geen beschuit met muisjes maar....

Discussion in 'Kraamtijd' started by huitje, May 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Na de geboorte van Nienke gaven wij de kraamvisite chocolade icecupes met muisjes. Nu willen we wat anders. Het moet makkelijk van te voren te maken zijn.
    Iemand nog een orgineel idee?

2. Bri

Bri Niet meer actief

Wij hadden grote dozen met chocoladeflikken met muisjes. Gekocht bij Sligro (groothandel, dus je moet wel een bedrijf hebben om daar een pas voor te kunnen krijgen). Bakkers hebben ze ook wel eens, maar dan betaal je een iets andere prijs.

Wat ook kan: lange vinger in witte chocopasta dopen en dan in de muisjes. Niet te lang van tevoren maken, dan worden ze slap.

3. Dreamz3

Dreamz3 Fanatiek lid

Dec 9, 2010
    3,297
    96
    48
  4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    2,232
    0
    0
    Velsen
    Cakejes gebakken, kan van tevoren en dan invriezen. Op de dag van visite een par ontdooien en dan dippen in de muisjes. Met glazuur erop dan. Erg makkelijk.

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier ook cakejes gedaan, slagroom en dan roze versiering erop (dr oetker?)

6. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Wij hadden een cake gebakken die deels blauw was van binnen. Dus zoals je een chocoladecake maakt maar dan met blauwe kleurstof. Deze kun je van te voren bakken en invriezen en per visite een gedeelte eruit halen.
    Bij dochter hadden we tompoucen.

7. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    De geboortekoekjes lijken ook nog niet zo gek.Vooral omdat er een grote kans is dat ons tweede kindje ook met een keizersnee geboren wordt en we dan weer 4 dagen verblijven in de kraamsuite en we dus houdbare makkelijke traktatie bij de hand willen hebben.
    Ga volgende week ook nog maar eens kijken in de supermarkt naar de soorten koekjes. In principe kan je bijna overal zelf wel muisjes op plakken...

8. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Wij hadden de vorige keer ook cupcakes. Ik had ze blauw gemaakt in blauwe papiertjes maar daarnaast ook roze in roze papiertjes. We wisten niet wat het geslacht zou zijn.

Na de geboorte deden we er boter op en dan muisjes.
    Ik vond het achteraf gezien te veel gedoe elke keer want je kunt de muisjes er niet van te voren al op doen, dat moet steeds per visite. En dan hebben wij er altijd van die mauwerds tussen zitten die niet willen want stel je voor dat er een grammetje bij komt.

Dus we hebben nu ook de koekjes besteld, supergoede tip!

9. Kimba

Kimba Actief lid

Sep 11, 2011
    203
    1
    18
    Gelderland
    Ik vind die koekjes ook erg leuk! Heeft iemand er al ervaring mee? Moeten natuurlijk wel een beetje lekker zijn. Ik kan ook nergens vinden hoe groot ze zijn, ze lijken erg klein. Kan haast niet anders als je naar de prijs kijkt.(120 stuks voor €17,50).
    Ik vind ze erg leuk voor tijdens het kraamfeest.

10. Phal

Phal Actief lid

Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Wij doen Nijntje babybiscuit, 'lichaampje' insmeren met boter, roze muisjes erop en je hebt hapklare nijntjes die je bij het koppie beet kunt pakken.

En lekker dat ze zijn!

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Van te voren heeeel veel cupcakes gebakken (funmix) bij de jamin te krijgen of via internet. En daar roze prinsessenglazuur opgedaan met roze versiersels (staan ook bij de bakproducten)

12. yoghurt

yoghurt Bekend lid

Jan 31, 2011
    513
    58
    28
    Brabant
    wij hadden gewoon beschuit met muisjes. Maar op het werk hebben we rose koeken (van Glace) getrakteerd. Erg makkelijk, zitten per 6 ofzo verpakt. Ideaal....Alleen wel voor 'n meisje...helaas hebben ze nog geen blauwe koeken :p

13. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Wij hadden gewoon een roombotercake en dan een dikke plak, slagroom erop en muisjes, nou dat werd wel gewaardeerd :) en geen werk ;)

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Vind ik er leuk uitzien maar vind je die koekjes echt lekker?? ik vind ze zo weeig....blegh :)

Ik had zelf in mijn 39ste week 2 cakes gebakken en die in plakjes gesneden en per vier stuks ingevroren. Een paar uur voordat de visite kwam haalde ik een zakje uit de vriezer en als ze ontdooid waren besmeerde ik ze met witte chocoladepasta (AH) en muisjes. Leuk, makkelijk en vers! En niet zo'n zooi als beschuit geeft.

15. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    cake met slagroom vind ik ook nog wel een goed alternatief.
    geeft minder kruimels en zooi dan beschuit

bovendien wil de visite bij ons eigenlijk nooit beschuit..

16. Phal

Phal Actief lid

Sep 20, 2011
    329
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Eylem, ja vind ze echt lekker! Had het ook niet verwacht, vond vroeger de liga's ook niet lekker, maar de combi met boter en muisjes maakt de smaak een stuk beter :)

17. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    1,284
    0
    36
    Female
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    Ik had cake, met slagroom, blauwe muisjes en ik had uit papier een schaapje geknipt met de naam Dean erop en die er met een sate prikker in gedaan.
    Dus het enige wat ik van te voren gemaakt het zijn die schaapjes.

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik had van te voren cupcakes gebakken en opgefluft met fondant (kinderwagen, baby etc.) . Eerst ingevroren en later per keer dat we visite kregen er wat uitgehaald, werkt prima!

19. Laetitia

Laetitia Niet meer actief

wij gaan mini-cupcakes maken. Heb zo'n cupcakemachine dus is ontzettend makkelijk en zelfs mijn man kan dat :p... een toefje botercreme met een smaakje erop en hier doen we dan wat kleurglans op spuiten. Zelf houd ik niet zo van beschuit met muisjes en mijn kids eten ook allemaal geen muisjes (tenzij ze van chocolade zijn :p) dus anders kopen we van die pakken die hier weer veel te lang liggen en daarna toch weggegooid worden. We kopen 1 pak muisjes en 2 rollen beschuit voor bij manlief op het werk en ev. voor ouders/grootouders die op bezoek komen.
    De rest van de kraamvisite worden naar de babyborrel gestuurd waar ze zo'n cupcake krijgen en op school/zwemles/ballet/etc worden ook cupcakes uitgedeeld.

20. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Wat een goed idee! Ik ga het deze week proberen! Bedankt voor de tip

Share This Page