Geboortetraktatie op school?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door beebje082011, 21 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.923
    113
    Exact dit hebben wij ook getrakteerd. Ook drie kinderen, dus een flinke doos en dit was geen enkele moeite omdat alle koekjes ook nog eens afzonderlijk verpakt zijn, was het een kwestie van tellen en verdelen.
    De koekjes die we over hadden aten we ook wel bij de koffie met gasten.
    https://www.geboortekoekjes.nl/
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Ik denk dat ouders het inderdaad gewoon leuk vinden om te doen. :) En sommige ouders hebben materialen om bepaalde dingen zelf te maken of vinden het prima om er meer geld aan uit te geven.

    Ik zou vooral doen wat jij haalbaar acht en leuk vindt. Kinderen hebben waarschijnlijk net zo lief een zakje chips ipv een cupcake met blauwe muisjes in een cellofaantje met een sticker.
     
  3. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.434
    8.282
    113
    Mijn oudste dochter had toen haar zusje geboren werd ook cupcakes, van die mini's, met iets erop, ik geloof glazuur en roze sprinkels (was nog op het KDV, verticale groep, dus ik vond muisjes niet zo geschikt). Zelf gebakken, leuk om te doen voor een kind, ze was er daardoor ook extra trots op, en prima betaalbaar natuurlijk. Zelf heb ik op mijn werk toen van die mini foto tompoucen van de Hema getrakteerd met een foto van de jongste. Kan natuurlijk ook voor op school, maar is wel wat prijziger.

    Met drie kinderen die moeten trakteren zou ik vooral voor makkelijk gaan. :roflmao:
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit deed O op school
     
    Nougat vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Verder moest ik nog 32 traktaties maken vd opvang. Voor de twee middelsten.

    ik deed Peppa Big kado tasjes (Action) en daar wat lekkers in (M: knijpfruit, mini O: koekje), een roze ballon en een uitdeelkadootje (mini stickerboekje v mini O, mini bellenblaas v M). Alle tasjes heerlijk afgetopt met roze confetti!
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  6. Kyra73

    Kyra73 Fanatiek lid

    24 okt 2013
    1.563
    453
    83
    Ik had bij de jongste nijntje-koekjes besmeerd met chocopasta en daarna muisjes erop (kun je ook met boter doen). Het was zo gemaakt en niet duur. Zoals het voorbeeld hieronder:
    F074952D-740D-43BC-8525-1E270CF38B4A.jpeg
     
    Dubbelgeluk, owly en Nougat vinden dit leuk.
  7. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Dit heeft de oudste ook gedaan toen zn zusje geboren was. Bijkomend voordeel, ze werd in de eerste week van de zomervakantie geboren, dus het hoefde pas 5 weken later klaar te zijn. :roflmao:
    Dit keer wel midden in het schooljaar, 2 kinderen op school en geslacht is van tevoren niet bekend dus nog even kijken wat het wordt. Hier willen ze toch ook wel graag trakteren, dus wellicht inderdaad iets in de richting van geboortekoekjes.
     
    tuc vindt dit leuk.
  8. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Dit is wel heel handig! We weten ook nog niet wat het wordt. Deed je dan 1 koekje per kind, gewoon? Wij moeten ook 3 klassen doen dus dat wordt al een behoorlijk aantal.
    Ik twijfelde omdat ze zo klein zijn en de oudste al in groep 8 zit, dacht misschien meer geschikt voor kleine kindjes ofzo...
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.534
    113
    Ik bedenk me nog iets heel simpels. Een lading chocolade smelten, rondjes uitsmeren over bakpapier, muisjes erop strooien en dan hard laten worden. Kan ook ver van te voren en kost niet veel.
     
  10. Vinexkindje

    Vinexkindje Fanatiek lid

    2 jul 2012
    2.201
    1.033
    113
    Ja hoor, gewoon een koekje per kind. Ze zijn inderdaad niet groot maar echt prima als traktatie en ze zijn erg lekker! Mijn zoon in groep 7 wordt er ook nog blij van hoor
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.410
    23.923
    113
    Ja hoor, gewoon 1 koekje als traktatie. Het ging voor ons ook vooral om het gebaar en de gedachte erachter dat de trotse zussen het konden uitdelen.
    Wij wisten wel al het geslacht, dus hadden de koekjes al in huis. Maar het wordt volgens mij sowieso snel geleverd.
    En ik wist ook dat ik een keizersnede zou krijgen. Dus veel langer bezig met herstel en dan ook niet echt in staat om cupcakes of koekjes zelf te bakken en te versieren, kort na de bevalling. Deze koekjes vielen sowieso wel in de smaak. De kinderen vonden ze ook echt heel lekker. En man kon ze meteen de dag erna al meegeven aan de kinderen.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  12. beebje082011

    beebje082011 Fanatiek lid

    29 jul 2011
    1.400
    253
    83
    Oh, dit is ook erg leuk! En niet duur zo te zien. Misschien kan mijn man zelf labeltjes printen om eraan te nieten...


    Ik denk dat dit het wordt, of de geboortekoekjes. Fijn, individueel verpakt! En qua kosten goed te doen.
     
    3musketierseneengirl vindt dit leuk.
  13. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    N.a.v. dit topic ging ik net even met mijn oudste kijken (ziek thuis), zit in groep 6 en hij vond dit wel erg leuk en lekker.
    Ook makkelijk te maken denk ik, kan allemaal op 1 bord of in 1 schaal. Beetje glazuur of choco pasta erop, in muisjes dippen en klaar.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    beebje082011 vindt dit leuk.
  14. bababoe

    bababoe Fanatiek lid

    11 mrt 2011
    1.629
    589
    113
    Ja echt ideaal hoor! Wij deden ook gewoon 1 koekje per kind, het is maar een extraatje hè. Kids hier uit de buurt in de grotere groepen (7/8) werden er ook nog steeds blij van. Ze zijn echt lekker!
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  15. Basisuil

    Basisuil Fanatiek lid

    25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Het worden hier speenlollies met roze en witte linten van crêpepapier eraan.
    Het gaat om het idee. Doos met 100 van die dingen is 23 euro bij bol zag ik.
    En vind het wel grappig om speentjes te trakteren.
    Vind die koekjes ook leuk, maar die mag de jongste allemaal niet.
    Dit is allemaal suiker, dat is geen probleem :roflmao::thumup:
     
  16. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik zou het wel doen, maar dat is puur vanwege het nostalgische gevoel wat ik zelf had toen ik als jong kind mocht uitdelen omdat m'n neefje was geboren (oudste van m'n zus) :)

    Je kunt het heel simpel en vrij goedkoop houden door wat boter zacht te laten worden en dan bijv. bastognekoek of lange vingers erin te dopen en daarna meteen door een bakje met muisjes te rollen.
    Leg het op een mooi schaaltje, eventueel nog iets van een kleine slinger of een ballon ofzo eraan et voila :)
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  17. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.528
    7.033
    113
    Bij de tweede en derde trakteerde broer en broer/zus op een zakje met wat roze/witte/blauwe hartjes.
    Groot stuk roze of blauwe tule, in kleine vierkantjes knippen. In elk vierkantje wat roze/witte of witte/blauwe hartjes, roze of blauw lintje er omheen en kaartje er aan 'hoera, ...'s zusje/broertje....is geboren!'
    Lag mooi al 6 weken van tevoren klaar :thumup:
    Bij de vierde bakte dochter een hele berg cupcakes, gesmolten chocola er op en muisjes.
    Zelf had ik geen zin om na de bevalling nog daaraan te moeten denken, maar dochter was oud genoeg om het te kunnen, dus er stonden wat pakken cakemeel klaar (alleen water toevoegen), roze vormpjes, chocola en muisjes en alles regelde ze :D
     
    beebje082011 en NiekeKris vinden dit leuk.
  18. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.828
    3.602
    113
    Hier hebben ze chocolade muntjes getrakteerd, die kan je in blauw of roze verpakking kopen en zijn niet zo heel duur. Mn oudste wilde er graag groeiconfetti bij doen, dus heb toen een groot verpakking groeiconfetti gekocht met van die zakjes en mn zoon heeft ze keurig verdeeld over de zakjes.

    In mei mogen ze alle 3 trakteren. Weet nog niet wat, denk weer chocolademuntjes. Dat was wel.makkelijk haha.
     
    beebje082011 vindt dit leuk.
  19. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.692
    7.739
    113
    Vrouw
    Mijn zoon heeft roze badeendjes getrakteerd. Heb deze besteld op Ali. De zakjes waar ze in zaten bij de action en het stickertje om dicht te plakken bij een geboortekaartjes een shop ( waren eigenlijk van die stickers om het geboortekaartje mee dicht te plakken ) en we hadden er nog wat roze muisjes en hartjes in gedaan omdat het leuk stond.
    Was denk ik rond de €17 kwijt en had nog veel over ( badeendjes zaten in een zak van 50 bijvoorbeeld)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    beebje082011 vindt dit leuk.
  20. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hebben ze bij ons wel gedaan.
    Bovenste is van C.. koop je zo bij de snoepwinkel.
    N had iets wat er op leek
    Onderste is van L voor de opvang.. knijpfruitjes en de wikkels heb ik zelf getekend.

    57B143B0-BCC7-4875-95B2-12D260D4F122.jpeg A0AB0C88-7B2F-4A95-9BE5-BAA80740347A.jpeg
     
    beebje082011 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina