purflo slaapsysteem

Discussion in 'De babyuitzet' started by shanai, Mar 6, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. shanai

shanai Bekend lid

Feb 8, 2008
    816
    0
    0
    limburg
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

2. tut

tut Lid

Nov 28, 2006
    21
    0
    0
    Twente
    Ik heb hem en ben er heel tevreden over. Mijn dochter heeft echt wel een voorkeurskant gehad in het begin, toch is haar hoofdje niet afgeplat en ze heeft ook geen kale plek op haar achterhoofd.
    Het is wel even wennen in het begin, het ziet er toch een beetje vreemd uit, maar mijn dochter slaapt er prima op, dus ik neem aan dat het wel lekker ligt.
    Ook vind ik het een fijn idee dat wanneer ze op haar buik draait en met haar neus in de matras zou komen er altijd lucht doorheen komt.

Niks dan positief hier dus...

3. shanai

shanai Bekend lid

Feb 8, 2008
    816
    0
    0
    limburg
    Hoe hebben jullie dit gedaan toen ze pas geboren was? alleen een purflo slaapzak of toch ook een lakentje en dekentje?

4. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Ik heb er ook eentje. Bevalt goed, maar in het begin was het even wennen met opmaken, want het frame is dus van aluminium en dat veert dus niet mee als je aan de zijkant de lakentjes strak wilt trekken. Daar hebben we wat op gevonden, gewoon een hydrofiele luier aan de zijkant er tussen proppen.
    Ik heb meestal tot haar nek er een flanellen luier onder dat overtrekje, zodat het wat meer warmte vasthoudt, want het is 's winters wat fris. Verder hebben we er altijd een dekentje overheen en slaapt ze tevens in een slaapzak sinds ze een week of 4 is, zo'n kleintje van de Hema.
    Wat ik wel makkelijk vind is dat je het matras gewoon kunt wassen, het is ook zo weer droog. Ze spuugt nogal eens en we hebben ook wel eens een poepluier gehad die overal doorheen ging, maar hop in de wasmachine en klaar.

Share This Page