kiezen van een naam, zo moeilijk!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door roosjestuin, 21 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. roosjestuin

10 mrt 2013
    7
    0
    0
    Dames, graag jullie mening. Ik vind het zo moeilijk om een naam te bedenken. Mn man kwam met de naam Roos.
    Soms denk ik, ja dat is de naam voor ons kleine meisje, maar af en toe twijfel ik weer.
    Wat voor associaties hebben jullie bij die naam, is het een schattige, stoere of juist kaknaam?

2. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik vind het op zich een hele leuke naam, alleen ben ik niet zo van de 1 lettergrepen-namen. Ik zou persoonlijk eerder voor Rosie of iets dergelijks gaan. Maar verder issie leuk :D

3. Searwen

Searwen Actief lid

22 mrt 2013
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, zo persoonlijk... je zou ook nog Rose kunnen doen. Maar Roos is lekker Hollands en volgens mij wel stoer.

4. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik vind het persoonlijk niet leuk, vind het zo simpel en vaak voorkomend. Ik hou zelf heel erg van engelse namen die je juist niet vaak hoort.
    Maar goed het is jullie keuze natuurlijk :D

5. Melief

Melief Niet meer actief

Als ik zelf niet zo had geheten had onze dochter absoluut die naam gekregen! Love it :D

6. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Super leuke naam! Maar ik ben dan ook van de echte Hollandse namen! ;)

7. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
  8. Senna82

Senna82 Bekend lid

25 jun 2012
    747
    53
    28
    Hele leuke naam!
    Kort stoer maar ook lief!

9. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook een mooie naam!!!
    Hier ook namen-dilemma! we weten niet wat voor geslacht onze kleine is, dus moeten ook nog eens jongens- én meidennaam verzinnen!
    Man wil meisje Anna noemen. Vind ik op zich wel leuk, maar heel enthousiast word ik er niet van. Misschien sluiten we een compromis, als de kleine idd een meisje is, word de voornaam Anna, maar de doopnamen Elisa Petra(afkorting namen van beide oma's van mij).
    Voor een jongen weten het nog helemaal niet...Het moet wel hollands en makkelijk zijn, maar ook weer niet te afgezaagd. Doopnaam zijn we al wel beetje uit; Jacob.

Vind het wel lastig hoor, een naam geef je voor het leven, terwijl je je kindje nog niet eens echt goed kent.

10. roosjestuin

10 mrt 2013
    7
    0
    0
    ja helemaal met je eens, je kent het kindje niet en dan is het zo moeilijk om er een naam bij voor te stellen! grappig dat je ook over anna begint, daar zaten wij ook over na te denken. misschien ook anne of ann, komt iets minder vaak voor maar vind anna ook gewoon een hele mooie naam.

11. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Erg mooie naam!

12. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Namen zijn idd zoooo moeilijk. De meisjesnaam hadden we meteen. En de jongensnaam hebben we inmiddels al 3x veranderd. Nu denken we toch echt ook de juiste jongensnaam te hebben. Mag ook wel met 33 weken:p

Roos is niet mijn smaak, maar lelijk vind ik hem ook echt niet. Maar dat is ook niet belangrijk. Jullie moeten hem mooi vinden.

Ik houdt trouwens wel van Hollandse namen;)

13. VioletRose

VioletRose Niet meer actief

Te populair. Ik zou daar niet voor gaan.

Langere varianten die je kan afkorten naar Roos vind ik leuker.

Rosalind
    Rosalie
    Rosamund
    Rosel

14. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Rozemarijn :)

15. Brynn

Brynn Actief lid

15 jun 2012
    188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve naam en stoer! Ik ken twee meiden die Roos heten, een lief verlegen meisje en een stoere! Lekker kort en krachtig!

16. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Leuke naam! Ik weet echt heel veel meisjesnamen, maar heb geen idee voor n jongensnaam bij onze Sam...

Deel Deze Pagina