Beste verloskundige, Mijn vriend en ik zijn al ca. 9 maanden bezig zwanger te raken voor ons 2e kindje. Dit wil nog niet lukken. Zelf heb ik altijd een regelmatige cyclus van 30 dagen. Vanaf het moment dat we besloten hebben zwanger te willen worden, was ik de maand erna gelijk 2 weken overtijd. Helaas een aantal negatieve zwangerschapstesten gehad. Sinds die tijd heb ik bijna elke maand de week voordat ik ongesteld moet worden, last van harde borsten en andere verschijnselen. Echter neemt dit vaak 2 dagen voordat ik ongesteld wordt weer af. Dit heb ik voorheen nooit gehad. Als ik dan bijv. een paar dagen overtijd ben, is de test weer negatief. In augustus heb ik in een zeer vroeg stadium een miskraam gehad. Daarna was het elke maand weer hetzelfde als ik hierboven beschrijf. Wij hebben het gevoel dat de bevruchting wel goed gaat, maar dat het in een vroeg stadium wordt afgebroken of dat het bijv. met de innesteling fout gaat. Vorige maand ben ik even bij de Gynacoloog geweest, maar die zei dat over een half jaar ze pas verder konden kijken. Wel zei ze dat het baarmoederslijm nog dun was. Nu maak ik mij daar een beetje zorgen over, omdat ik gelezen heb dat dit evt. een reden kan zijn dat de innesteling niet goed gaat. Kunt u hier iets over zeggen? Alvast bedankt!
Hallo, Pijn in de borsten geeft niet aan dat je een innesteling hebt, dit kan ook komen door je hormonen voor een naderende menstruatie. Met een pil heb je hier veel minder last van want je hormonen worden meer onderdrukt en dat gebeurd nu niet. Op basis van dun baarmoederslijmvlies kan ik niks zeggen dat je daardoor minder vruchtbaar bent. Het baarmoederslijmvlies kan ook net op dat moment dun zijn omdat je bijvoorbeeld aan het begin van de cyclus zit. Succes. Groetjes Ineke