Speciale pyjama of waar slapen jullie kindjes in?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ikkie97, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Bij elke baby uitzetlijst staat iets van "4 pakjes maat 50/56" oid.
    Maar ik heb nog nergens zien staan specifiek waar baby's in slapen.

Hebben jullie speciale slaapkleertjes/pyjamaatjes of slapen jullie kindjes dag en nacht in hun 'gewone kleertjes'?

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ons kleintje heeft in het begin in de gewone kleertjes geslapen.

We zijn met pyama en slaapzak begonnen toen ze 1 maand was.

3. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben gewoon lekker zittende kleding voor de baby, daar slaapt ze dan ook in de eerste weken. Helemaal aangezien ze bijna de hele dag slapen in het begin.
    Bij mijn zoontje zijn we pas na heel wat weekjes over gegaan naar pyjama's.
    Maar 4 setjes kleding vind ik persoonlijk wel weinig. Een keertje onderpoepen, plassen of spugen en je hebt alweer wat schoons nodig.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onze dochter slaapt sinds deze week 's nachts in een pyjama. De kleertjes die ze overdag draagt zijn niet stug of ongemakkelijk, daarom heeft ze daar tot vorige week nog gewoon in geslapen.
    Ik had pyjama'tjes gekregen en vind het zonde om ze niet te gebruiken, daarom nu begonnen met het slapen in pyjama 's nachts. Vind het nu ook wel leuk om een extra onderdeel aan het slapen gaan ritueel toe te voegen.

De eerste weken lijkt een pyjama me niet zo handig. Omkleden gaat dan al niet zo makkelijk bij die kleintjes. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zijn pas rond 3 maanden pyama gaan gebruiken..

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Voor mijn gevoel zijn die pyjamaatjes eigenlijk hetzelfde als een shirtje met broekje, maar het is meer het idee denk ik ;)
    Slaapzakjes is sowieso niet zo handig in het begin toch?

Hebben jullie wel die pakjes-aan-een-stuk? Lijken me op zich ook lekker zitten, geen band om de buik, maar ik zie ze niet zoveel.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb voor de eerste maanden ook alleen lekker zachte kleertjes, dus slapen ze gewoon in de kleertjes (Bovendien slapen ze een groot deel van de dag dus zou 't gek zijn als je ze 's nachts wel om zou gaan kleden )

Maar nu nog, doe ik vaak alleen een spijkerbroekje of rokje uit en leg ik mn dochter in de romper + longsleeve van de dag in haar slaapzak in bed. Slaapzakjes vind ik zelf wel ideaal, maar dat verschilt per persoon en per baby! Ik doe gewoon broekje uit en leg in shirtje + romper in slaapzak in bed. Klaar!

8. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Begin inderdaad gewoon kleertjes. Vanaf anderhalve maand in slaapzakje. Dat is juist super handig als ze beginnen te trappelen, anders ben je continu bezig met dekentjes goed leggen. Pyjama's aan een stuk zijn in het begin niet zo handig omdat je dan nog verschoont snachts. Hebben vaak super veel drukkertjes. Owja in de slaapzak gaat hij met alleen een lange mouwen romper.

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    in het begin idd gewoon in gewone kleertjes (ze slapen toch de hele dag)
    maar 4 pakjes in maat 50-56... dat is toch veel te weinig...
    Soms kan je wel 3 keer per dag verkleden met spugen en poepen...
    of je moet elke dag wassen maar dat doe ik echt niet voor een paar babypakjes.

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Inderdaad gewoon in de kleertjes, omdat ze zoveel slapen en ook omdat veel baby's omkleden niet echt fijn vinden (en het ook voor jezelf gewoon een hoop werk is). Ik heb geen pakjes uit één stuk (verkopen ze trouwens bij oa de C&A heel veel, mocht je ze wel willen), vind ze niet fijn. Inderdaad vanwege het verschonen, maar meer nog omdat als je kind niet exact het model van het pakje heeft, het voor geen meter zit. Ook trekken veel baby's hun benen in pijpen met sokjes, om er vervolgens niet meer uit te kunnen komen... Zonder sokjes zijn ze al wat minder vervelend, maar de eerste twee redenen gelden ook dan.

11. fafje

fafje Niet meer actief

ik deed wel snel een boxpakje als pyjama..

eigenlijk nooit de kleertjes van de dag zelf...ja het rompertje..maar vaak was het truitje al es vies geworden
    dus truitje+ broekje/legginkje

12. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Mijn dochter ligt in haar romper in een zomerslaapzakje onder haar dekentje. Ze heeft het anders te warm ;)

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ja 4 pakjes lijkt mij ook wel weinig, toch staat het echt op ongeveer elke uitzetlijst!! Maar misschien gaan ze ervan uit dat je na 3 dagen alweer gaat shoppen ;)
    Ben zelf wel van plan wat meer dingetjes te halen, sowieso shirtjes, hoor namelijk van iedereen dat ze die onderkotsen en spugen ;)
    Dus toch na een paar weken al wel een slaapzakje? Lijkt mij ook wel handig hoor, maar goed dat kunnen we even afwachten.

14. fafje

fafje Niet meer actief

ja hier ook snel een slaapzakje, door het schoppen met de beentjes...maar hij werd in een koude tijd geboren ( sept)...
    nu zal mn zoontje eind mei komen, nahja ik dnek dat ik ook snel een zomer slaapzakje zal gebruiken als ik een hele kleine kan vinden, is wel zo makkelijk...

15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier vanaf het begin in een pyjamaatje
    Njaa zoon pyjama met voetjes weet je wel

Maar wel alleen snachts :)

16. eva33

eva33 Actief lid

23 dec 2011
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb drie heerlijke nachtjaponnetjes. Komen uit Engeland en zijn ook voor jongens.
    Ze hebben een koordje in de onderkant, dus kunnen dicht om de voetjes. Makkelijk met verschonen s nachts!
    Eigenlijk al het idee van een soort slaapzakje. Gaat boefie straks in in een rompertje.
    Leuke is dat ze zo mooi zijn van kwaliteit dat mijn broertje van 25 ze ook heeft aangehad :)
    Voor wat later heb ik echte slaapzakjes omdat we dan ook de herfst ingaan.

Eva

17. celinac

celinac Actief lid

18 okt 2011
    289
    0
    0
    Wij hebben gewoon 3 pyjama pakjes gehaald, ookal is het misschien een beetje aan de grote kant als ze net geboren is.. lijkt me gewoon fijner slapen voor dr, 1 heel pak met voetjes, in plaats van truitjes die omhoog kunnen kruipen en leggings die misschien een beetje gaan draaien of zo ;)
    Maar iedereen doet natuurlijk waar die zich goed bij voelt! Ik zal even rondkijken en nagaan wat jij fijn zou vinden voor je kleintje :)

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn ervaring is dat omkleden helemaal niet handig is en vaak heb je overdag ook al minstens één keer kunnen wisselen van kleding! Als het nog schoon was hield uk mooi zijn/haar kleding aan, als ze toevallig `s avonds lekkage hadden dan deed ik ze zo`n boxpakje uit 1 stuk aan (iemand vroeg waar ze te koop zijn: c&a en babywalz heeft veel keuze, maar ook v&d, h&m, hema, prenatal heeft ze).

Hier kregen ze pas een pyjama (vaak een boxpakje omdat ze zo klein waren en ik die dingen had gekregen t/m 74 en ik ze daar toen voor overdag veel te groot voor vond) toen ze met 5 a 6 mnd op de grond gingen spelen en echt vies werden van eten. Tegen die tijd kregen ze ook pas stuggere spijkerbroekjes aan. Voor die hele kleintjes vind ik zachte en soepele kleertjes het fijnst en het leukst staan.

Slaapzakjes: zou ik even mee wachten. als uk blijft liggen heb je die nog niet nodig en voordat uk het nodig heeft zijn ze al te klein. Als je een eigenwijze uk krijgt die al snel draait heb je er zo een besteld of gekocht.

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Idd omkleden vind ons kind echt niet leuk en doe ik dan nu ook nog niet te veel. Gewoon slapen in de kleertjes van overdag en iets schoons aan na badje of als het echt vies is. Verder nog niet te veel poespas en vooral niet omdat hij nog niet begrijpt wat de bedoeling is. Straks word dat een stuk gemakkelijker.

20. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Pyama's in het begin idd niet handig, omdat ze veel slapen en je ze niet continu wilt omkleden. Bij mijn dochter zijn we met 3 a 4 mnd een pyama en slaapzak gaan gebruiken omdat ze toen behoefte begon te krijgen aan een apart nacht-slaapritueel en omdat ze zo ging trappelen dat de dekentjes niet bleven liggen ;).

Deel Deze Pagina