geboorteplan

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door wendysunny, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    DAT is bij mij ook de belangrijkste reden dat ik een geboorteplan heb geschreven.

2. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Zo'n geboorte plan lijkt me voor jezelf wel prettig om het samen over de bevalling te hebben wij hadden geen geboorte plan had er ook nog niet van gehoord maar vind het wel een mooie gedachte.
    Helaas is geen geboorte te voorspellen en loopt het altijd anders als gedacht maar je hebt het voor jezelf wel op een rijtje gehad.
    En je weet wat elkaars wensen zijn en daar kun je altijd tijdens de bevalling op in gaan de vk of gyn staat altijd open voor andere wensen en of ze nou op papier staan of niet dat maakt dan niet uit denk ik.

Het nadeel van zo'n geboorteplan lijkt mij wel dat als je alles op papier hebt gezet en je laat de gyn of vk lezen wat je graag wilt dan is het definitie al over gekomen op de des betreffeden persoon en als je dan tijdens de bevalling iets anders wil als op het papier vermeld staat dan is het wat lastiger op het anders te krijgen denk ik. Een gyn/vk onthoud natuurlijk goed wat er op zo'n papier staat en als er dan tussentijds ineens wat veranders dan is dat natuurlijk erg verwarrend.
    Maar goed dat kan in de praktijk en in de theorie allemaal anders zijn en verschillen het pakt over het algemeen altijd wel goed uit.

Ik denk niet dat wij een geboorte planner zullen maken we zullen wel weer over de bevalling praten en terug halen wat we wel en niet prettig vonden. Mijn vriend voeld mij zo goed aan dat ik alleen maar hoef te kijken of te wijzen en dan weet hij presies wat ik bedoel wil of heb gelukkig zijn wij samen een goed team dus ik zal zeker over de bevalling praten maar zullen niets opschrijven denk ik.
    We gaan het wel zien.

Maar ik zou zeker zeggen als je je goed voelt bij alles op papier moet je dat zeker doen en of je het nou wel of niet geeft aan de gyn/vk dat is ieders eigen keus.

Ik zou als ik iets op papier zet denk ik dat het weer voor de kraamverzorging op papier zetten dat heb ik bij de 2de wel gedaan en was heel fijn als ik sliep de eerste 2dagen keek ze gewoon effe op het papiertje als ze iets wilde vragen of zoiets en dan kwam ze er vaak ook al achter en kon ik gewoon de eerste 2dagen gewoon echt uitrusten enz. Daarna was ik zo uit gerust dat ik gewoon gezellig samen met de stagere op bed de was op vouwde en mijn zoontje naar de creché bracht.

Deel Deze Pagina