dag allemaal, we zijn bezig met aanschaf babykamer online (hebben het in het echt al bekeken) nu denken we aan de dido van bopita, exclusief kledingkast. 91*68*129 staat er als maten bij. maar nu kijk ik bij andere ledikantjes en zie ik overal andere maten staan... is dit een normale maat waar een kindje gewoon tot overgang naar een normaal bed in kan slapen? niet dat we per abuis een ienemienie bedje kopen en over een jaar weer een nieuwe moeten kopen... kan hier gewoon een standaard matrasje in. waarom verschillen die ledikantje zo qua maten?
Ik dacht dat de standaard voor ledikanten 120x60 was. Dat is gewoon de nederlandse gewoonte. Maar in zweden hebben ze weer een andere standaard (waardoor de IKEA tot voor kort ook een ander formaat verkocht, die hebben nu wel 120x60) Als ik 91x68x129 lees, dan zou de hoogte 91 zijn? En 68 en 129 de buitenmaten? omdat er een rand omheenzit (hout, sierrand) kan het best zijn dat er gewoon een 120x60 matras inkan. Volgens internet was ons ledikant 69x128, maar dat kwam ook omdat er een redelijk grote rand onder rondom het ledikant zat.
Ons bedje is denk ik ook ietsje groter want het matras (met die standaard maat) ligt er nogal ruim in. Maar met de dekens erom heen is het geen probleem en ligt het allemaal prima. Meestal wordt de matrasmaat ook wel genoemd.
Ik zou toch even voor de zekerheid informeren, want volgens mij is de standaardnotitie: lengtexbreedtexhoogte En je kunt het beter even heel zeker weten toch, voor je besteld?