vergeet ik nou iets? baby-uitzet

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bunchy, 4 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Ik verwacht mijn eerste kindje medio september. Ik zie door de bomen het bos niet meer en vraag me af wat ik allemaal moet kopen?
    Waar kan ik een goed kloppend lijstje vinden? en daarnaast koop-musts?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Bij heel veel winkels kun je lijstjes vinden. De meeste dingen die daar op staan heb je wel echt nodig. Je hebt hier ook ergens een topic over afraders en aanraders. Daar zou je eens kunnen kijken, weet alleen niet meer precies hoe dat topic heet :)

Musts zijn in elk geval:
    kinderwagen
    ledikant of wieg met toebehoren enzo
    box
    iets van een commode en iets van een kastje om alles op te bergen
    badje/tummytub
    heel veel hydrofielluiers
    hydrofielwashandjes
    wikkeldoeken
    rompertjes
    kleertjes

(meiden, vul eens aan :) ik ben even leeg... haha)

3. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    -spuugdoekjes
    -hydrofiele washandjes
    -badthermometer
    -als je flesvoeding gaat geven flesjes
    -flessenborstel
    -wikkeldeken voor bij het consultatiebureau
    -luiertas
    -nagelknippertje
    -voedingstoren (voor flesvoeding)
    -thermometer
    -campingbedje

4. Que

Que Niet meer actief

moet je even op google in typen uitzetlijst zwangerschap.

Dan kan je afvinken wat je nog moet kopen en wat je al gehad hebt.

5. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    er zijn heel veel uitzetlijsten te vinden,van de hema,etos,maar die willen meestal alleen hun eigen produkten verkopen.
    ik heb de lijst van de kraamzorg aangehouden,krijg je bij inschrijving thuis gestuurd.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik heb van een aantal lijsten (via internet) een eigen lijst gemaakt. De dingen die in elke lijst voorkomen, lijken me dan ook zeker nodig. Verder qua kleding e.d. een beetje je eigen gevoel nagaan.
    Succes!

7. Rodayna

Rodayna Niet meer actief

Ik vind de lijst van Babydump.nl heel handig.
    Deze heb ik aangehouden.

En de topic die al eerder genoemd werd met grootste miskopen en aanraders

8. kAAtje76

kAAtje76 Actief lid

26 feb 2006
    120
    0
    0
    Maarssen
    slaapzakjes zijn een echte must,
    zonder slaapzak vind ik in ieder geval onze kleine meid elke dag op een andere plek terug in haar bed (overal behalve onder de dekens dan)

en een aantal waskussenhoezen, niet alleen voor het waskussen maar ook voor in de kinderwagen en dan wat extra hoezen voor als er één of meer natgeplast worden tijdens het verschonen.

en verder wat ik erg handig vindt is zo'n luiermand voor op de comcmode, handig voor alle losse dingen (flesjes bodylotion, haarlotion, borstel\kam, manicuresetje, thermometer ed) die je op de commode hebt liggen.

9. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Jois, zou je misschien jouw samengestelde lijst willen mailen naar me? bunchy79@hotmail.com. Dank je wel!!
    Die slaapzakken hebben ze die al vanaf het begin nodig? dus in klein maatje al kopen?
    en jullie hebben het over wikkeldoeken, gewoon van die katoenen? van de hema of hebben jullie tips?
    ik ben van plan om borstvoeding te geven maar geen idee natuurlijk of dit ook gaat lukken.. ik heb dan ook kolfapparaat nodig en flesjes etc. en een flessenopwarmer toch?
    hoe weet ik nou wat handig is?
    en als borstvoeding niet lukt, dan heb ik toch heel veel flesjes en voeding nodig? moet ik dat nu toch dan preventief allemaal aanschaffen? hoe deden jullie dat?

en is een magnetron een must of kom je met flesopwarmer, waar ook kleine bakjes eten in opgewarmd kunnen worden, ook een heel eind? hebben nl kleine keuken en eigenlijk geen plaats voor magnetron...

10. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Als je je er fijn bij voelt, dan zou je alvast 1 of 2 kleine flesjes met een pasgeborene speen en een paar pakjes vloeibare kant en klaar voeding kunnen kopen. Dan heb je dat in huis. Als je het echt nodig hebt omdat je fulltime gaat kolven of het lukt niet met de bv dan heb je alles heel snel in huis. Kolfapparaat zou ik niet meteen aanschaffen, je kunt ze ook huren bij de thuiszorg en dan kun je kijken of je dat wel fijn vindt. Het is toch een hele investering.

Als je geen magnetron hebt, dan is een flesopwarmer ook ok hoor. Zou dan alleen wel kijken naar de snelheid waarmee hij opwarmt. Sommige doen er eindeloos over.

In wikkeldoeken heb je heel veel keuze bij alle babywinkels. Ik heb altijd van die babyhanddoeken (met mutsje, je kent ze wel denk ik) gebruikt.

Slaapzakjes vond ik ook al wel heel snel handig. BIj de hema heb je hele kleintjes. Maar je hebt ze echt niet vanaf het begin nodig, dan bewegen ze nog zo weinig :)

11. misa

misa Niet meer actief

Hoi Bunchy,

ik heb de lijst gemaild. Ik ga waarschijnlijk geen bv geven, dus de lijst is echt voor mijzelf samengesteld.
    Ik zou sowieso 1 flesje kopen (krijg je ook wel uit al die zwangerdozen), ook al ga je bv geven. Je weet maar nooit. En meerderen zijn zo bijgekocht.
    Er zijn vrouwen die de afgekolfde bv in de magnetron opwarmen. Maar er was laatst een topic over: er gaan dan wel antistoffen verloren geloof ik. Dus dan is een fleswarmer beter, begreep ik.
    Een kolfaparaat kun je kopen of huren geloof ik. Of lenen van iemand. Maar ik ben geen bv expert, dus of je 'm direct echt nodig hebt weet ik niet, maar denk het wel.
    Succes!

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Met een flessenwarmer zou ik nog even wachten aangezien je borstvoeding wil gaan geven. de eerste paar weken wordt meestal aangeraden om alleen de borst te geven en als de borst goed loopt dan pas eventueel af te kolven en met de fles te geven. Dus tot die tijd gebruik je hem al niet en mocht de Bv misschien niet lukken kun je een flesje net zo snel in de magnetron opwarmen.

Ook staat op de meeste lijsten een borstpomp. Niet doen! Pas als je de BV goed op gang hebt en je daarna eventueel wilt gaan kolven dan pas zo'n ding kopen. Het is een hygiene artikel en mag meestal niet retour gebracht worden naar de winkel.

Slaapzakjes zou ik ook nog even mee wachten en pas kopen op het moment dat je ze nodig hebt. Is bij elk kindje verschillend namelijk. Het ene kindje blijft wel onder de dekens liggen en het andere kindje kruipt heel zijn bed door.

Waar je nooit te veel van kunt hebben: Hydrofiele luiers! Echt die gebruik je overal voor. Dus zou er zeker meer dan de meestal aangegeven 12 kopen.

En zo zijn er nog wel meer dingen die kunnen wachten tot na de bevalling of die je pas gebruikt als ze wat ouder zijn: campingbedje, babysitter, muziekmobiel (kraamcadeautje?) draagzak (tenzij je hem wil gaan gebruiken ipv een kinderwagen)

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Een kolfapparaat kun je idd huren en het is soms handiger om dat pas te regelen als je bevallen bent, dan kun je met je kraamhulp overleggen wat de beste optie is.
    Een slaapzak is niet per se een must, maar onze man lag er met 6 dagen in omdat hij anders dwars boven in bed lag. Ik heb toen manlief op pad gestuurd naar de HEMA daar hebben ze een klein maatje.
    Flessenwarmer hebben wij nooit gehad. Ik heb wel bv gegeven, maar Lucas heeft ook regelmatig een flesje gekolfde melk gehad. Warm maken onder de kraan gaat in het begin ook prima, zeker met die kleine beetjes. Mocht je het missen, kun je er altijd nog 1 aanschaffen.

Ik zou voorzichtig zijn met alles aan te schaffen onder het motto: kan altijd handig zijn. Het is allemaal duur genoeg en je hebt niet alles per sé nodig.

Dingen die hier wel écht nodig waren:
    - hydrofielluiers (inmiddels een stuk of 40 in huis en ik was elke 2/3 dagen)
    - idd waskussenhoezen (onze man plaste regelmatig het aankleedkussen nat), stuk of 7 in huis
    - creme voor de billetjes om luieruitslag tegen te gaan (wij gebruiken sudocreme maar er zijn ook andere mogelijkheden)
    - thermometer met wat alcohol om te ontsmetten (alcohol zit vaak in je kraampakket)
    - denk ook aan extra batterijen voor je fototoestel en dat soort zaken. Toch zonde als je geen foto's meer kan maken omdat je batterijen op zijn!
    - denk ook aan wat spullen voor jezelf (ik noem maar wat: een nieuwe pyjama voor in je kraambed, wat dingen die de kraamweek ook voor jou wat prettiger maken)
    - bij bv vond ik ook evt. voedingsbeha, voedingshemdje, zoogkompressen, creme voor op je tepels (bijv. purelan), erg handig! voedingstop is niet per sé nodig, maar wat lastig om je man voor uit shoppen te sturen. Ik heb ze wel gebruikt en vond ze erg prettig.

Als ik weer wat meer weet, hoor je het!
    Liefs!

14. Vollutto

Vollutto Niet meer actief

Ik heb nooit een magnetron gebruikt.
    Als je flesvoeding gaat geven kan je gewoon een literkan met afgekoeld gekook water in je koelkast zetten.
    Je vult het flesje dan gedeeltelijk met kokend water en vult het aan met afgekoeld gekookt water.
    Je hebt snel genoeg door wat de juiste verhouding is.

Ik vond die kleine 'verdeeldoosjes' voor voeding ook erg handig. Dat zijn van die soort torentjes die je op elkaar schroeft.
    Als je 's nachts een voeding moet klaarmaken vergis je je wel eens in het aantal schepjes en kun je weer overnieuw beginnen. Als je het voor de nacht alvast in zo bakje doet hoef je het alleen maar in de fles te kiepen.

Als je van plan bent om borstvoeding te geven is het inderdaad handig om wat creme voor tepelkloven in huis te hebben.
    En voedingscompressen natuurlijk!
    Ik had ook altijd een klein pakje kant en klare nutrilon in huis (lijken net van die sapdrinkpakjes) als het even (nog) niet lukt hoef je niet gelijk een heel pak voeding aan te gaan breken om 1 keertje een flesje te gaan geven.

Ik vond die kleine slofjes van de Hema ook erg handig, gaan veel minder snel uit als sokjes.

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    dag,
    dank jullie wel!
    ik lees dat ik ook kruiken nodig heb voor de kleine.
    heb nu twee metalen kruiken maar heb ook van die rubberen..
    maakt dat nog wat uit?

16. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Rubberen mogen niet van de kraamzorg. Die lekken vaker.
    Maar misschien kan je van iemand kruiken lenen??????? Ons meisje is eind oktober geboren en wij hebben de metalen kruik maar 2 weken gebruikt.
    We hadden ook een keramische van de HEMA maar die mag ook niet in het bedje liggen bij de baby van de kraamzorg. Wij gebuikten hem dus om het bedje op te warmen. Vooral s'nachts was die keramische dan heel fijn, geen geklieder met water.

Deel Deze Pagina