Hoi allemaal, Ik ben zwanger van ons derde kindje, en ik zie erg op tegen de bevalling... Ik heb dat bij beide andere zwangerschappen niet gehad... Heb wel 2 niet zo prttige bevallingen gehad. Onze eerste dochter Jasmijn zat vast met hoofd en schouders, en zo vast dat ze haar bijna niet optijd eruit hadden gekregen... Met knip, scheur, en vacuumpomp, en flink op mijn buikdrukken en mijn benen in mijn nekleggen is ze dan toch geboren, en naar de kinderafdeling gebracht, apgar-score 2... Onze tweede dochter Fleur, bij dei bevalling waren de persweeen niet krachtig genoeg als ik het goed had gegrepen(ik vond ze heftig genoeg)Maar de kracht die de opleverden was te minimaal.. Ik heb toen na een hele tijd persweeen eindelijk een infuus gekregen om de weeen krachitiger te maken... En dat hielp snel. Wel een knip en een scheur Nu ben ik dus 17 juni uitgeteld van onze derde kindje en vraag me zo af of het dan eindelijk eens "normaal" kan gaan ? Ik zie er erg tegenop... En maak me er soms echt zorgen over... Thuis bevallen mag zo wie zo niet meer, na de eerste bevalling, dus het wordt zo wie zo het ziekenhuis al... Zijn er mensen met ervaring... Liefs Catheleine
Hoi, Ik heb "slechts" 1 bevalling gehad en dus geen ervaring met jou verhaal. Ik kan me alleen goed voorstellen dat je er bang voor bent. Ik wil je wel adviseren om hierover met je verloskundige te praten, mischien kan zij je wel geruststellen.
hoi, Bedankt voor je reactie.. Ik ga het zeker nog bespreken ja, want merk dat ik er toch steeds meer meebezig ben... Stom eigenlijk, want ze zeggen vaak dat de derde bevallig alleen maar sneller gaat.... Ik denk ook wel dat ik de tweede bevalling zelf heb tegen gewerkt hoor, onbewust. in mijn buik ben je veilig dus blijf toch lekker zitten.. En het was nog wel mijn verjaardagscadeautje... Liefs Catheleine
Hey Catheleine, Hier ook pas 1 bevalling achter de rug, maar toevallig nu ook uitgerekend op 17 juni! Als je weeen beginnen, hoe snel moet jij dan naar het ziekenhuis? Ik ben namelijk bij 8 cm ontsluiting pas naar het ziekenhuis gegaan. Al die tijd daarvoor was ik lekker thuis, zonder vk, en kon ik fijn in mijn eigen 'wereldje' alles opvangen op de plek waar ik me het best thuis voelde. We hadden niet bewust zo laat gebeld, maar ik vond het wel fijn dat het zo liep. Dat hoop ik stiekem bij deze bevalling ook. Zelf had ik bij mijn bevalling nog een 'bevallingskuur' van een erkend homeophaat gekregen. Deze slikte ik vanaf ruim 40 weken en zou er voor zorgen dat de bevalling soepeler zou verlopen. Er zaten ook tabletjes bij die ik kon nemen als de weeen zouden afzwakken. Ik weet natuurlijk niet of dit daadwerkelijk heeft geholpen, of misschien het idee alleen al, maar ik heb een hele fijne bevalling gehad en krijg nu ook weer zo'n kuur. Mocht je hier meer over willen weten, dan kun je me altijd PB'en. Groet Snoozie
Hoi, Ik ben bij de Jasmijn met persweeen naar het ziekenhuis gegaan omdat ik al bijna 2 uur persweeen had thuis, en zij het niet meer zo leuk vond, dus moet spoed naar het ziekenhuis gegaan... Was allemaal erg heftig... Bij Fleur belde we de verloskundige en die hoorde al dat ik aardig op weg was en mochten we meteen naar het ziekenhuis doorrijden, ze is niet hier thuis geweest... Klopte ook wel want had 9 cm toen ik in ziekenhuis aankwam, had thuis net een uurtje weeen gehad... Heb dus bij beide snelle ontsluiting gehad... En verwacht ook nu meteen naar het ziekenhuis te mogen/moeten als ik weeen heb... Ik mag zo naar de verloskundige misschien komen we er toe om er nu al even over te praten... Wat leuke om beide uitgeteld te zijn op 17 juni, gaat met jou alles goed? Groetejes Catheleine
Hi, ik herken het wel... al ben ik nog lang niet zover.... moet zeggen dat ik met de tweede al tegen de bevalling opzag, maar toen ik tegen het einde was.... (en deze bleef bijna 42 weken zitten) ik wel blij was, dat het begon....... mijn eerste zat ook klem... en vacuum.. met grote knip... mijn tweede was heftig... ging vlot, en maar 2 haarscheurtjes... en toch zie ik tegen de bevalling op? waarom??? VK wilde me vorige keer al niet meer naar het ziekenhuis laten gaan.... ik had binnen ruim uurtje vanaf de eerste rommeltjes 6 cm... Nu heb ik dus "gedwongen" gekozen voor een thuisbevalling, omdat ik het ziekenhuis waarschijnlijk niet haal en niet in de auto wil bevallen.... TS, hopelijk denk je er over een aantal weken... (als je het zat bent) anders over..... ik hoop wel dat ik tegen die tijd er weer anders over denk....
Ben blij dat ik niet de enige ben... Ik had ook snelle bevallingen maar moet door vastzitten naar het ziekenhuis van de gyneacoloog, en vind dat ook wel prettig idee, ivm met complicatisch... Ik heb toch ook wel hoop dat het deze keer zonder medische hulp zal lukken... Zonder infuus, zonder knip enzo... Heb al aantal keren gedroomd dat ik hier in de deuropening beviel zonder iemand erbij, ja mijn man, maar geen verloskundige ofzo... Erg tegenstrijdig mijn angst en mijn dromen... Groetjes Catheleine
Hoi Cathelijne, Nee hoor, je bent niet de enige Ik heb bij beide meiden een heel ander soort bevalling gehad. De eerste begon met weeën en eindigde in een ks en de tweede was een heel heftige (beetje té heftig) 'natuurlijke' bevalling. Die 2e bevalling heeft er zo ingehakt dat ik eigenlijk geeneens kinderen meer wilde... Gelukkig heeft het lot beslist en kan ik nu niet meer terug, maar oei, oei kijk echt behoorlijk tegen de bevalling op Ik houd mezelf maar vol dat het wel goed komt (en dat het mijn laatste keer is ) als een soort mantra zeg maar. En hoop dat ik mezelf op een dag hiervan overtuig Liefs Elea
Misschien een goede hoop voor de vrouwen hier..... Een tweede bevalling is vaak heel heftig...... MIJN moeder heeft vier kinderen en zei tegen me, na de bevalling van mn tweede dat een derde bevalling wel vlot verloopt, maar vaak niet zo heftig is..... dus daar probeer ik dan maar aan te denken...
Das wel fijn te lezen, dat geeft de mens hoop... ik hoorde iemand die zwanger was van haar vierde kindje, en zei, oh die eerste 2 waren een fluitje van een cent maar nummer 3 verschrikkelijk... ik weet wel elke zwangerschap elke bevalling is anders, maar ja beetje voordelige voorbeelden is wel prettig... Ik moet van de verloskundige op papier zetten waar ik tegenop zie en wat me dan gerust zou stellen... Groetjes Catheleine
Nou, ik zie er ook tegenop. Bevalling van de eerste was echt niet fijn. Knip en vacuum en veel alleen geweest. Voor de tweede alles heel goed doorgesproken met VK en die kon me erg geruststellen. Ging gelukkig heel goed. Maar toch vind ik het nu weer erg spannend. En ik mag nog 3 maanden wachten tot het zover is.
Er werd ook tegen mij gezegd dat het bespreken met de verloskundige vaak al genoeg effect heeft om je gerust te stellen Mijn man heeft zo iets van maak je niet druk, komt goed, nou die heeft vrij makkelijk praten, hij hoeft het niet te doen, maar wel kijken... Wat me ook vreselijk lijkt.. Liefs Catheleine