Hallo dames, Medio mei is het zover ( hoop ik ) dan mag ik voor het eerst bevallen. Momenteel ben ik het één en ander aan het uitzoeken qua zorgverzekering. Maar ik kan niks vinden over de hoogte van de eigen bijdrage voor 2015 (bevallen in ziekenhuis zonder medische indicatie). In 2014 bedroeg dit 336,08 euro. Is er iemand van jullie die het wel heeft gevonden? Groetjes
Mijn verzekeraar vergoed deze eigen bijdrage (iig in 2014), met aanvullend pakket. Ik betaal nu 101 euro en dat wordt volgend jaar 104. Ik zit bij Delta Lloyd. Verder kan ik je niet helpen.
Bij mij wordt het ook vergoed. Verdiep mee daar dus niet in. Is aanvullend verzekeren in 2015 niet sowieso voordeliger voor je? Dan wordt je kraamhulp ook vergoed en vaak een zwangerschapscursus.
Ligt er denk ik aan welke zorgverzekering je hebt maar ik weet dat het bij CZ (zonder aanvullende verzekering) 326,- kost.
Idd zonder aanvullende verzekering iets van 300 euro. Ik stap over naar zilveren kruis met een aanvullend pakket ** En krijg dan de bevalling zowel medische als niet medische vergoed net als de eigen bijdrage van de kraamzorg die volledig vergoed word. Ook leuk is 75 euro voor de Borstkolf en de geboorte tens die vergoed word,Ohja en 50 voor een cursus Ik betaal dan rond de 110 wel met kortingen
Bedankt voor de reacties dames. Ik zal me sowieso aanvullend verzekeren. Maar ik ben nogal van de cijfertjes dus ik ben even alles precies aan het narekenen. Ik heb net Unive, De Friesland en CZ met elkaar vergeleken. De Friesland is het goedkoopst, maar die vergoedt weer minder op andere vlakken. Dus Univé is nu koploper , ik zal Zilveren Kruis ook eens bekijken.
De eigen bijdrage is afhankelijk van de kosten van het ziekenhuis waar je bevalt. Vanuit de basisverzekering wordt een standaard bedrag vergoed, uit mijn hoofd 200 euro. Wat de Beval kamer duurder is betreft de eigen bijdrage. De kosten voor de verloskundige zit wel gewoon in je basisverzekering. Oftewel, kijk op de website van het ziekenhuis waar je wilt vervallen, meestal staat hier wel een prijzenkast op aangezien het ziekenhuis je ook de rekening stuurt. Succes met vergelijken!