Mijn vriend beweert dat als je onbeschermde sex hebt als jeborstvoeding geeft dit niet goed is voor het kind. wat is hier van waar?
Ik heb hier serieus nog nooit van gehoord. En ik heb 9 maanden bv gegeven en onbeschermde sex gehad. Misschien als je hiv oploopt dat dit ook in de moedermelk komt maar dat weet ik niet zeker. Maar zolang je beiden niet vreemdgaat zal dat niet snel gebeuren.
Het was altijd een gezegde dat je tot 3 maanden volledige borstvoeding geen cyclus zou hebben en je dus niet zwanger kon raken, maar het is een bakerpraatje. In sommige gevallen komt door de hormonen idd geen cyclus op gang terwijl andere vrouwen gewoon ongesteld worden en dus vruchtbaar zijn... Misschien bedoelt je vriend dat?
Ja als je door onbeschermde sex HIV oploopt dat is dat idd niet goed voor je kindje. Maar verder zou ik niet weten wat hij bedoelt. Mischien kun je je vriend nog eens vragen wat hij precies bedoelt ?
nah mijn vriend is afrikaans dus dat zit in de cultuur, ook zo dat zwangere vrouwen niet naar begrafenis mogen omdat dat onheil over je kindje kan roepen..
Aha, dan zal het inderdaad het cultuurverschil zijn. Interessant, die verschillen, maar het kan dus ook wel es voor vragen of probleempjes zorgen. Succes ermee hoor!