Zijn er mensen die een keizersnee hebben gehad in het Meander in Amersfoort of st Jansdal in Harderwijk? kunnen jullie mij vertellen hoe het daar gaat? Ik ben vooral benieuwd over hoe ze er met je omgaan qua communicatie, of ze foto's maken en vooral hoe de periode erna is; hoe snel je je kindje bij je hebt enzo. Slaapt het kindje daarna ook bij jou op de kamer? ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en welk ziekenhuis jullie aanraden!
Ik heb nooit een ks gehad, maar ben wel met m'n 1e (spontaan) en m'n 2e (ingeleid) bevallen in het Meander. En mij is dat supergoed bevallen. Ik zou ik geen enkel ander ziekenhuis willen bevallen. Bij nummer 3 en 4 en nu ook bij nummer 5 heb ik ook bij de vk vast laten leggen dat ik naar het MMC wil als er iets aan de hand is. Bij de geboorten van de oudste 2 scheen er een ruzie tussen verschillende gyneacologen aan de hand te zijn waardoor de afdeling heel slecht bekend stond, maar ik heb er niks van mee gekregen. Alle aandacht voor mij, de bevalling, en de kinderen. En indien medisch mogelijk slaapt de baby na de geboorte ook gewoon naast je in een bedje. Ook 's nachts was er altijd iemand die zonder moeite voor je klaar stond. Dus mijn ervaring is enkel zeer positief
Thanx voor je reactie zijn er nog meer mensen met ervaringen met beide ziekenhuizen? Liefst als je een keizersnee gehad hebt, maar andere ervaringen zijn ook heel erg welkom!
Geen keizersnede gehad, maar weet dat het st Jansdal wel als een van de beste ziekenhuizen staat aangeschreven. Wat is de ervaring van je vk bij de verschillende ziekenhuizen? Zou als ik jou was bij beide ziekenhuizen langs gaan en kijken wat bij hun de procedure is. Waar kom je te liggen na een keizersnede, in het st Jansdal hebben ze bv een geboortecentrum, mooie ruime privé kamers, maar mag je daar ook bijkomen als je een keizersnede hebt gehad, of is het alleen voor de bevalling zelf en moet je gewoon op zaal liggen. Weet wel dat als alles goed gaat ze altijd proberen zo snel mogelijk het kindje bij de moeder te leggen. Heel veel succes!
Ik heb alleen ervaring met het MMC (afdeling Elisabeth dan neem ik aan), daar heeft mijn dochter nog een maand gelegen op de afdeling neonatologie. Ik ben wel tevreden over ze, alleen is het ziekenhuis wel een beetje verouderd (ze zijn een hele grote nieuwe aan het bouwen, geloof dat die in 2013 klaar moet zijn). Maar misschien is dat ook omdat mijn dochter daarvoor 8 weken in het WKZ heeft gelegen, dat ziekenhuis is veel moderner ingericht qua apparatuur, die overgang is dan best groot haha. Maar ze zijn wel gewoon heel kundig hoor!
Ik ben in Harderwijk bevallen middels een KS. Helaas was het door mijn kindje tijdens de bevalling ene spoed ks geworden waardoor ik algehele verdoving nodig had vanwege de haast. Ze hebben foto's gemaakt en mijn man mocht er ook in dit geval bij zijn, schijnt namelijk niet gebruikelijk te zijn. Ze hebben mij daar goed behandeld in ieder geval. Doordat ik nog sliep kreeg mijn man het kindje mee en moest ik eerst wakker worden. Daarna kreeg ik hem bij me op de kamer. Mooie snee wat goed hersteld is. Mocht ook doordat ik snel genas een dag eerder naar huis.
Ik heb helaas geen tijd meer om bij beide ziekenhuizen te gaan kijken. En mijn verloskundige zegt dat beide ziekenhuizen prima zijn Maar hier op t forum lees je toch wel veel verschillende verhalen over verschillende ziekenhuizen. Daarom ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen in deze 2 ziekenhuizen. het geboortecentrum is geen optie bij een bevalling met medische indicatie. het is daar een verplaatste thuis bevalling, en je moet daar ook weer met 2 uurtjes weg zijn na de bevalling. Overigens is het helemaal niet zo luxe en ruim als het lijkt op de site Ik ben er nog niet uit, moet dit weekend wel een keus maken. Hoop op nog meer reacties