Hoe bereid jij je voor op de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maysa86, 22 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hai dames!

Ik ben benieuwd hoe jullie je voorbereiden op de bevalling?
    Hebben jullie cursussen gevolgd? Speciale bwvallingskleding gekocht? Boeken gelezen?

Wellicht dat we ideetjes bij elkaar opkunnen doen of tips uit kunnen wisselen.

Zelf ben ik 18 weken dus nog niet erg met het voorbereiden begonnen.
    Verder woon ik momenteel niet in Nl dus zal het en ziekenhuis bevalling worden en geen kraamhulp.
    Wel elke maand een echo om de baby te checken ( als je dat zelf ook wilt natuurlijk ).

Ben benieuwd naar jullie plannen en tips!

2. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Niemand ?

3. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ik ben dan al bevallen maar wat ik gedaan heb is hier veel lezen, dingen opzoeken op google en de ervaren vrouwen het hemd van het lijf gevraagd! was en ben van mening dat je helemaal geen cursus nodig hebt, misschien leuk voor de sociale contacten maar heb het ook zonder gered..

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Zeker bij je eerste kindje kun je je eigenlijk niet voorbereiden. Het gaat allemaal vanzelf. En bij het tweede kindje weet je dan wat je kan verwachten;) Maar ook dan, elke bevalling is weer anders. Ik heb niet aan een pufcursus of wat dan ook gedaan. Wel heb ik gelezen dat je het best de uitademing in 4 seconden kan doen. En je weet pas welke houding je het fijnst vindt tijdens de weeen. Wat wel een tip is, probeer niet (te veel) te eten tijdens de weeen, de meesten worden daar misselijk van en moeten overgeven (waaronder ik).
    ;)

5. faith and hope

faith and hope Bekend lid

12 apr 2007
    685
    0
    0
    *Voor de bevalling echt je rust te nemen want dat is de eerste week over. (je hoort het van iedereen maar toch had ik het niet gedaan en was ik kapot)

*Niet te veel te eten tijdens de bevalling anders gaat alles er weer uit.
    *Tasje klaar hebben staan
    *Oppas geregeld voor de oudste.
    *Voldoende koffie thee en fruit in huis.
    *Alles voor de flesvoeding in huis ook als je borstvoeding wil geven. (als het niet lukt zijn vaak de winkels dicht en je kan van die pakjes met 1x voeding kopen voor 1euro. Altijd handig om alvast in huis te hebben)
    *Voldoende oma`s onderbroeken in huis te hebben. (vandie waar 2 kraamverbanden naast elkaar in passen.
    *dekbedovertrek wordt elke dag gewassen dus zorg ervoor dat je die ook reserve hebt!
    *Volle batteryen van film en camera

succes

6. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik moet nog bevallen maar bereid me niet echt voor.
    tuurlijk denk ik er over na enzo, maar je weet het toch pas als het zover is hoe je reageert op de pijn enzo.

waar kun je die oma onderbroeken halen, heb nu echt al grote onderbroeken in huis maar daar passen geen twee kraamverbanden naast elkaar in hahaha..

7. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Ik heb gewoon normale onderbroeken van de Hema (geen oma formaat, maar gewone:p) en daar pastte makkelijk het kraamverband in. Als je juist te grote (oma) onderbroeken hebt, lijkt me dat het kraamverband snel verschuift. Ook niet handig.

8. AHzondag

mij ook, heb nu ook gewone onderbroeken.
    denk dat het daar wel in past haha

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gewoon nuchter blijven en je niet teveel bedenken wat er zou kunnen gebeuren of hoe je moet reageren oid.... laat het over je heen komen, je kunt je niet volledig voorbereiden op wat gaat komen.
    Mij is het de eerste keer 100% meegevallen, had het ondanks mn nuchtere instelling toch wel "erger" verwacht.
    Heb wel wat gelezen en heb ook zwangerschapsyoga gedaan, maar dat zat tevens in mn sportpakket :cool:

Nu in afwachting van nummer twee die zich hopenlijk heeeeeel snel aanmeldt :D Nu geen yoga of pufcursus gedaan, wel nog wat gelezen etc.... maar ook nu probeer ik me geen voorstelling te maken van hoe het gaat verlopen.

Enne.... blijven zitten doet het toch niet :D

10. Chai

Chai Niet meer actief

Ik probeer niet teveel te lezen en alles op me af te laten komen.
    Zelf heb ik geen zin in de stres te gaan raken over dingen die waarschijnlijk niet gaan gebeuren enzo.
    Tot nu toe voel ik me daar ook echt super bij en voel me heel ontspannen, laat maar komen dus.
    Verder probeer ik zoveel mogelijk slaap te pakken waar mogelijk en ik ga ook nog even energie drankjes inslaan voor als de kleine straks geboren is.
    En ik zorg ervoor dat ik goede pijnstillers in huis heb zodat ik niet straks door de pijn de kleine niet goed kan verzorgen.
    Ik heb ook vandie lekkere gezichts verfris doekjes in me tas gedaan voor in het ziekenhuis.

11. AHzondag

Chai, voor joiu kan het nu elk moment beginnen!
    Spannend hoor

12. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Dank jullie voor de bijdrage ladies!

Die am de energiedrankjes had ik nog niet aan gedacht.
    Wat het bevallen betreft hadden jullie een specifiek bevallingsoutfit uitgekozen/ aangeschaft?

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb het boek 'Veilig bevallen' van Beatrijs Smulders gekocht :)

Vind het heel prettig om te lezen en ik voel me nu minder angstig naar de bevalling toe. Verder heb ik de meest hilarische bevallingsverhalen hier op het forum gelezen, ook wel een aanrader ;)

Over een paar weken ga ik beginnen met een vluchttas klaar te zetten. Ik wil een paar fijne shirtjes/hempjes oid kopen die prettig zijn in het kraambed en bij het geven van BV. Ben al een poosje aan het rondkijken voor zoiets, maar tot op heden niets kunnen vinden. Iemand tips?

14. AHzondag

Ik heb twee pyama's gekocht en grote onderbroeken das alles eigenlijk.

15. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    @Maartj84.
    Oké dat boek is een aanrader? Ik zal eens kijken..
    Qua shirtjes enz zou ik eens kijken bij de Hema, h en m en wellicht de zeeman ? Die winkels hebben vaak wel veel keus.

Die onderbroeken, halen jullie die in een grotere maat of in jullie pre pregnancy Size?

16. AHzondag

ik heb mijn eigen maat gewoon genomen en daarvan gewoon de grote onderbroeken. lijkt me niet handig om te groot te nemen aangezien het verband dan verschuift.

17. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb wel zwangerschapsgym gedaan en vond dat erg prettig. Tijdens de bevalling 'hoorde' ik op een gegeven moment de stem van die lerares: "ga mee op de wee" ;)
    Maar goed, dat soort dingen kan je uiteraard ook uit een boek halen. Al vond ik de gym wel prettig. Lekker concreet.

Hier in het ziekenhuis zijn ze wel vóór een goede voorbereiding, op wat voor manier dan ook. Zij zijn van mening dat als je een klein beetje weet wat je te wachten staat (zo ver dat kan uiteraard) dit positief doorwerkt op je bevalling.

Qua houdingen e.d. heb ik toch wel veel aan de gym gehad, want die hadden ook houdingen waar ik zelf nooit aan gedacht had.

Outfit: ik had een lang, mouwloos nachthemd gekocht. vond dat ideaal. Wel een zwarte, zodat je er niet zo snel vlekken op ziet (wel handig voor de eerste foto's ;) )

18. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Aangezien ik in t buitenland zit kan ik niet zo"n handige cursus doen. Is er iemand die eentje online weet te vinden ?

19. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    Niet gewoon doen. Grapje ik heb geen cursus ofzo gevolg.
    Wel heerlijk op zwangerspagina geklets.

En gekeken wat ik in de ziekenhuis tas moest hebben.

Succes en geniet ervan het is zo voorbij..

20. SekrTak

SekrTak Lid

12 feb 2011
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het boek Hypnobirthing is ook een mooie voorbereiding!

Deel Deze Pagina