Dames Ik hoop dat de bevallig word zoals ik het in mijn hoofd heb. Mijn eerste bevallig ruim tien jaar geleden was een geplande keizersnede mijn dochter lag in een stuit en zonder na te denken koos ik direct voor in mijn ogen de easy way een keizersnede. Achter is het allemaal goed verlopen maar wel een plastische en productie matige ervaring. Zeker t feit dat de baby een tel aan je geshowd word en samen met je man direct de operatie kamer verlaten en dat je alleen achter blijft half suf is een kille ervaring. Niet dat ik er last van heb maar ik wil deze keer heel graag een normale bevallig. Inmiddels heb ik een nieuwe partner en deze is meer betrokken dan mijn ex man en ik verheug me zo op de bevalling en heb een ideaal beeld in mijn hoofd. En denk dat een intieme ervaring als een bevallig je ook sterk aan je partner verbind. Sterker dan een huwelijk bv. Ik wil alleen met mijn partner de bevallig ervaren en absoluut geen familie leden. Ik kan dan ook niet wachten tot het moment dat ons meisje aan haar vader gegeven word. Uiteraard als ik ze als eerste heb gehad. Hahaha. Dat moment dat je met zijn drieën alleen bent lijkt me zo speciaal. Overdrijf ik nu ?! Want ik denk dat onze relatie echt hechter zal worden dr zon ervaring ?!
Ik heb alledrie mijn bevallingen als heel intiem en intens ervaren en heb zeker het idee dat de relatie nog hechter is geworden. Maar nu moet ik er wel bij vertellen dat mijn bevallingen, ondanks dat ze alledrie zijn ingeleid, eigenlijk vrij makkelijk zijn geweest. Ze waren kort (5 uur, 4,5 uur en 1 uur), zonder knippen of andere ingrepen. Hou er wel rekening mee dat jouw bevalling niet loopt zoals je nu in je hoofd hebt. Ik wens je veel succes toe en hopelijk een vlotte bevalling.
Ook ik kijk erg uit naar de bevalling. Ik wil ook alleen met vriend en medisch personeel bevallen. Mijn vorige bevallingen waren ook in het ziekenhuis. En ondanks dat het daar plaats vond was het heel mooi en intiem. Hadden veel "privacy" . En het brengt je inderdaad dichter bij elkAar.Succes meid !
Mijn bevalling vond ik ook een hele intieme en intense gebeurtenis. Ook al heeft het in totaal 70 uur geduurd (na breken van de vliezen). Het was geweldig om met z'n drietjes samen in de verloskamer te zijn. Wij kregen daar ook nog ons kerstdiner (mijn dochter is een kerstkindje), dat maakte het extra speciaal.
Ienke27 ja mag van de gyn geen probleem.Mits alles is zoals het is en baby goed ligt en niet over dwars op kop. Ihihi dan laat maar Het lijkt me zo speciaal ! Mijn man is helemaal niet bezig met hoe en wat een bevalling verloopt hij heeft heel plichtmatig een aflevering van een bevalling gezien en denkt heel schattig dat alles zo verloopt. Ik vind t eigenlijk wel schattig als hij niet alles exact snapt. Kijk er zo na uit en hoop dat het vr ons net zo speciaal zal zijn. Ook het moment dat de oudste kennis mag maken met haar zusje !!! Zo uniek. Hihihihi ik zit al in tranen nu ! Zo labiel.
Ja dat ken ik!!! Ben zelf enigkind en kijk zo uit dat onze meid grote zus is. Ik heb ook een geplande ks gehad zo'n 3 jaar terug en nu ligt deze goed en is voor gedeelte ingedaald. Hoor enge dingen over mogelijkheid scheuren wond en dat vind ik effe een hele enge en nare gedachten. Mijn gyn zegt dat ze er allemaal bij zijn en me heel goed in de gaten houden en ik me geen zorgen hoef te maken dat ze echt op tijd ingrijpen. De ene keer heb ik heel veel zin de bevalling, de andere keer vind ik het errug spannend!!
Ik vond de bevalling ook heel speciaal. Ik neem aan dat je in het ziekenhuis moet bevallen? Ik ben thuis bevallen, en omdat de vk die dag/nacht 3 bevallingen had, is ze misschien anderhalf uur bij ons geweest. Toen ik (plotseling) persweeën kreeg is ze halsoverkop naar ons gereden en was onze dochter er in 20 minuten. Mijn man en ik waren dus bijna de volledige bevalling op elkaar aangewezen, en op het moment dat onze dochter geboren werd, was alleen de vk er (geen kraamhulp, of verdere meekijkers..). We zijn door de geboorte van onze dochter zeker meer naar elkaar toe gegroeid. Zeker omdat ik na de bevalling met de ambu naar het ziekenhuis moest (bloedverlies/hechten). We hebben elkaar toen een paar uur niet gezien. Dat heeft veel impact gehad en we zijn elkaar alleen nog maar meer gaan waarderen. En nu lijkt me het nog bijzonderder. Er zullen wel meer pottekijkers zijn (moet in het ziekenhuis bevallen). Maar het lijkt me zo bijzonder als onze dochter haar zusje voor het eerst ziet..
Bubbel. Lijkt mij ook zo iets unieks samen thuis tijdens bevalling. Alleen dat durf ik niet. Ik ben zeer paniekerig en ik en mijn man zijn bang dat ik dan toch naar t ziekenhuis wil. Hihi. Ik wil rust en intimiteit en dat kan naar mijn mening best in een ziekenhuis. Doctoren Laten je tijdens de weeën toch met rust. Geloof niet a e met z,n alle continue aan je bed staan. En anders jaag ik ze weg !
@ Son, tijdens mijn bevalling stonden er wel allemaal doktoren/verpleegsters aan mijn bed. Het was nacht en een paar keer wisseling van de wacht. Ik dacht dat ik gek werd Geef van te voor duidelijk aan aan je vk en je vriend/man dat je geen poespas aan je bed wil. Ik was zelf zo moe dat ik ze niet kon wegjagen anders had ik dat zeker gedaan!!hahaha... Deze keer heb ik duidelijk aangegeven aan VK en vriend dat ik RUST wil en ze maar achteraf handjes moeten geven om zich voor te stellen. Ik wil me op mijn weeen kunnen focussen Toen ze uiteindelijk geboren werd was was geweldig!! heel lief en intiem met zn drietjes Succes met de bevalling!!
Ondanks dat ik juist als een berg op zie tegen de bevalling (vooral de ontsluitingsfase, het persen is me de vorige keer heel makkelijk afgegaan)... kan ik me dit erg goed voorstellen. Ik had de vorige keer door een niet vorderende ontsluiting een spoedks boven het hoofd hangen, en wat ben ik blij dat het niet hoefde! Zorg dat je een goed bevalplan hebt met concrete aanwijzingen (gedempt licht als je bv. dan beter de pijn verdraagt, mate van overleg/uitleg naar jou toe, al die dingen kunnen erg persoonlijk zijn en al snel ondergesneeuwd raken mocht het alsnog een zh bevalling worden bijv.).
Ik beval sowieso in hèt ziekenhuis. durf t thuis echt niet aan. Ik ben al bezig met eisen en wensen op schrijven. Als je t plan na leest eis ik heel veel hihihihi. Ik heb gewoon weg super veel zin n de bevalling. Als ik er aan denk krijg ik een " we gaan naar de Efteling gevoel" tzal wel tegen vallen maar ik denk dat ik dat wel ff flik !
Ik kan me indenken dat je een mooi beeld voor ogen hebt, helemaal na de eerste keer. Misschien is een bevallingsplan maken een goed idee. Alle wensen en ideeen erin zetten en dit met je vk bespreken. Verder zou ik wel enigszins bedenken dat het ook helemaal anders kan lopen dan dat je voor ogen hebt. Laat dat geen teleurstelling worden..! Hou voor ogen dat een gezond kindje en gezonde mama het allerbelangrijkste is..! Veel plezier, succes en geluk..!