Binnenkort verwachten wij onze tweede. Ik wil mijn dochter dan graag laten trakteren bij de opvang, maar weet niet wat. Het liefst iets dat geschikt is voor kinderen van ongeveer een jaar, en het liefst zonder melk (producten). Dus de beschuiten met muisjes vallen af.. Wat hebben jullie gedaan? Zowel blauwe als roze suggesties zijn welkom, want we weten niet wat het wordt.
Dit hebben wij gedaan, ivm de melkallergie (en ei) van onze kids. Er kan natuurlijk ook iets anders in.
Beschuit is vaak zonder melk, boter heb je zonder melk en muisjes zijn ook zonder melk. Dus het kan best hoor! Wat je ook kunt doen zijn de koekjes van nijntje nemen (er is een variant zonder melk). Daarvan het buikje insmeren met melkvrije boter (lekker op brood van ah) en dit bestrooien met muisjes.
Onze dochter is 2,5 jaar en gaat dit op de peuterspeelzaal trakteren De roze spekken zijn gewoon in de supermarkt te koop, de blauwe heb ik nog niet kunnen vinden, maar die zijn op internet te bestellen
Wij hebben op de psz (wel iets oudere kindjes natuurlijk) Lange vingers, witte chocola, en muisjes getrakteerd. Gaan we dit keer weer doen... Viel erg in smaak, ook bij de juf, toch minder geknoei dan beschuit met muisjes. Zag ook de variatie van soepstengels met muisjes. Misschien is er een alternatief te bedenken voor de muisjes... Blauw of roze gekleurde glazuur? Lange vingers zijn ook koemelkvrij te vinden.
Kun je niet inderdaad lange vingers of koekjes doen met muisjes en dan voor de hele kleintjes een paar zonder muisjes er bij? Wij hadden bij de geboorte van onze dochter cakejes met glazuur ( wit en chocolade) met muisjes. Dat ging ook al snel goed. Maar is misschien te ongezond voor op de crèche.
Bij de Hema heb je koekjes met muisjes erop. In roze en blauw verkrijgbaar. Weet alleen niet hoe het zit met melk.
Je hebt ook manna snoepjes in roze en blauw. Weet niet of die lactosevrij zijn, maar wel geschikt voor kleintjes. Search - Geboortelekkers