Ik heb alvast rompertjes en broekjes en shirtjes gekocht. Allemaal katoen. Nu zei m'n moeder dat dat veel te koud is. Is dat zo?
Nee waarschijnlijk niet hoor. Je werkt met laagjes en de eerste tijd liggen ze vaak bij je of in een omslagdoek of iets dus ik zou het lekker zo laten hoor
Nee hoor, helemaal niet te koud. Baby krijgt idd laagjes aan met een mutsje erbij op en de eerste tijd hebben ze een omslagdoek om en liggen ze veel bij papa en mama. In bed krijgen ze er desnoods een kruik bij. Trouwens, tegenwoordig zijn bijna alle kleertjes van katoen. Katoen ademt en dat is ook belangrijk, te warm is ook zeker niet goed voor een baby.
Mijn dochter is van 6 Maart 2012. Geboren met -5 en 2 weken later was het ineens 20 graden. Je blijft toch wel een beetje zoeken naar wat je ze aan doet.
Nee dat kan prima, ik had bij de oudste lange mouw rompers gekocht maar dat is zo irritant om aan te trekken dus ook die niet meer gebruikt, dan liever een vestje erover. Ik heb nu een heerlijk katoenen vestje gekocht en verder gewoon thuis lekker de kachel aan en naar buiten gewoon aankleden op het weer.
Kan prima. Hier raadde kraamverzorgster sowieso aan rompers met lange mouw te gebruiken en daarover shirtje lange mouw. Bovendien kun je ook nog een vestje aandoen en heb je ze meestal de eerste weken lekker in zo een warme wikkeldoek. Ik had ook een aantal schattige fleecepakjes, superwarm voor als er nog hele koude dagen komen.
Kan prima hoor Mijn zoontje is afgelopen 26 februari geboren. Hij droeg een lekker flanellen broekje, romper lange mouw, truitje lange mouw, sokken en een mutsje. Als hij uit zijn bedje was had hij een lekkere omslag doek om en in zijn bedje een lakentje + dekentje en een kruik (soms 2 kruiken zelfs).
Dat is echt prima hoor. Mijn zoontje is van begin maart en tien sneeuwde het. Hij had moeite zichzelf warm te houden (toch 6,5 pond). We losten dit op door twee rompertjes over elkaar te doen (1 lange mouwen en 1 zonder). Daarnaast deden we 2 paar sokken over elkaar en een legging onder zijn broekje. Omdat hij een jongen is had ik die niet, maar hebben we op aanraden van de kraamhulp een paar leggings gekocht. Verder veel gebruik gemaakt van omslagdoeken