Wel of niet inleiden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door medinalil, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Ik ben nu 37, 1 wk , de Vk wil met 39 wk me door verwijzen naar de gyn.om in te leiden ivm heftige bekkeninstabiliteit.
    Maar nu twijfel ik, me man zeg het komt wanneer het komt, en die 3 wk nog even volhouden Maarja makkelijker gezegd dan gedaan, maar aan de andere kant lijkt me inleiden ook weer eng, bij de 1e ben ik spontaan bevallen met 39,5 wk.

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Wat lijkt je eng aan inleiden? En wat zegt je eigen gevoel?
    Je man weet natuurlijk niet wat jij voelt.

3. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    @butterflynova ; hij zegt ook idd jou bekkenpijn voel ik niet dus daar kan ik niet over oordelen, maar ik ben bang dat er wat engs gebeurt ofso omdat ik er zelf voor kies om dan te bevallen ipv spontaan dan kan je er niks aan doen :)
    Kan ik misschien voorstellen aan de Vk dat hij me eerst stript ?? Kijken wat dat doet ipv gelijk jnleiden ?

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat zijn je twijfels precies? Alleen de angst voor het inleiden zelf?

Overigens werd er hier absoluut niet ingeleid vanwege bekkeninstabiliteit. Raadde de fysio ten zeerste af. Dit omdat een inleiding vaak heftiger verloopt en de kans groter is op medisch ingrijpen: dit zou mogelijk allemaal het herstel kunnen bemoeilijken. Een spontane bevalling waarbij ik goed naar mijn eigen lijf luisterde over welke houding het prettigst was (bijv niet geforceerd op mijn rug liggen met benen omhoog, zelf lag ik op mijn zij, omdat dit fijner was).

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Zijn er dan extra risico's aan inleiden? Ik ben zelf ook ingeleid, en heb het als positief ervaren.

6. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Volgens mij wel de weeën kunnen heftiger zijn en een weenstorm kan je krijgen + alle andere complicaties?!

7. dromer83

dromer83 Actief lid

4 nov 2013
    473
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wordt morgen ook ingeleid. Ik ben dan 38/2 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik denk dat ze wel weten wat ze doen en echt niet zomaar inleiden.
    Heel veel sterkte en succes met bevallen.

8. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik kan niet jouw pijn voelen, maar inleiden zorgt wel voor extra risico's. Ik zou denk ik afwachten. Maar ja, ik weet niet hoe jij je voelt natuurlijk.

9. Mama to be88

Mama to be88 Actief lid

10 sep 2012
    200
    0
    16
    Inleiden geeft altijd risico's! Hier ingeleid met 40+4 en onze kleine meid was er gewoon nog niet klaar voor. Hartslag dipte en eindigde in een keizersnede. Genoeg goeie verhalen natuurlijk he! Wil je ook niet bang maken maar hoor de laatste zovaak dat het eindigd in een spoed ks om wat voor reden dan ook.. Voor mij iniedergeval nooit meer!

10. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik ben zelf ingeleid..

Ik zou er nooit voor kiezen om ingeleid te worden, alleen als het in het belang van de baby is.

Weeën opwekken met oxitocine levert veel meer pijn op dan een natuurlijke bevalling (niet dat dat geen pijn doet :p )

Bekkenpijn lijkt me ook absoluut geen pretje, maar als je het nog even uit kan zingen dan zou ik het doen

11. meike1234

meike1234 Actief lid

27 sep 2011
    218
    0
    0
    Nederland
    Ik zou eerst vragen of het mogelijk is om te strippen. Dan is inleiden misschien helemaal niet mogelijk.

IK ben bij de vorige met 37+4 gestript omdat ik ook zwaar bekken instabiliteit had en een liesbreuk. Mijn vk kwam er zelf mee. Nou wil het niet zeggen dat strippen werkt hoor. Maar niet geschoten is altijd mis.

12. winky

winky Bekend lid

12 mei 2013
    665
    0
    0
    Ik ben bij de eerste spontaan bevallen. Duurde van eerste wee tot geboorte 3,5 uur. Tweede ingeleid bevallen van eerste wee tot geboorte in 2 uur. Bij beide bevalling heftige weeen gehad. Vond de bevallingen verder wel t zelfde. heb t inleiden niet als heftiger ervaren

13. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

Ik ben ook ingeleid, met 37+4 langdurig gebroken vliezen, en weeen kwamen niet op gang.
    Ik heb er goede ervaring mee hoor.
    Ik heb wel een ruggenprik gehad, en het ging toen heel snel allemaal.
    Heb dus eigenlijk geen weeen gevoelt :$

14. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Bedankt voor de reacties postieve ervaringen en negatieve ervaringen is goed om over na te denken.
    Ik ben benieuwd wat de Vk zegt als hij me met 38 wk wil proberen te strippen....

15. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik ben bij mijn 4e ingeleid ivm zeer ernstige bekkeninstabiliteit. Ik kon helemaal niks meer. Mijn gyn (die me al 3x eerder had ingeleid) stelde me voor om in te leiden en van te voren een ruggenprik te geven. Hij was bang dat het anders een keizersnede zou worden.
    Ik ben hem nog altijd dankbaar! Ik ben volledig pijnloos bevallen, op een heel rustige manier. Er werd heel goed rekening gehouden met mijn bekken. Dat had absoluut niet gelukt zonder ruggenprik. Dan had ik teveel pijn gehad. (ik kon eigenlijk niet eens getoucheerd worden)
    Ik vind het dus onzin als er gezegd wordt dat de gezondheid van de baby voor moet gaan. Alsof je met alleen maar pijn op een verantwoorde manier je kind ter wereld kan brengen..

16. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    Ik ben zowiezo erg bang voor een (ruggenprik)keizersnede dat wil ik echt 100000% niet, maar dat is ook een extra complicatie die je kan krijgen van inleiden las ik?!

17. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    Ik ben met 37 weken ingeleid ivm heel heftige pijn door een hernia ook kreeg ik een geplande ruggeprik desondanks heb ik nog flinke been wee gehad maar de pijn van de hernia was gelukkig verdoofd zodat ik op natuurlijke wijze kon bevallen.
    Ik lag met 36 weken in het ziekenhuis al omdat ik niets meer kon , kon mijzelf niet meer verzorgen en niet lopen.
    Inleiding is mij behoorlijk meegevallen ze hebben alles goed in overleg gepland en gedaan.

Luister naar jezelf als jij zelf te veel pijn hebt om door te gaan tot het zich aandient ga je ook niet prettig je bevalling in.
    De avond daarvoor kreeg ik pethidine en phenerghan om nacht voor inleiden goed te slapen en uitgerust te beginnen ben als blok ko gegaan :D:D:D

Sterkte

18. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik ben bij de eerste zelf bevallen en de 2e ingeleid.
    de eerste is na een heftige weeenstorm geboren en de 2e had ik toch wat oxitocine nodig om het verder te helpen.
    gelukkig had ik maar de minimale dosering nodig om het te helpen want ik kreeg meteen een even heftige weeenstorm als bij de eerste.
    dat het met oxitocine dus meer pijn doet dan op de natuurlijke manier ben ik dus niet met je eens..

19. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had bij mijn tweede veel last van bekkeninstabiliteit, extreme misselijkheid en depressieve gevoelens. Ik zat meestal jankend bij VK ;). Ik zat er helemaal doorheen. Om die reden is VK vanaf 38 wkn gaan proberen te strippen (kon niet, potdicht) en heeft ze aangeboden om zich bij gyn hard te maken voor een inleiding bij 40 wkn.

Het feit dat ze het aanbood en ik het gevoel kreeg 'controle' te hebben, maakte mij rustiger en... maakte het ook makkelijker om toch gewoon uit te zitten. Ik voelde me gehoord en serieus genomen, maar ik wilde graag thuis bevallen (en stond dus niet te springen om een inleiding). Ik had toen toch de gedachte: ik heb al maanden afgezien, die paar weken kunnen er ook nog wel bij ;).

Heb het dus niet gedaan. Wel herhaald geprobeerd te strippen, zonder dat het lukte. Spontaan bevallen op 41+5 wkn, thuis.

Maar ja, niemand kan voor jou aangeven wanneer het 'genoeg' is, waar je grens ligt. Succes met je laatste loodjes.

20. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb ook zware bi gehad, tot en met rolstoel aan toe. Mij werd inleiden ook afgeraden door de fysio en zkh doet het ook niet om die reden. Ik wilde het zelf ook niet, was bang ;)
    Ik ben nooit overtijd gegaan dus dat scheelde wel, maar zoek goed de voordelen en nadelen uit voor je een besluit neemt.

Deel Deze Pagina