Dames, graag jullie mening. Ik vind het zo moeilijk om een naam te bedenken. Mn man kwam met de naam Roos. Soms denk ik, ja dat is de naam voor ons kleine meisje, maar af en toe twijfel ik weer. Wat voor associaties hebben jullie bij die naam, is het een schattige, stoere of juist kaknaam?
Ik vind het op zich een hele leuke naam, alleen ben ik niet zo van de 1 lettergrepen-namen. Ik zou persoonlijk eerder voor Rosie of iets dergelijks gaan. Maar verder issie leuk
Tja, zo persoonlijk... je zou ook nog Rose kunnen doen. Maar Roos is lekker Hollands en volgens mij wel stoer.
Ik vind het persoonlijk niet leuk, vind het zo simpel en vaak voorkomend. Ik hou zelf heel erg van engelse namen die je juist niet vaak hoort. Maar goed het is jullie keuze natuurlijk
Ik vind het ook een mooie naam!!! Hier ook namen-dilemma! we weten niet wat voor geslacht onze kleine is, dus moeten ook nog eens jongens- én meidennaam verzinnen! Man wil meisje Anna noemen. Vind ik op zich wel leuk, maar heel enthousiast word ik er niet van. Misschien sluiten we een compromis, als de kleine idd een meisje is, word de voornaam Anna, maar de doopnamen Elisa Petra(afkorting namen van beide oma's van mij). Voor een jongen weten het nog helemaal niet...Het moet wel hollands en makkelijk zijn, maar ook weer niet te afgezaagd. Doopnaam zijn we al wel beetje uit; Jacob. Vind het wel lastig hoor, een naam geef je voor het leven, terwijl je je kindje nog niet eens echt goed kent.
ja helemaal met je eens, je kent het kindje niet en dan is het zo moeilijk om er een naam bij voor te stellen! grappig dat je ook over anna begint, daar zaten wij ook over na te denken. misschien ook anne of ann, komt iets minder vaak voor maar vind anna ook gewoon een hele mooie naam.
Namen zijn idd zoooo moeilijk. De meisjesnaam hadden we meteen. En de jongensnaam hebben we inmiddels al 3x veranderd. Nu denken we toch echt ook de juiste jongensnaam te hebben. Mag ook wel met 33 weken Roos is niet mijn smaak, maar lelijk vind ik hem ook echt niet. Maar dat is ook niet belangrijk. Jullie moeten hem mooi vinden. Ik houdt trouwens wel van Hollandse namen
Te populair. Ik zou daar niet voor gaan. Langere varianten die je kan afkorten naar Roos vind ik leuker. Rosalind Rosalie Rosamund Rosel
Lieve naam en stoer! Ik ken twee meiden die Roos heten, een lief verlegen meisje en een stoere! Lekker kort en krachtig!
Leuke naam! Ik weet echt heel veel meisjesnamen, maar heb geen idee voor n jongensnaam bij onze Sam...