Hallo, Mijn zoontje heeft een droge huid vooral bij zijn beentjes. Nu gebruik ik eigenlijk alles van zwitsal maar wil dus hiervan afstappen aangezien het aan blijft houden en het er niet beter op wordt! Jullie goeie tips wat ik kan gaan gebruiken om zijn droge huidje tegen te gaan? Groetjes
Je kunt ook bij de apotheek de crème; cetomacrogol met 25% vaseline halen, kost zo'n 3 en zit verder niets van parfum, parabene of andere minder goede toevoegingen in. Ik gebruik het zelf als het vriest als dagcreme voor mij en mijn dochter, wij zijn 'schraalgevoelig'.
In elk geval geen zwitsal. Vercream, vaseline, cecromatogol is via huisarts wordt verhoed. Verder weleda of andere product uit apotheek/online op eigen kosten: la rochey posay, a-derma, mustella etc. Het cecromatogol of vaseline werkt goed alles dat op eigen kosten zijn veel aangenamer in smeren, ruiken en werking. Maar dat is iets wat je kan doen maar dat hoeft niet.
Kokosolie of lanoline. Amandel olie. Wij smeren niet met vaseline achtige stoffen op de kinderhuidjes.
Groninger badlotion. Krijg je bij de apotheek. Heeft hetzelfde effect als balneum, alleen veel goedkoper. Hier toen via de ka gekregen, maar kun je gewoon zonder recept kopen. Verder producten van Zarqa en douchegel van Louise Widmer (bij de DA)
Zwitsal zit veel te veel parfum in.... Wij gebruiken dochters heksenzalf dan is het in no time weer een heel stuk beter. Heksenzalf is eigenlijk gewoon zelfgemaakte calendula.