Zwanger: verloskundige bellen of eerst huisarts?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door ikkie97, 11 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Hoi allemaal,
    Volgens de test ben ik zwanger :D het zou nu ongeveer 5 weekjes moeten zijn.
    Moet ik nou al een verloskundigenpraktijk gaan bellen of moet je altijd eerst je huisarts bellen?

2. Mauzelino

Mauzelino Actief lid

5 sep 2011
    151
    0
    16
    NULL
    NULL
    Allereerst natuurlijk: Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

Ik heb zelf eerst de huisarts gebeld, die heeft mij informatie meegegeven over de verloskundigenpraktijk hier in de buurt. Maar volgens mij kun je ook gewoon gelijk bij de vk een afspraak maken hoor... Maar dan moet je denk ik wel even je HA inlichten dat je zwanger bent.

Succes!!!

3. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik heb eerst de ha gebeld. En daarna via internet me ingeschreven bij een verloskundige praktijk. Dan word ik vanzelf gebeld :)

4. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    In priciepe kun je gewoon een vk in de buurt bellen. Maar als de ha op de hoogte is is dat altijd handig. Mocht je ooit medicatie ergens voor nodig hebben ofzo... kunnen ze daar rekening mee houden.

5. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Gefeliciteerd ,

Ik heb met ongeveer 6 wk gelijk de verloskundige gebeld ( ook toen ik zwanger was van Fenna)
    De huisarts heb ik wel op de hoogte gesteld.

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Je kunt gewoon gelijk een vk bellen om een afspraak te maken voor een intake. Je ha kan je even bellen om op de hoogte te brengen van je zwangerschap.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb eerst de HA gebeld, de assistente feliciteerde me, zou het in het dossier zetten en wenste me een prettige zwangerschap..

Daarna dus de VK gebeld.

Bij de 2e andersom, omdat de HA er toch niks mee doet verder, als je er niet komt...

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik heb ook meteen de VK gebeld, en mijn VK heeft me een brief meegegeven voor mijn HA. De HA doet in principe niets met je zwangerschap (of je moet willen dat hij nog een extra zw. sch. test doet, om een of andere reden).

9. mevrnathalie

mevrnathalie Fanatiek lid

20 mei 2009
    1.494
    0
    0
    Bij ons kun je gewoon naar de verloskundige bellen voor een afspraak, volgens mij hoeft het niet perse eerts via de huisarts.

10. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook eerst de vk en daarna de huisarts gebeld ter kennisgeving. Mocht je medicijnen nodig hebben etc. kunnen ze er rekening mee houden/ of je eerder wat geven. (bijv obstipatie oid)

Enne..Gefeliciteerd meid!

11. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    bij de eerste heb ik de huisarts gebeld ( was toen ong 6 weken zwanger) en die zei gelijk dat ik de verloskundigenpraktijk moest bellen, de huisarts doet niks aan je zwangerschap... ik belde de verloskundigenpraktijk ( tuurlijk overenthousiast en hyper van mijn zwangerschap) maar die zei, ja je kan wel vast een afspraak maken maar het is nog erg vroeg ;) dussss.... hihi ik zou gewoon op het gemak de verloskundigenpraktijk bellen en dan hoor je vanzelf hoe en wat nu verder de bedoeling is!

groetjes

12. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik heb een week na het positief testen (het was precies vijf weken) de ha gebeld. En de dag erna de verloskundige en MvM.

Met 9 wkn 2dgn heb ik mijn intakegesprek bij de vk. Heb er zin in!

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Hier in B wordt er aangeraden om eerst langs de ha te gaan en bloed te laten prikken. Met die resultaten maak je dan een afspraak bij de gyn.

Ga je rechtstreeks naar de gyn, geeft die je de opdracht om bloed te laten prikken maar dan hebben ze de resultaten niet onmiddellijk bij je eerste bezoek.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, wij wilden dat nog niemand het wist, maar ik wilde he zo graag vertellen. Ik heb dus beiden gebeld, haha. De huisarts hoef je het alleen maar even te melden, vinden ze vaak toch wel fijn als ze weten dat een patiënte zwanger is. Die van mij tenminste wel, hij is zelfs even op kraamvisite geweest. :) de vk me je natuurlijk echt bellen voor een intake e.d. Wees trouwens niet teleurgesteld als ze je niet gelijk voor de volgende dag uitnodigen. ;) Kan soms nog een weekjes duren!

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Gefeliciteerd :D!

Voor zover ik weet, hoef je je huisarts niet eerst te bellen en kun je regelrecht de verloskundige bellen. Bij mijn eerste zwangerschap belde ik ook eerst de huisarts, ze feliciteerde me en vertelde dat ik gewoon de vk kon bellen..

Deel Deze Pagina