Wel of niet op Facebook

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Pantoffelheldin, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Dames ,

Ik zie op Facebook vaak heel veel schattige kindjes voorbij komen.
    Nou heb ik er zelf voor gekozen geen foto's van mijn zoon hierop te zetten omdat ik dat gewoon domweg niet nodig vind.
    Misschien dat dat ooit nog gaat veranderen maar tot nu toe vind ik niet dat dit enige meerwaarde heeft.

Nou was ik benieuwd , delen jullie veel foto's van jullie kinderen op Facebook of kiezen jullie er ook bewust voor dit niet te doen?
    Zo ja wat is de reden hierachter?

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Hier wel eens, maar echt minimaal. Ook verwijder ik foto's na een paar weken weer. Bijvoorbeeld met haar eerste verjaardag wel een foto geplaatst, maar deze er na twee weken weer afgehaald.

Sowieso staat alles bij mij alleen op 'vrienden' die het kunnen zien.

Ben er ook wel een zeikerd in hoor, ik wil ook niet dat anderen een foto van haar plaatsen, ook het kdv liever niet (alleen groepsfoto bijvoorbeeld). Met de geboorte mochten alle trotse ooms en tantes eenmaal een foto plaatsen, die zijn nog wel terug te vinden op Facebook als je goed zoekt.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Ik wel. Omdat ik graag leuke momentjes show, en omdat ik hem graag laat zien aan familieleden en vrienden die ik vanwege afstand zelf maar eens in het jaar ongeveer zie. En ik woon alleen, heb hier in huis niemand om mee te praten als hij iets nieuws kan, iets leuks aanheeft, etc. Dus dat deel ik dan ook op Facebook.

4. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Hier geen facebookgebruikers, maar familie wel. En die mogen ook niks plaatsen online. Op het werk hangen wel foto's, maar in het kantoor zijn zij ook continu aanwezig.
    En oppas ook gevraagd geen grappige foto's of filmpjes online te zetten.

Als ik eens foto's deel hier of zo dan is dat onherkenbaar. Of ik haal ze heel snel weer weg als ik alleen iets gauw wil laten zien.

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ja ik plaats regelmatig foto's. Op straat zien toch ook allemaal vreemden mijn kinderen. Ze staan nooit naakt op de foto dus maak me daar niet zo druk om.
    Persoonlijk snap ik ook niet zo goed waarom mensen het persee niet zouden willen, want waarom is dat dan precies?
    Ik heb mijn fb afgeschermd dus mensen kunnen mij niet eens vinden als ze op mijn naam zoeken.

6. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt heel zelden. ik weet niet eens meer wanneer ik vorige het laatst een foto van hun of van mij heb geplaatst.
    Ik doe vrij weinig op fb en vind het niet nodig om vaak foto's of verhaaltjes te plaatsen.

De bso plaatst 1 keer in de zoveel tijd een foto maar daar hebben ze toestemming voor gekregen.

7. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Nee nooit. Was er ook niet blij mee dat mijn moeder dit wel deed.

8. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik wel. Niet heel veel maar toch genoeg. Wel alleen voor mijn vrienden. Ik doe het puur voor familie en vrienden die verder weg wonen en ons en onze zoon weinig zien.

9. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.876
    5.115
    113
    Ik heb geen Facebook, maar als ik het wel had zou ik geen foto's van de kinderen plaatsen. Ook familie weet dat wij geen foto's van de kinderen op internet willen hebben.

10. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen het ook.. Maar alleen voor familie en vrienden en altijd met kleren aan! Naaktfoto's gaan er niet op!

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier wel. Vind het raar als mensen er een probleem mee hebben.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Wij eigenlijk nooit,

Mijn schoonvader heeft gevraagd of hij 1 foto van zijn 4 kleinkinderen als profiel foto mocht en dat vinden Wij goed.

Verder bij ons 4e kindje weleens omdat Wij een geboorte fotograaf hadden die nogal ...:. Bekend is in onze woonplaats, beetje ons kent ons, zij heeft een verslag ( was vooraf al bekend ) gemaakt van de geboorte, dit doet ze altijd bij elke bevalling en het liefst met een foto erbij, we hebben hier vooraf al toestemming voor gegeven, maar omdat het na de geboorte niet goed ging en hij een zware operatie moest ondergaan en dit ook in haar stukje stond waren er heel veel mensen die mij via Facebook benaderden waardoor ik er voor koos om af en toe een update te doen met foto om zo niet al te veel privé berichten te krijgen

Maar verder eigenlijk nooit

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Ik heb geen Facebook, maar mn moeder heeft bijvoorbeeld wel een foto van mn kind op haar Facebook. Ik zie het probleem niet zo...

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ja ik plaats wel vrij veel, snap de paniek om dit onderwerp nooit zo goed. Alleen zichtbaar voor vrienden en dan nog... Op school staan ze straks ook wel met een foto op de website en van de sportclub, daar doet dan weer bijna niemand moeilijk over.
    Wat moet iemand nou met een foto van mijn kind? Juist familie etc die ver weg wonen vinden het erg leuk om de kinderen een beetje te volgen. Als ze wat ouder zijn kan ik zo alles weer verwijderen dan is het voor niemand meer zichtbaar.

15. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik plaats af en toe een foto.
    Maar vaker op instagram :)
    Heb er ook verder geen problemen mee ofzo

16. Bailief

Bailief Niet meer actief

Toen dochter jonger was plaatste ik aanzienlijk minder dan nu. Ik was er toen nog erg terughoudend mee maat inmiddels niet meer. Veel mensen die ik op FB heb zien haar weinig maar zijn wel geïnteresseerd. Ik vind het leuk om haar dan zo te kunnen laten zien.

17. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij zitten niet op facebook, dus er wordt ook niks geplaatst. Mijn (schoon)ouders zijn er ook helemaal niet in thuis en alleen mijn zusje zit erop, maar die plaatst geen foto's van haar neefje.
    Op het kdv vragen ze het eerst netjes als ze een foto op de pagina willen plaatsen. Ik waardeer het dat ze dat doen en ik heb er dan geen moeite mee, juist omdat we verder niks op internet zetten.
    Je kunt nooit weten waarom mensen het niet willen, er kan een heel verleden achter zitten. Zo heb ik ooit een collega gehad die met haar kind in een blijf van mn lijf huis had gezeten. Dan is het gewoon niet handig om foto's te plaatsen.

18. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Nauwelijks.
    Maar goed ik ben meer een lezer dan een schrijver. Hou fb wel goed in de gaten maar plaats zelf bijna nooit een statusupdate ^^

19. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik heb geen Facebook.

Heb wel een account voor de groepjes van zp die naar fb verhuisd zijn en in die groepen zet ik wel foto's maar zonder haar hoofd.

20. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.686
    113
    Ik zet zo nu en dan wel een fototje op fb. Ben natuurlijk super trots op haar en weet dat veel mensen haar graag volgen. Heb denk ik nu 3 keer een foto geplaatst dus niet extreem veel :p

Deel Deze Pagina