Begon jouw stuitbevalling voor of na uitgerekende datum?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Charlie85, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie85

Charlie85 Nieuw lid

29 jul 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds 3 dragen heb Ik continue harde buiken. Omdat we het allemaal niet vertrouwden zijn we voor een extra controle naar het ziekenhuis geweest. Daar kregen we een grote verassing, onze kleine meid bleek stuit te liggen!

Dit was behoorlijk schrikken aangezien we 37w zwanger zijn en het al die tijd is gemist! Nu krijgen we een voorlichtingsgesprek in het ziekenhuis om de keuze keizersnede of vaginaal stuitbevallen te maken... Dit kan echter pas 7 aug (39e week) daarna nog een gesprek met een anesthetist en daarna pas een datum voor de ks.

Ik vind het erg naar dat ikzo lang moet wachten. Met name omdat een vaginale bevalling voor mijn geen optie is gezien de risico's voor ons kindje. Heeft iemand hier ervaring mee? Is dit een gebruikelijke gang van zaken (zo lang wachten vlak voor uitgerekende datum) Kan Ik van dit gesprek afzien?

Daarnaast heb ik nog steeds non stop harde buiken, die in hevigheid toe nemen. Hierdoor heb Ik niet het gevoel dat mijn kleine nog 2weken of langer blijft zitten... Wa is jullie ervaring? Komen kindjes vaak eerder als ze in stuit liggen?

Alvast bedankt!

2. Lynn1302

Lynn1302 Actief lid

28 dec 2011
    267
    1
    16
    Hoi charlie,

Mijn kleine man lag ook in stuit. Ik stond zelf streng onder controle bij de gyn, dus we wisten al dat het een keizersnee zou worden. Ik had een geplande keizersnee staan met 39 weken. Mijn vliezen braken echter met 38 weken. Toen werd het dus alsnog een rustige 'spoed' keizersnee.

Ik zou zeker aankaarten het gesprek eerder te willen, of wanneer je je keuze al hebt gemaakt, in ieder geval aangeven dat je voor een keizersnee wil gaan.

Mijn gesprek ook niet is door gegaan met de anesthesist, die stond vlak voor de geplande datum.

Groetjes Lynn

3. Charlie85

Charlie85 Nieuw lid

29 jul 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Lynn! Ik ga het zeker aankaarten tijdens mijn controle woensdag. Het is zo stom, Ben normaal erg assertief, maar sinds Ik zwanger ben ga Ik alle "mogelijke" confrontaties uit de weg...

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik heb dit gesprek ook rond 37 weken gehad en een draaipoging

had zelf al besloten na de draaipoging dat we een keizersnee wilden. en dat was prima :)

Echter mijn dochter wou ook 2 dagen eerder komen als de geplande datum :) verder geen stress maar wel eerder een keizernsee dus. ( gewoon ruggeprik, alles in alle rust gegaan)

5. Charlie85

Charlie85 Nieuw lid

29 jul 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lady7, voor wanneer was je ks gepland?

6. Lady7

Lady7 Niet meer actief

39 weken en 2 dagen..

7. Bonsje79

Bonsje79 Actief lid

6 jan 2013
    194
    0
    0
    Bij de eerste kwamen we er ook pas laat achter dat ze in stuit lag.
    Geen geplande ks. Meid kwam uit zich zelf met 40+5. (Uiteindelijk alsnog spoed ks geworden..)
    Heel veel succes!!

Deel Deze Pagina