Wie zou wat doen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door marloes22, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

ik heb een vraagje aan jullie!
    Afgelopen vrijdag kreeg ik spontaan een lichte bloeding...
    Dat was erg vreemd omdat ik pas ongeveer in het midden van mijn cyclus zat...
    Toch maar een zwangerschapstest gedaan en daar kwam vrijwel meteen zwanger op te staan! :D
    De bloeding was s'avonds al weer gestopt!

Nu heb ik toen straks de vk gebeld voor een afspraak...
    Ze vroeg hoe ver ik ongeveer zou zijn...
    nou ja dat weten we dus niet :(
    Is een beetje vreemd gegaan allemaal vandaar...

-16 april kreeg ik een bloeding omdat door medicijnen mijn pil niet werkte. Wel pil door geslikt!

-21 april op advies doktersassitente gestopt met pil...

-26 april was de bloeding/menstruatie over!

-20 mei zwangerschapstest gedaan omdat ik dacht al ongesteld te moeten zijn.... test negatief!

-21 mei ongesteld (of dat zeker menstruatie was of andere bloeding is niet zeker nu)

-24 mei menstruatie/bloeding helemaal gestopt!

-6 juni lichte bloeding en zwangerschapstest gedaan ... Meteen positief!

Je ziet dus dat als het 24 mei een menstruatie is geweest dat dat heel kort is op 6 juni... Ik had dan toch nooit positief kunnen testen al :rolleyes:

Wat denken jullie wanneer ik zwanger ben geworden ?

Heb nu voor een termijn echo een afspraak moeten maken...
    En aankomende donderdag hadden ze al tijd...
    Maar als ik wel pas zwanger ben vanaf mei dan zie ik niets op die echo...

Zit nu dus te twijfelen of ik hem beter kan verzetten en nog een paar weken moet wachten...
    Maarja geen echo dan weet ik ook niet hoe ver ik ongeveer zal zijn...

Dilemma :(

2. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik zou gewoon donderdag naar de echo gaan. MIsschien ben je al in april zwanger geworden en dan zie je wel al iets. Ben je meteen uit de onzekerheid. Zie je niets dan kun je altijd nog een paar weekjes wachten, maar dan zullen ze je toch wel een paar weken later terug laten komen? (heb je meteen 2 echo's gehad!)

3. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Gewoon donderdag naar die echo gaan...
    Waarschijnlijk moet je toch nog 1x terugkomen..

Ik wist ook niet hoever ik was omdat ik direkt zwanger ben geworden na een MK en een hele gekke cyclus (veel korter?) had gehad daarna... meende wel dt ik mn eisprong gevoeld had, maar wist dit ook niet zeker...

Zelf had ik gerekend 3 jan.. echo kwam op 6 jan uit.., maar ze vertelde ook dat ze het bij 12 weken beter kunnen meten.. dus dan wordt de datum eventueel pas begesteld.

Gewoon gaan.... hun bepalen wel of ze genoeg zien...succes,

xxmona

4. Oke dank je wel...

Begon te twijfelen omdat ik had gelezen dat je met een echo die te vroeg gemaakt wordt vaak onzekerder wordt!
    Maarja tis idd wel zo dat ze ongeveer kunnen zeggen hoe ver ik ben en dat ik dan ook weer iets meer weet...
    Nu is het ook maar gokken!

Bedankt!

5. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Als je pech hebt, is er op de echo nog geen vruchtje te zien. Dan weet je dus dat je pas heel kort zwanger bent. Alleen als je zeker weet dat je al langer zwanger bent en er is dan geen vruchtje te zien, dan kan het zijn dat je een missed abortion hebt gehad. Daarom kan het zijn dat je er een beetje onzeker door wordt. Maar er is ook de kans dat er wel wat te zien is.
    Dan kunnen ze gelijk berekenen hoe lang je al zwanger bent!

Ik zou er gewoon heen gaan.
    En nog gefeliciteerd he!

6. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    gewoon gaan!

gefeliciteerd!

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou ook gewoon gaan en kijken of er al iets te zien is. Zo niet gewoon een nieuwe afspraak maken.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

gewoon gaan: als je niks ziet, krijg je heus nog wel een echo, :)

9. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik dacht 12 weken te zijn bij mijn echo en toen bleek het 11 dagen minder te zijn.... Toen moest ik 2 weken later nog een keer terug komen voor een echo om nogmaals te laten berekenen wanneer ik uitgeteld ben.....
    dus ik zou gewoon lekker gaan naar die echo!

10. Ik wil ook wel gewoon gaan!
    En puur ook omdat er gewoon geen peil op te trekken is heolang ik nou zwanger zou zijn!

Wat denken jullie als jullie zo het verhaal lezen ?

Bedankt voor de reacties al!

Deel Deze Pagina