voor het eerst bevallen bij verloskundige....eng!!

Discussion in 'De bevalling' started by felina, Oct 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. felina

felina Actief lid

Jan 17, 2012
    350
    0
    0
    NULL
    hallo ik ga voor de vierde keer bevallen maar deze keer ga ik bevallen in ziekenhuis met de verloskundige> De andere 3 keren ben ik bevallen onder medische indicatie. Bij de drie vorige bevallingen ben ik geknipt en was er foetale nood waardoor ik altijd hulp nodig had bij de eerste na 22 uur uiteindelijk eruit geperst had niet langer mogen duren anders was ks, bij de tweede sterrekijkertje en dus geknipt en fundusexpres, en bij de derde geknipt en vaccuumpomp. Nu is mijn zorg dat een verloskundige niet bevoegd is tot deze dingen te doen en ik het dus eng vind. Je krijg ook geen ctg als je onder begleiding van verlk bevalt, dus ja nu is mijn vraaag aan jullie wat gebeurt er als er weer foetale nood is?:(

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dan is er altijd wel iemand in de buurt ;)

3. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    1,011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Een verloskundige mag anders ook behoorlijk veel...volgens mij is er sowieso niet altijd een gyneacoloog bij in het zh, ook al sta je onder medische indicatie..

Bij de bevalling van mijn dochter ben ik, tot aan het persen, begeleid door de klinisch verloskundige en een verpleegster. Pas toen het persen moeizaam verliep en het er verdacht veel op begon te lijken dat ik hulp nodig zou hebben, kwam de gyneacoloog assisteren. Uiteindelijk is onze dochter met hulp van beide, dus gyn en vk, op de wereld gekomen..

En idd..een gyneacoloog is nogal snel in de buurt als je toch al in het ziekenhuis bent..;)

4. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Ik had een medische indicatie voor bevallen onder begeleiding van de gynaecoloog. Deze kwam niet zomaar, de vk doet het 'werk' en als zij denkt dat het niet meer gaat of er ingegrepen moet worden, dan belt zij de gynaecoloog. Een vk mag wel knippen, maar geen tangverlossing of vacuümpomp hanteren. Ook het hechten mag een vk doen, mits het geen (sub)totaalruptuur is! Als je merkt dat ze twijfelt, of in mijn geval bekvecht met de verpleegkundige, een gyn roepen. De verloskundige had mijn totaalruptuur "over het hoofd" gezien....
    Niet bang zijn dat het helemaal mis loopt, de gynaecoloog is namelijk eindverantwoordelijke voor de tweede lijnt verloskundige.

Share This Page