GeboorteTENS ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ponnetje, 25 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Hallo dames,
    Ik kan elk moment bevallen en heb de geboortetens klaar liggen.
    Nu vroeg ik mij af heeft er hier iemand ervaring mee? En zo ja, wat was je ervaring?

2. Missladybug

Missladybug Niet meer actief

Ja ik. Toen mijn weeën begonnen heb ik de stickers opgeplakt maar binnen twee minuten heb ik ze weer verwiijderd.
    Ik vond het een vervelend gevoel en het leidde me teveel af.

3. Jo1983

Jo1983 Lid

27 mrt 2012
    18
    5
    3
    Ja ik ben bij mijn tweede zoon bevallen met de geboorteTENS. Ik vond het super! Toen mijn vliezen waren gebroken heb ik de plakkers op m'n rug geplakt. Een half uur later begonnen mijn (rug)weeën dus ik heb hem vanaf het begin gebruikt. De stroomstootjes geven afleiding tijdens de wee waardoor je de pijn minder ervaart. Ik kon me daardoor ook beter ontspannen en denk ook dat dit de bevalling (mede) heeft versneld. Ik ben binnen 1,5 uur bevallen. Ik zou het gewoon proberen en als je het niks vindt kan je de plakkers er zo weer af trekken. Succes met de laatste loodjes en de bevalling!

4. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Verschillende ervaringen dus 😉
    Dan hoop ik maar dat het ook goed gaat bevallen en ik er goed en vlot mee zal bevallen. 1,5 uur klinkt wel heel erg fijn!

Bedankt voor het delen van jullie ervaring!

5. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Ik heb ook wel interesse in de tens. Hebben jullie die gekocht of gehuurd en zo ja, waar?

6. Jo1983

Jo1983 Lid

27 mrt 2012
    18
    5
    3
    Ik heb hem via mijn ziektekostenverzekering besteld. Ik kreeg de tens grotendeels vergoed. Moest nog 15 euro bijbetalen dacht ik.

7. EsssieS

EsssieS Actief lid

1 mei 2014
    403
    0
    16
    Beroepsmilitair
    Alkmaar
    Dank je wel. Ga ik die eens bellen vandaag.

Vraag me af hoeveel extra "plakkers" er bij te bestellen. Moet je bijvoorbeeld nieuwe plakkers gebruiken als je tussendoor gaat douchen of is het de bedoeling dat je het, eenmaal opgeplakt, laat zitten?

8. littledtje

26 feb 2015
    76
    0
    6
    Vrouw
    Hier heeft de VK een.tens mee (vóór zekerheid ff van tevoren aangeven) en koop je d plakkers van hun

9. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Ik kreeg de tens volledig vergoed. Ligt eraan welke je neemt en aan je verzekering.

Ben gister gestript behalve rugpijn nog niks....

10. wvw

wvw Fanatiek lid

19 aug 2013
    1.549
    57
    48
    NULL
    NULL
    Spannend Ponnetje, als je het nog leest en nog niet bent bevallen, succes en veel plezier met de newborn!:)

Mijn vk heeft een TENS liggen en die mag ik een paar weken van tevoren meenemen, als dan niemand anders hem nodig heeft. Maar wil ook nog even kijken of de zorgverzekeraar hem vergoed, want dan wil ik hem zelf aanschaffen.

11. Jo1983

Jo1983 Lid

27 mrt 2012
    18
    5
    3
    Ik had aan een setje plakkers genoeg (maar ben dan ook heeeel snel bevallen ;)) Ze plakken heel goed en volgens mij kan je ze gewoon tussentijds verwijderen als je gaat douchen. In de beschrijving staat wel dat ze bij langdurig gebruik droog kunnen worden en dan minder goed blijven plakken. Je kan natuurlijk voor de zekerheid een extra setje bestellen dan weet je zeker dat je genoeg hebt.

12. Ponnetje

Ponnetje Bekend lid

27 aug 2006
    545
    0
    0
    Hier nog rustig inmiddels morgen 41+1 weken. Vandaag controle gehad in ziekenhuis middels echo en ctg. Alles in orde.
    Gister 1e x gestript dat gaf veel slijmverlies. Morgen 2e x strippen. Vrijdag weer controle in ziekenhuis.
    Twijfel of ik de vliezen vrijdag laat breken of het nog afwacht...
    Hoop dat jullie goede ervaringen zullen hebben met de tens. Ik heb gewoon 1 set stickers.

En bedankt wvw!

13. MuscleMe

MuscleMe Actief lid

16 feb 2013
    192
    3
    18
    NULL
    NULL
    ik heb er weinig aan gehad mijn rugweeen waren te sterk.

14. LianneE

LianneE Niet meer actief

Ik kreeg m vergoed en had m besteld alleen kwam mijn bevalling wat eerder (terwijl ik lag te bevallen stond de pakketbezorger voor een dichte deur :D). Ik kan me voorstellen dat het goed helpt met rugweeën. Ik had ze en de verpleegkundige kwam met het briljante advies met 2 babykammetjes druk te zetten op mijn onderrug (beetje zelfde idee als een TENS) en dat heeft mijn vriend de hele bevalling gedaan haha. hielp supergoed.

succes met je bevalling!

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    misschien ben je ondertussen bevallen en heb je hier helemaal niks meer aan maar hier was ik superblij met de tens.
    bij de 1e een bevalling van 18 uur waarvan 1,5 uur persen. had een ruggenprik maar voelde het grotendeels nog. een HEL!.

bij de 2e de tens gebruikt tijdens thuisbevalling.
    toen de weeen begonnen heeft de vlos meteen de plakkers erop gedaan. het is belangrijk dat je hem echt vanaf het begin gebruikt. heel veel mensen gebruiken hem pas als ze de weeen zelf niet meer op kunnen vangen maar dan ben je dus te laat en zal hij niet goed werken. je lichaam moet er namelijk aan wennen.
    het was even wennen en oefenen om op tijd op het knopje te drukken. ik deed dat steeds te laat...
    op een gegeven moment kreeg ik er handigheid in en drukte ik tijdens opbouwen van de wee op het knopje. ik heb steeds standje 1 gebruikt, meer was niet nodig. je moet het zien als duizenden naaldjes die op je rug prikkelen. het was niet pijnlijk maar een beetje irritant. die prikkeltjes leidde me af van de weeen.
    met de tens had ik min of meer de controle over de pijn en dat gaf rust. de prikkels van de tens zorgt voor de aanmaak van endorfines en die werken weer rustgevend en pijnstillend. ik vond het super te doen. alleen op het laatst raakte ik een beetje in paniek en werd het iets pijnlijker maar toen bleek ik al 9 cm te hebben en mocht ik persen. na 10 minuten was ze er. ik heb eigenlijk meteen gezegt dat ik het zo weer over zou willen doen:)
    ik was echt superrelaxted. tot ieders en mijn eigen verbazing. heb geen auw gezegt of geroepen, niet gekreund, niks. ik kan me eerlijk gezegt niet echt pijn herinneren. in tegenstelling tot de eerste bevalling;)

16. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    Bij mijn 1e bevalling thuis had ik de TENS ook ze plakte ze op en binnen 5 min moest het eraf Verschrikkelijk vond ik het. Maakte het na mijn idee alleen maar erger dan dat het was.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    5 minuten is echt te kort om te proberen. je hebt echt langere tijd nodig om eraan te wennen..
    ik krijg vanwege rugklachten nu wekelijks een tens op mn rug. eerst is het echt niet lekker maar zodra ik eraan gewend ben, trekt het gevoel weg en werkt het echt.

18. Bl0empje

Bl0empje Bekend lid

9 mei 2012
    763
    0
    16
    Ik heb de Tens ook gebruikt tijdens mijn eerste bevalling. Vanaf het "begin" (toen de vk de eerste keer thuis kwam) de stickers erop geplakt, ik had toen weliswaar al 4cm ontsluiting!
    Ik heb alleen de eerste stand gebruikt en de "boost" knop voor tijdens een wee. Van begin tot eind heeft mijn bevalling 3,5 uur geduurd, waarvan ik het eerste uur ook nog niet eens wist of het wel echt begonnen was. (Vandaar de Tens ook pas met 4cm opgeplakt.)
    Ik zeg altijd; ik heb geen vergelijk van een bevalling zónder Tens, maar ik heb het echt als heel prettig ervaren en ben zeker van plan de Tens in februari weer te gaan gebruiken!!!!
    Wat betreft de stickers... Die zijn echt mega sterk en kun je makkelijk op/af doen hoor. Ik heb de Tens al een aantal keer uitgeleend aan vriendinnen en heb nog altijd hetzelfde setje stickers in gebruik! Voordeel is dat ze gelukkig nog geen een keer vies geworden zijn want dan had ik ze natuurlijk meteen weggegooit! Er zat in mijn doosje 1 standaard verpakking met extra stickers. Ik heb het trouwens over de "Elle Tens". Volgens mij zijn er verschillende versies namelijk.

Ik hoop dat je er wat aan gaat hebben. Ohja en ik zou het inderdaad echt wat langer dan 5min uit proberen! Zeker een aantal weeën....!!

Zet 'm op!

19. CupCake88

CupCake88 Fanatiek lid

27 dec 2012
    2.817
    1.232
    113
    Regio Rotterdam
    Ik had hem van een vriendin geleend, nieuwe plakkersvia internet besteld voor een paar euro. Ik vond m super, heeft me veel geholpen! Het haalt je aandacht een beetje van de weeen af, ik probeerde echt naar de Tens toe te ademen..

Deel Deze Pagina