder geval de weeen in je eigen bad opvangen.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Tja, wie zou je bevalling doen als je verloskundige geen dienst heeft? Dan heb je ook een volslagen onbekende, toch?

Ik zit in een praktijk met 3 of 4 verloskundigen, maar dan nog kan ik de 5e krijgen die in dit dorp zit en die ik dus niet ken. Afhankelijk van wie er precies dienst heeft. Dus tja, als je het graag wil, zou ik het niet af laten hangen van de vlos wat dat betreft.

6. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Dat gaat bij ons niet gebeuren. We zitten namelijk bij een kleinschalig verloskundigenpraktijk. 2 jonge meiden die net hun diploma hebben en voor zichzelf zijn begonnen. We hebben expres voor deze praktijk gekozen. De meiden willen het zelf ook klein houden en alles is daar heel persoonlijk. Je hebt met beide meiden contact en 1 van de 2 gaat straks de bevalling begeleiden. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik 4, 5 of soms zelfs nog meer verschillende gezichten zou moeten onthouden. Ben er al niet zo'n held in...

Ik denk dat ik het idee van een badbevalling toch moet laten gaan... Al baal ik er wel heel erg van, maar andere optie's lijken mij niet echt wat, of ze zijn niet eens mogelijk... Helaas. Ik lees zoveel mooie verhalen over badbevallingen!!

7. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik had ook wel in bad willen bevallen. (Was hier ook niet mogelijk, te smal bad, en je kon er niet omheen lopen). Ik mocht wel de weeën opvangen in een bad, en alleen dat al was heerlijk!

Dus misschien heeft het ziekenhuis wel een bad waarin je kunt ontspannen, maar niet in mag bevallen? Dan heb toch van beide een beetje :)

Ik was onder controle bij de gynaecoloog, en werd uiteindelijk begeleid door een VK die ik 1x eerder had gezien. Heb mn eigen gynaecoloog geen moment gemist, ook al wist ik zeker dat ik niemand anders aan mn bed wilde hebben ;)

Deel Deze Pagina