(de zoveelste) kleding maat vraag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door B en N, 12 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hoi mama's!

Ik probeer zovaak mogeljk om alle topics uit te pluizen voordat ik er een open (om geen dubbele topics te openen).

Maar toch ga ik een vraag stellen die al vaker is gesteld (maar dan toch voor andere leeftijd/geslacht etc).

Heb een hoop leuke zomer kleding gezien voor ons meisje maar vind het zo moeilijk kwa maat, welke maat moet ik nou nemen?

Even wat gegevens over ons meisje kwa gewicht/lengte:

geboorte: 3330 gr 51cm
    4 weken: 4300 gr 53cm
    8 weken: 5750 gr 57,5 cm
    3 maanden: 6630 gr 61 cm
    4 maanden: 7260 gr 63 cm
    5-6 maanden: 7910 gr 65,5 cm
    8 maanden: 8170 gr 67 cm
    9 maanden: 8695 gr 70 cm

Ze draagt nu voornamelijk maat 74 (soms nog shirtjes maat 68 en soms al maat 80 vooral met broekjes)

Maar nu is dus de vraag wat zal ze dragen als ze 12-14 maanden is?

Wat denken jullie?

En bedankt alvast voor het mee denken!

2. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    broekjes 86, vanboven 80.
    En natuurlijk een beetje kijken naar het merk he ... het een valt al ruimer dan het ander.
    Een tip voor zomerbroekjes, als je een 7/8 broekje koopt geeft eht neit als het te lang is, dan lijkt het een gewone broek, worden ze wat te klein dan is het een 3/4 broekje :)

3. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik denk 74/80. Vind dat erg moeilijk. Mijn zoontje heeft al heel lang 80 aan. Toen hij 1 werd hebben we kleertjes maat 86 gevraagd, maar die heeft hij nu pas af en toe aan en hij wordt over 4 weken 2. Dus hij doreg heel lang 80. Maar 12/14 maanden staat wel 80 voor.

4. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Daar dacht ik zelf ook aan ja.

Dat is een slimme tip! Bedankt :-D

Ja vandaar ook de vraag, ben bang dat het straks allemaal te groot is en ze het pas in de winter aan kan, wat doodzonde is want zomer kleding in de winter lijkt me geen goed plan ;).

En daarbij vind ik te grote kleding altijd zo "slonsig" staan en de te kleine kleding "sloeberig" ;)

Dilemma!

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Nee handig is het niet. Wij hebben nu wel de t-shirts aan met een shirt met lange mouwen eronder.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Heel moeilijk te voorspellen hoe hard je dochter blijft groeien. Maar broekjes zou ik voor 80/86 gaan afhankelijk v/h merk (86 valt regelmatig groter of gelijk aan 92). En shirtjes lijkt 80 me goed. Ook afhankelijk van hoe het valt. Heb zelf van sommige dingen 86 gekocht als het klein viel

Mt86 staat overigens voor 12 tot 18mnd.

7. Sokje

Sokje Actief lid

9 sep 2008
    217
    0
    0
    Je zou in het groeigrafiekje kunnen kijken en dan bekijken als je de lijn door zou trekken op welke lengte je dan uitkomt. Dan heb je enig idee wat het ongeveer zou kunnen zijn als ze redelijk volgens de grafiek groeit...

Het verschilt per kind, hier dreumes van ongeveer 18 mnd die nog nauwelijks maat 86 draagt, voornamelijk 80 (heb 74 laatst uit de kast gehaald)...

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier hetzelfde dilemma. Er zijn nu zoveel leuke zomerdingen te koop, ben bang dat als ik straks in de zomer ga shoppen, dat al die leuke dingen weg zijn.

Sasha heeft nu ook 74, heel lang in 68 gezeten, ze stopt ook een beetje met groeien. Maar het kan zomaar zijn, dat ze straks misschien een groeispurt heeft. (zoals je kunt zien, dilemma!)

Van h&m en prenetal past ze nét de broekjes 68 nog. Maar meestal toch 74, bovenkleding is maatje 74-80.

Ik denk dat ik zelf voor onderkleding 80 ga in de zomer en 86 bovenkleding?

Trouwens rokjes-jurkjes zou je wel 'gewoon' 80 kunnen kopen, als die wat korter zijn, maakt dat toch niet zoveel uit.

Deel Deze Pagina